فروش بازی سونیک
یحیی رحیمی

فروش سری بازی سونیک از مرز 1.5 میلیارد نسخه گذشت

یحیی رحیمی 7 آبان 1401 1 دیدگاه
421 بازدید

شرکت سگا خالق و ناشر بازی سونیک مدعی است که فروش کل مجموعه بازی Sonic از بدو انتشار تا به امروز از مرز 1.5 میلیارد نسخه گذشته است. آمار اعلام‌شده علاوه بر فروش دیسک و بازی در فروشگاه‌های دیجیتالی، میزان دانلود بازی‌های رایگان سونیک در طی سال‌های گذشته را هم شامل می‌شود. این آمار نشان می‌دهد که بازی Sonic همچنان پس از گذشت سه دهه محبوب باقی مانده است.

بیشترین میزان فروش بازی سونیک مربوط به دهه 1990 میلادی و اوج محبوبیت کنسول سگا است. انتشار بازی‌های سونیک در هزاره جدید با نظرات متفاوتی روبه‌رو شد و شاهد عرضه عناوینی بودیم که مانند نسخه‌های اول موردتوجه قرار نگرفتند. افت این سری باعث کاهش فروش و محبوبیت نشده و بلکه رشد صنعت بازی موبایل در سال‌های گذشته باعث شد تا سگا بتواند مجموعه بازی سونیک را وارد مرحله‌ای تازه کند و نسل تازه‌ای از بازیکنان را با سونیک آشنا کند.

سگا از سال 2013 تابه‌حال بازی‌های مختلفی مانند 2 Sonic Dash و Sonic Runners را برای موبایل منتشر کرده است. اکثر این بازی‌ها عناوین سرعتی و بی‌پایان هستند که به‌صورت رایگان منتشر شده‌اند و درآمدزایی آن‌ها از طریق خرید درون‌برنامه‌ای و فروش آیتم صورت گرفته است. واضح است که اعلام فروش 1.5 میلیارد بازی سونیک با در نظر گرفتن میزان دانلود بازی‌های رایگان این سری انجام شده و عناوین اصلی این سری فروش کمتری نسبت به نسخه موبایل دارند.

میزان فروش کل بازی سونیک

بازی Sonic Dash که برای اندروید و iOS در دسترس است تا سال 2021 حدود 500 میلیون بار دانلود شده است و این یک‌سوم آمار فروش کل بازی را شامل می‌شود. دیگر بازی‌های موبایل هم هرکدام 100 میلیون بار دانلود شده‌اند. البته آمار دقیق در این مورد وجود ندارد و مشخص نیست که گوگل پلی چطور میزان دانلود را حساب می‌کند و آیا دانلود دوباره یک بازی توسط یک شخص هم حساب می‌شود یا خیر؟ به‌طور کل این ارقام نشان می‌دهد که بازی سونیک روی موبایل هم محبوبیت زیادی کسب کرده است.

میزان فروش بازی سونیک Sonic

سگا به‌ندرت آمار فروش بازی‌های خود را اعلام می‌کند، اما مدعی است که بازی‌های سال گذشته این شرکت از جمله Team Sonic Racing و Sonic Generations به‌طور مجموع بیش از 4,400,000 نسخه فروش کرده‌اند. Sonic Frontiers بازی بعدی این سری است که قرار است روز 17 آبان برای کنسول‌های بازی و کامپیوتر منتشر شود. مراحل تولید بازی سونیک فرانتیرز به پایان رسیده و طبق گفته‌ها، بازی جدید از مکانیسم حفاظتی دنوو برای جلوگیری از کرک شدن هنگام عرضه استفاده می‌کند.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    علی 021

    مهمان

    اموزش نصب اپدیت هارو بزارید لطفا اینکه چطوری وقتی بازی نصب شده از قبل اپدت کنیم یا همزمان با نصب

    پاسخ دهید