مشکلات Callisto Protocol
یحیی رحیمی

لگ و مشکلات Callisto Protocol شروع افتضاحی برای آن رقم زد

یحیی رحیمی 12 آذر 1401 بدون دیدگاه
621 بازدید

بازی جدید Callisto Protocol که مو به مو تقلیدی از بازی Dead Space است، شروع نامناسبی در پلتفرم کامپیوتر تجربه کرده است. اکثر کاربران استیم که هفتاد دلار برای خرید بازی پرداخته‌اند، نوشته‌اند که توسعه‌دهنده هیچ توجهی به مشکلات نسخه PC نکرده و لگ شدید حتی با کارت گرافیک RTX 3080 هم گزارش شده است. این مسئله باعث شد امتیازهای بازی اکثر منفی باشد و توسعه‌دهنده مجاب شود تا قول انتشار آپدیت تازه برای کامپیوتر را دهد.

یکی از کاربران استیم در مورد بازی Callisto Protocol نوشت: «فعلاً این بازی را نخرید. این‌یک افتضاح پر از لگ است که بسیار بد اجرا می‌شود. قابلیت FSR 2 هیچ کمکی در وضوح 4K نمی‌کند. در عین حال خبری از DLSS برای کاربران انویدیا نیست و HDR هم کار نمی‌کند. هر زمان که یک بافت جدید اجرا می‌شود، مشکل لگ باز می‌گردد.» افراد زیادی به مشکل لگ و فریز اشاره کرده‌اند که در نهایت منجر به واکنش استودیو شد.

تابه‌حال بیش از دو هزار بررسی اولیه برای بازی پروتکل کالیستو در شبکه استیم ثبت شده است. در نهایت امتیاز 5 از 10 برای این اثر ترسناک به دست آمده است و در نهایت برچسب «اکثراً منفی» هم روی صفحه دانلود دیده می‌شود. این نظرات از سوی افرادی با سیستم کامپیوتر ضعیف ثبت نشده و اکثر بازیکنان دارای کارت گرافیک RTX 3080 هستند. سیستم پیشنهادی بازی نشان داد که توسعه‌دهنده به‌خوبی از پس بهینه‌سازی آن برای کامپیوتر برنیامده است.

مشکلات بازی Callisto Protocol

مشکلات Callisto Protocol

یکی از کاربران استیم در مورد عملکرد بازی نوشته است:‌« از 3080 استفاده می‌کنم و نرخ فریم به‌صورت مداوم به 20 افت می‌کند. همان صحنه‌ی اول بود که افت فریم شروع شود و پس از آن اوضاع بدتر شد. حین گیم‌پلی، مشکل به اوج رسید.» بسیاری از خریداران تصمیم گرفته‌اند پول خود را پس بگیرند و نسخه مخصوص کنسول‌های بازی را بخرند. جدا از کاربران استیم، کاربران توییتر هم در حال انتشار کلیپ‌هایی از عملکرد افتضاح بازی Callisto Protocol هستند.

دیجیتال فاندری، گروهی که به بررسی گرافیکی و فنی بازی‌ها می‌پردازد، مشکل لگ بازی پروتکل کالیستو را «باورنکردنی» خواند و آن را بسیار بد توصیف کرد. نسخه کامپیوتر این بازی از آنریل انجین 4 استفاده می‌کند و هیچ‌کدام از بافت‌ها و شیدرها از قبل برگزاری نمی‌شوند و این منجر به مشکل جدی شده است. گفتنی است مشکل در پردازنده‌های نسل‌های پیشین جدی‌تر است و حتی پردازنده i9 12900k هم از این قاعده مستثنا نیست.

استودیو توسعه‌دهنده از مشکلات بازی Callisto Protocol آگاه است و قول داده در سریع‌ترین زمان مشکل را حل کند و آپدیت تازه‌ای منتشر کند. گفتنی است استفاده از دنوو هم باعث شده تا بازی با افت فریم بیشتری اجرا شود. در مطلب نقد بازی Callisto Protocol به این مساله پرداختیم که چرا این اثر نوآوری خاصی نداشته و مورد توجه منتقدین قرار نگرفته است.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.