بهترین بازی های استراتژیک اندروید
سارا هابطی

آشنایی با بهترین بازی های استراتژیک اندروید

سارا هابطی 6 آبان 1401 بدون دیدگاه
2,181 بازدید

فرقی نمی‌کند که شما طرفدارار چه سبک از بازی‌های دنیای گیم هستید، همیشه عنوانی در سبک استراتژیک برای شما پیدا خواهد شد که از تجربه آن لذت ببرید. سبک استراتژیک به نوعی با آثار شگفت‌انگیز خود در تمامی پلتفرم‌ها و به خصوص در میان بهترین بازی های گوشی قدرت خاصی را به وجود آورده است و به نوعی صنعت بازی‌سازی با عناوین این سبک توانست رشد پیدا کرد. هرچه دنیای تکنولوژی پیشرفت کرد، تولید ژانر و سبک‌های مختلف دیگر بیش‌تر شد که امروزه ما شاهد چندین عنوان در سبک و سیاق‌های مختلف هستیم، با توجه به این گستردگی و رشد به جرات می‌توان گفت که آینده‌ای بسیار درخشان پیش روی دنیای بازی‌های ویدیویی وجود دارد. با این حال بهتر است با یکدیگر به سراغ لیستی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید برویم. با ما همراه باشید.

معرفی بهترین بازی های استراتژیک اندروید؛ هوشمندانه تصمیم بگیرید

بدون هیچ شکی سبک استراتژیک میان گیمرها چه نسل قدیم یا جدید از محبوب‌ترین ژانرها در بازی های ویدیویی به شمار می‌آید و مهم نیست شما تا چه حد به آن علاقه دارید، اما همیشه این عناوین تجربه‌ای خاصی را برای شما کنار گذاشته‌اند. زمانی که از سبک استراتژیک صحبت می‌کنیم، منظورمان دوران طلایی است که این سبک در بازی‌های ویدیویی توانست ایجاد کند و سیل عظیمی از طرفداران را به سمت خود بکشد. در حال حاضر عناوین بسیار زیادی در میان بازی های موبایل استراتژیک وجود دارد که طرفداران را با انبوهی از آثار متنوع روبرو کرده است. به خاطر وجود عناوین منحصر به فرد و هیجان‌انگیز بسیار زیادی در این سبک، قطعا تهیه لیستی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید کار ساده‌ای نخواهد بود. با این حال بهتر است به عنوان نمایندگانی از این سبک به معرفی بهترین آن‌ها بپردازیم.

1) بازی Northgard

بازی Northgard

در آغاز معرفی بهترین بازی های اندروید استراتژیک یک بازی وایکینگی را داریم. یکی از بازی‌هایی که به خاطر محبوبیت بسیار بالای خود در استیم، منجر شد تا راهی به سیستم عامل گوشی‌های هوشمند پیدا کند، عنوان پرطرفدار Northgard بود. محتوای بازی دقیقا همان چیزی است که طرفداران این سبک از آن می‌خواهند و می‌تواند به معنای دقیق زندگی در دوران وایکینگ‎‌ها را به بازیکنان نشان دهد. بازی Northgard سعی دارد با استفاده از المان‌های بقا و مدیریتی، تجربه‌ای ناب به طرفداران هدیه کند و شما را به عصری ببرد که در آن زندگی معنای خاص خودش را داشت.

با این حال شما در این عنوان وظیفه دارید که پادشاهی خودتان را برپا کرده و از منابع و آیتم‌های مختلف برای فراهم کردن زندگی ایده‌آل مردم سرزمینتان تلاش کنید. در ابتدای بازی شما حق انتخاب میان چندین قبیله را دارید که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های مثبت و منفی هستند. شما با استراتژی مد نظر خودتان می‌توانید سرزمینی قدرتمند و آباد را ایجاد کرده و با نیروهای دشمن به مقابله بپردازید.

