Sonic Frontiers
یحیی رحیمی

Sonic Frontiers زیربنا بازی‌های آینده سونیک است

یحیی رحیمی 6 آذر 1401 بدون دیدگاه
570 بازدید

تاکاشی لیزوکا، مدیر تیم سونیک در مصاحبه‌ای با خبرگزاری Sector.SK از بازی Sonic Frontiers صحبت کرده است و اینکه بازی‌های آینده این سری بر اساس همین اثر جدید طراحی خواهند شد. وی سونیک فرانتیرز را زیربنای بازی‌های آینده سونیک خوانده است و می‌گوید که این رویکرد تازه‌ای برای فرنچایزی است که قرار است در سالهای آینده با عناوین تازه‌ای گسترش یابد.

سری بازی سونیک تابه‌حال تغییرات و پلتفرم‌های زیادی به خود دیده است. آخرین بازی این سری از روند پلتفرمر کلاسیک فاصله گرفت و دنیای آزاد‌تر را به نمایش گذاشت. در عین حال سکوبازی به شکل سنتی هم در قالب جهان وسیع بازی گنجانده شد. مدیر تیم سونیک می‌گوید که این رویکرد جدید به‌عنوان زیربنایی برای عناوین آینده در نظر گرفته شده است و این شکل طراحی حفظ خواهد شد.

لیزوکا در مورد اهمیت بازی Sonic Frontiers گفت: «این بازی دقیقاً مانند Sonic Adventure طوری طراحی شد که زیربنا عناوین آینده سونیک باشد. این یک رویکرد تازه در مورد این سری است و در عین حال آگاهانه به ریشه‌های این سری احترام گذاشته است. این بازی هنوز باید به‌عنوان یک عنوان سونیک شناخته شود.» وی در ادامه افزود:‌ «ما هدف بزرگی داشتیم و می‌خواستیم که روند سونیک را به شکل مدرن نزدیک کنیم و در عین حال، حس و حال آن را مشابه عناوین قدیمی حفظ کنیم.»

Sonic Frontiers سونیک

ادامه سبک طراحی Sonic Frontiers

یکی از تغییرات مهم در بازی Sonic Frontiers، افزودن تنش و استراتژی بیشتر حین مبارزات بود. مدیر استودیو مدعی است که جنگیدن در بازی‌های پیشین بر پایه اکشن فوق‌سریع طراحی شده بود، اما سیستم مبارزه جدید باعث شده تا مبارزات مهیج و روان‌تری ببینیم. بازی‌کنان گزینه‌های بیشتری حین جنگیدن با حریف دارند و آزادی عمل بیشتری در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. تاکاشی در ادامه از نحوه طراحی جهان‌باز سونیک صحبت کرد و گفت:

سرعت سونیک مهم‌ترین ویژگی شخصیت اوست و گیم‌پلی آزاد Sonic Frontiers هرگونه محدودیتی را حذف کرده است و در نهایت یک تجربه اکشن و سریع را به بازی‌کننده ارائه می‌کند که فضای بیشتری برای دویدن دارد. ما همچنین یک سیستم درختی برای اولین بار در تاریخ این سری به کار بردیم تا بازی‌کنان بتوانند با جستجو در جزیره، قدرت بیشتری پیدا کنند.

نحوه طراحی آزاد بازی سونیک فرانتیرز باعث شده تا بازی‌کنان بتوانند آزادی عمل بیشتری حین کاوش در بازی داشته باشند. تاکاشی در پایان گفت که Sonic Adventure بزرگ‌ترین تغییر در این سری به‌حساب می‌آید و فضای سه‌بعدی جایگزین دو بعدی شد. وی اذعان کرد که ساخت سونیک سه‌بعدی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های تیم سونیک بوده است. Sonic Adventure برای کنسول‌های بازی و کامپیوتر در دسترس است.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.