شبیه ساز PS4
یحیی رحیمی

شبیه ساز پلی استیشن 4 موفق به اجرای اولین بازی سه‌بعدی شد

یحیی رحیمی 12 آذر 1401 بدون دیدگاه
1,389 بازدید

شبیه‌ ساز پلی استیشن 4 موسوم به fpPS4 که تابه‌حال تنها بازی‌های دوبعدی را اجرا می‌کرد، یک قدم پیشرفت کرده و توانایی اجرای بازی سه‌بعدی را هم پیدا کرده است. ویدیو تازه‌ای که توسط سازنده شبیه ساز PS4 منتشر شده، نحوه‌ی اجرای عناوین دوبعدی و اولین بازی سه‌بعدی را نمایش می‌دهد. در حالی که عملکرد شبیه‌ساز ناقص است و هنوز راه زیادی برای پیمودن مانده، اما این قدم مهمی برای نرم افزار fpPS4 به حساب می‌آید.

شبیه‌سازها اجازه می‌دهند تا عناوینی که برای کامپیوتر ساخته نشده را اجرا کرد. برای نمونه شبیه ساز کنسول نینتندو سوییچ اجازه می‌دهد تا عناوین مخصوص این کنسول را با ویندوز اجرا کرد. شبیه‌سازهایی مانند PCSX2 برای کنسول سونی وجود دارد و همچنین شبیه ساز PS3 هم مدت‌هاست فعالیتش را آغاز کرده و اکثر بازی‌ها را باکیفیت قابل‌قبول اجرا می‌کند. دو ماه پیش بود که از اولین شبیه ساز پلی استیشن 4 باخبر شدیم و این نرم‌افزار به سرعت در حال پیشرفت است.

در حالی که هنوز عناوین بزرگی مانند God of War شبیه‌سازی نشده‌اند، اما اجرای اولین بازی سه‌بعدی قدم بسیار مهمی به شمار می‌رود. توسعه‌دهنده در اولین قدم 26 بازی مستقل PS4 را به‌صورت کامل اجرا کرد و سپس اعلام کرد که تمامی بازی‌های دوبعدی این کنسول قابل شبیه‌سازی هستند. می‌توان شبیه ساز PS4 را از طریق گیت‌هاب دانلود کرد، اما توجه کنید که بازی‌های بزرگ سونی هنوز امکان شبیه‌سازی را ندارند و علاوه بر آن، سخت‌افزار بسیار قدرتمندی نیاز دارید.

شبیه ساز پلی استیشن 4

سیستم مورد نیاز شبیه ساز پلی استیشن 4

توسعه‌دهنده سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی پلی استیشن 4 با ویندوز را اعلام کرده است. نیازمند پردازنده AMD Ryzen 9 5900X با کلاک 4.8 گیگاهرتز به همراه 32 گیگابایت حافظه رم DDR4 با فرکانس 3600 مگاهرتز هستیم. کارت گرافیک RTX 3080 Super هم جزو الزامات است و به نظر می‌رسد که اجرای بازی PS4 با ویندوز کار چندان ساده‌ای نباشد. گفتنی است این پروژه در ابتدا برای سرگرمی شروع شد و هدفی پشت این پروژه نبود، اما توسعه‌دهنده سعی می‌کند آن را ارتقاء بخشد.

  1. پردازنده  – AMD Ryzen 9 5900X @ 4.8 Ghz Stock
  2. حافظه رم – G.SKILL 32GB DDR4 3600MHz CL16
  3. کارت گرافیک – GeForce RTX 2080 SUPER GAMING OC 8G
  4. سیستم‌عامل – Windows 10 64bit

در حال حاضر مشخص نیست اولین بازی سه‌بعدی fpPS4 چطور اجرا و شبیه‌سازی شده است. اما این نشان می‌دهد که می‌توان دیگر بازی‌ها را هم اجرا کرد و به‌زودی می‌توان این فرایند را برای عناوینی مانند Ghost of Tsushima هم تکرار کرد. از آنجایی که نیازمند سخت‌افزار قدرتمندی برای شبیه‌سازی بازی PS4 هستیم، بعید است که افراد زیادی بتوانند این کار را انجام دهند. سونی قول داده تمامی بازی‌های انحصاری را برای کامپیوتر منتشر کند و بهتر است منتظر آن‌ها باشید.

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.