2) بازی Rise of Kingdoms: Lost Crusade

بازی Rise of Kingdoms Lost Crusade

هرچه بازی‌های ویدیویی پیشرفت کردند، دست توسعه‌دهندگان در ساخت و تولید بازی‌ها با گرافیک بالاتر بازتر شد به طوری که که امروزه با عناوینی با چهره‌های بصری فوق‌العاده زیبا در میان بهترین بازی های استراتژیک گوشی روبرو شده‌ایم. حال بازی Rise of Kingdoms: Lost Crusade از جمله همین تغییرات گسترده و پیشرفت بوده که توسط استودیو Lilith Games توسعه یافته و خیلی زود توانست به بهترین بازی استراتژیک موبایلی تبدیل شود. با اولین نگاه به بازی چیزی که سریعا توجه شما را جلب خود خواهد کرد، گرافیک و جلوه‌های صوتی بازی است که به بهترین شکل طراحی و به اجرا درآمده‌اند.

توسعه‌دهندگان تمام توان خود را روی چهره‌های بصری با جزئیات خیره‌کننده و هیجان‌انگیز بازی گذاشته‌اند، به طوری که شما از همان ابتدا باورتان نخواهد شد که شاهد این همه جزئیات در یک بازی موبایلی هستید. شما با انتخاب از میان چندین تمدن می‌توانید کار خود را شروع کرده و با استراتژیک و تاکتیک منحصر به فرد خودتان را برای برپا کردن جهانی فوق پیشرفته آماده کنید. انتخاب بازی Rise of Kingdoms: Lost Crusade یکی از بهترین گزینه‌ها در میان بهترین بازی های استراتژیک اندروید برای گذراندن اوقات خوش فراغت است. البته لازم به ذکر بوده که بازی آنلاین است و نیاز به اتصال اینترنت دارد.

3) بازی ROME: Total War

بازی ROME Total War

یکی از محبوب‌ترین و البته قدیمی‌ترین مجموعه آثاری که می‌توانید در میان بهترین بازی های استراتژیک اندروید پیدا کنید، سری بازی پرطرفدار Total War است که از قضا عنوان ROME: Total War جزء پرطرفدارترین نسخه این مجموعه به شمار می‌آید. نسخه‌های متعددی از این سری بازی برای پلتفرم پی سی عرضه شده که تقریبا در سال 2018 این بازی توسط استودیوی Feral Interactive برای سیستم عامل اندروید توسعه داده شد.

بازی ROME: Total War توانست بار دیگر موفقیت‌های خود را این بار در سیستم عامل اندروید تکرار و رضایت طرفداران خود را جلب کند. این عنوان در سبک استراتژیک همزمان (RTS) قرار گرفته و نسخه موبایلی آن دقیقا همان کیفیتی است که طرفداران از آن انتظار دارند. مانند سایر بازی‌های این سبک، شما باید مدیریت کشور، ساخت پایگاه و فرماندهی نیروهای خود را برعهده بگیرید و مانع ورود دشمنان به قلمرو خود شوید. اگر بازی ROME: Total War را در گوشی‌های قدرتمند به اجرا دربیاید، قطعا تجربه لذت‌بخش‌تری را تجربه خواهید کرد.

4) بازی Civilization VI

بازی Civilization VI

سری بازی Civilization از آن دست از بازی‌ها است که طرفداران پر و پا قرص این سبک بدون شک با آن آشنایی کامل دارند. سری بازی که اغلب به خاطر وجود گرافیک بالا برای پلتفرم‌های پی سی و کنسول عرضه می‌شدند، اما امروزه به دلیل قرار گرفتن سخت افزار قدرتمند در گوشی‌های هوشمند می‌توانند شانس موفقیت خود را چندین برابر کنند. بازی Civilization VI بعد از انتشار به خاطر محبوبیت بالای خود توانست راهی برای خود به سیستم عامل اندروید نیز باز کنند، به گونه‌ای که گیمرهای این پلتفرم نیز بتوانند از تجربه آن لذت ببرند.

هدف اصلی در این عنوان این است که امپراطوری خلق و برپا کنید که هیچ گونه دشمنی اجازه نفوذ به آن را نداشته باشد. شما علاوه بر جنبه سیاسی و نظامی، باید کشور خود را در صلح و آرامش قرار دهید. در این بازی تمدن‌هایی مختلفی از جمله ایران، چین، فرانسه و چندین تمدن موارد دیگر تاریخی قرار گرفته که باعث می‌شود بازیکنان با دستی باز به سراغ انتخاب ملت مورد نظر خود بروند و شروع به ساخت و شکوفایی کشور خود کنند.

یکی از ویژگی‌های بازی Civilization VI این است که از صفر تا صد کشورتان را خودتان باید بسازید از چگونگی گرفتن تصمیمات سرنوشت‌ساز گرفته تا ساخت بناهای مختلف و چگونگی روش جنگیدن نیروهای جنگی و کلی موارد دیگر. اگر گوشی شما از سخت افزار قدرتمندی استفاده می‌کنید، بدون هیچ شکی به سراغ تجربه بازی Civilization VI ، یکی دیگر از بهترین بازی های استراتژیک اندروید بروید.

5) بازی State of Survival

بازی State of Survival

اگر به بازی‌های زامبی محور استراتژیک علاقه دارید، بازی State of Survival از آن دست از آثاری است که بدون چون و چرا شما را راضی خواهد کرد. این عنوان توسط استودیو نامدار KingsGroup Holdings ساخته شده، استودیویی که ساخت بازی‌های معروف Z Day: Hearts of Heroes و Dino War: Rise of Beasts را در رزومه کاری خود دارد. روایت داستانی بازی بعد از گذشت شش ماه از شیوع ویروسی خطرناک که تمام ساکنین یک کشور را از بین برده، شروع می‌شود.

حال بعد از گذشت آن دوران سخت و طاقت‌فرسا، شما با بازماندگان دیگر باید کم کم تمدن‌های از دست رفته را بازسازی کنید و دوباره به زندگی عادی خود بازگردید. بازی به شدت درگیر کننده و هیجان‌انگیز است، به طوری که شما را میخکوب خواهد کرد. مانند سایر بازی‌های رایگان، بخش پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی قرار دارد که شما می‌توانید با پرداخت پول از امکانات و آیتم‌های ویژه برخوردار شوید. همچنین لازم به ذکر است که بازی آنلاین بوده و برای اجرا شدن نیاز به اتصال اینترنت دارد.

7) بازی Tropico

بازی Tropico

اداره کردن یک کشور همیشه کار دشواری بوده و کسب اعتماد و رضایت مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اما زمانی که شما به عنوان یک دیکتاتور محض باشید می‌توانید مردم را از خود را راضی نگه دارید و کشور را به سمت پیشرفت و رشد هدایت کنید؟ جواب این سوال را تنها با تجربه بازی محبوب و پرطرفدار Tropico می‌توانید پیدا کنید. ابتدا این عنوان برای پلتفرم پی سی پورت شد که نسخه رایانه‌ای آن بسیار با جزئیات و به شدت جذاب بود و توانست طرفداران را بی نهایت خوشحال کند که همین عامل باعث شد تا توسعه‌دهندگان بازی Tropico را برای سیستم عامل گوشی‌های هوشمند هم منتشر کنند.

شما در بازی نقش El Presidente حکومت جزیره کارائیب را برعهده خواهید کرد و باید با استفاده از هوش و توانایی خود آن منطقه را به کشوری پیشرفته و مدرن تبدیل کنید. بازیکنان مسئولیت و مدیریت تمام جنبه‌های زندگی از جمله مدیریت جامعه در جزیره، ساختن جاده‌ها و سازه‌های جدید، آموزش شهروندان خود با ساخت مدارس و پایگاه‌های نظامی، مدیریت اقتصاد با ساختن مزارع و صنایع و در عین حال تعیین دستمزد کارگران و مذاکره در مورد معاملات صادراتی را برعهده خواهید داشت. هرچه مردم شما از عملکرد و رهبریتان رضایت داشته باشند، جامعه از خطر فروپاشی دور خواهد ماند و در غیر این صورت تمام ساخته‌هایتان از بین خواهد رفت. بازی Tropica یکی دیگر از بازی های استراژیک اندروید است که تجربه‌اش برای هر فردی می‌تواند لذت‌بخش باشد.

8) بازی Kingdom Rush

بازی استراتژیک اندروید Kingdom Rush

احتمالا اگر از یک گیمر حرفه‌ای سبک استراتژیک در مورد بازی Kingdom Rush بپرسید، قطعا از آن به عنوان برترین و بهترین بازی استراتژیک اندروید یاد خواهد کرد. با این که چندین سال است که از عرضه بازی Kingdom Rush می‌گذرد، اما هنوز که هنوز طرفداران جذب گیم پلی جذاب و کارتونی آن با گرافیک دوبعدی جالب‌انگیزش می‌شوند. عنوان Kingdom Rush از آن دست از بازی‌های است که شما تا قلمرو خود را به سطح مشخصی نرسانید، رهایتان نخواهد کرد.

اگر با سبک tower defense (دفاع از برج) آشنایی داشته باشید، سریعا با این بازی و مکانیک گیم پلی آن ارتباط برقرار خواهید کرد. شما در طول اجرا بازی با در اختیار قرار دادن برج‌های دفاعی و ارتقاء آن‌ها بعد از هر دور می‌توانید پیروزی خود را با استراتژیک مناسب تضمین کنید. کلید پیشرفت و پیروزی در بازی، برنامه‌ریزی مناسب و استراتژیک منحصر به فرد برای از بین بردن دشمنان است. برج‌هایی که در اختیار شما قرار دارند شامل ارتشی از کمانداران، تفنگداران، شوالیه‌ها، اتحادیه‌های جادوگران و مواردی از این قبیل هستند. با پشت سر گذاشتن هر مرحله امتیازاتی به شما داده می‌شود که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به ارتقاء تجهیزات و مهارت‌های خود بپردازید.

9) بازی Pocket City

بازی Pocket City

به یکی از درگیر کننده‌ترین و جذاب‌ترین بازی های استراتژیک اندروید به نام Pocket City می‌رسیم. این عنوان بازیکنان را در نقش شهرداری قرار می‌دهد که باید با مدیریت صحیح و مناسب به سخت و ساز شهری بپردازد و با تاکتیک درست منجر به پیشرفت شهرشان شوند.

در این سبک سری بازی محبوب و پرطرفدار SimCity قرار دارد که به نوعی به عنوان پرچمدار این سبک میان طرفداران شناخته می‌شود، اما بازی Pocket City با شناخت این موضوع پا به میدان گذاشته و با ویژگی‌های جالب و خاص خود قصد سبقت گرفتن از رقیب سرسخت خود را دارد. سازنده این عنوان استودیو Bobby Li آن را تحت عنوان  CodeBrew Studio برای سیستم عامل‌های گوشی‌های هوشمند عرضه کرده است. دو نسخه پولی و رایگان از این عنوان وجود دارد که تفاوت این دو در نشان دادن تبلیغات و پرداخت‌های درون برنامه‌ای است. برای لذت بردن از بازی Pocket City تنها کافیست به آن زمان دهید تا خودش را به شما ثابت کند.

10) بازی Clash of Clans

بازی Clash of Clans

در این نقطه از معرفی بازی های استراتژیک اندروید می‌رسیم به یکی از پر سروصداترین عنوانی که تا به امروز وجود داشته و حتی به گفته برخی از طرفداران سبک استراتژیک در اندروید با این بازی معنای خاصی پیدا کرد و این جزء بازی Clash of Clans اثر دیگری نیست. این عنوان در همان زمان عرضه خود از استودیو سازنده Supercell جزء محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های سبک استراتژیک اندروید تبدیل شد و به قدری در میان گیمرها محبوبیت پیدا کرده که امروز هر بازیکنی در هر سنی با آن آشنایی کامل دارد. شاید به یاد داشته باشید زمانی را که تازه این بازی روی کار آمده بود و دائما گیمرها در حال اتک زدن (حمله کردن) به یکدیگر بودن و حتی برخی نگران بودند که در زمان قطع شدن اینترنت کسی به آن‌ها حمله نکند.

در کل کلش آف کلنز  یک بازی آنلاین بوده که شما برای بقای سرزمین خود باید به ملت‌های دیگر حمله کرده و منابع آن‌ها را غارت کنید. علاوه بر این مورد، شما باید حالت‌های دفاعی سرزمین خود را درست کرده باشید تا در زمان حمله دشمن، ساختمان و منابع شما از بین نرود. جنگ تمدن‌ها یا به اصطلاح اتحادها، یکی از محبوب‌ترین بخش‌های این بازی به شمار می‌آید. در این قسمت بازیکنان می‌توانند در کنار هم گروهی خود، در جنگ بین کلن‌ها شرکت کنند و با یک برنامه‌ریزی دقیق و مناسب برای حمله و دفاع، نقش پر رنگی را در پیروزی کلن خود ایفا کنند.

بازی خوشبختانه دست بازیکنان را در طراحی استراتژیک مناسب با انواع و اقسام ترفندها باز نگه می‌دارد و شما با تنوع بالایی از مهارت‌ها و سلاح‌ها برای دفاع و حمله روبرو هستید. تقریبا چند سالی است که از عرضه این عنوان پرطرفدار می‌گذرد، اما هنوز که هنوزه جزوء بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های استراتژی در اندروید به حساب می‌آید و اگر به دنبال تجربه‌ای اعتیاد آور و هیجان‌انگیز هستید، بازی کلش اف کلنز می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.

11) بازی Warhammer 40,000: Lost Crusade

بازی Warhammer 40,000 Lost Crusade

بیایید کمی از جو زمین فاصله بگیریم و به سمت کهکشان‌ها با بازی پرطرفدار و محبوب Warhammer 40,000: Lost Crusade برویم. این عنوان از تازه‌ترین آثاری است که به عنوان سری بازی Warhammer 40,000 شناخته می‌شود و حال بازیکنان می‌توانند این بار آن را در سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس تجربه کنند. روایت داستانی بازی تفاوت‌های جزئی و گرافیک جالب توجه مانند نسخه‌های سابق بوده و بازیکنان بار دیگر فرماندهی یک کشتی فضایی را برعهده خواهند که و برای از بین بردن دشمنان به فضا سفر می‌کنند.

سری بازی Warhammer 40,000 را اکثریت گیمرهای سبک استراتژیک می‌شناسند و احتمالا یکی از نسخه‌های آن را تا به امروز تجربه کرده‌اند. با این حال شما به عنوان یک ناخدای کشتی فضایی باید نیروهای نخبه و خبره را آموزش دهید و با به کارگیری قهرمانان افسانه‌ای و متحدهای قدرتمند به جنگ نیروهای شورشی بروید و قسمتی از کهکشان را به تسخیر خود دربیاورید. به طور کلی گرافیک و گیم پلی بازی در سطح قابل قبولی قرار دارد و می‌تواند بازیکنان را مجذوب خود کند. اگر به این سبک از بازی‌ها علاقه دارید، بدون شک تجربه بازی Warhammer 40,000: Lost Crusade برای شما لذت‌بخش خواهد بود.

12) بازی League of Legends: Wild Rift

بازی League of Legends Wild Rift

از جمله بهترین بازی های استراتژیک موبایل در سبک Moba، عنوان هیجان‌انگیز League of Legends: Wild Rift است. این سبک که در پلتفرم‌های گوشی‌های هوشمند به خوبی توانسته شرایطی ایده‌آل برای خود رقم بزند، با ساخته استودیو Riot Games یعنی بازی League of Legends: Wild Rift توانست جان تازه و پرقدرتی را به این سبک احیا کند که در سیستم عامل تلفن‌های هوشمند لقب یکی از بهترین بازی های آنلاین استراتژیک اندروید را به دست آورد. بعد از استقبال زیاد کاربران از نسخه پی سی بازی League of Legends، توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند نسخه مناسب سیستم عامل‌های گوشی‌های هوشمند را روانه بازار کنند که نتیجه آن بازی League of Legends: Wild Rift شد.

بازیکنان در عنوان League of Legends: Wild Rift به گروهای پنج نفره تقسیم می‌شوند و با قدرت و کمک یکدیگر پایگاه‌های دشمن و برج‌های مختلف را از بین می‌برند. پیروزی و شکست شما در این بازی تماما به همکاری هم تیمی‌های خودتان بستگی دارد و مهارت تک تک آن‌ها روی روند موفقیت شما تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. اگر یکی از بازیکنان وظایف خود را به خوبی انجام ندهد، کل تیم دچار مشکل خواهد شد. بنابراین بازی لیگ اف لجند وایلد ریفت نیز نیازمند مهارت و پیش‌برد استراتژی‌های مختص به خودش است. به طور کلی این بازی جزء آن دسته از عناوین است که تجربه آن برای هر گیمر سبک استراتژیک آنلاین رقابتی توصیه می شود.

13) بازی Clash Royale

بازی Clash Royale

در ادامه معرفی بهترین بازی های اندروید استراتیک بار دیگر نام یک بازی با کیفیت و خوش ساخت آنلاین به میان می‌آید و نام استودیو بازی‌سازی سوپرسل می‌درخشد. این بار این استودیو با ساخت بازی Clash Royale توانسته بار دیگر قدرت و توانایی‌های خود را در تولید یک عنوان باکیفیت موبایلی نشان دهد. مانند بازی Clash of Clans، ما باز هم با یک اثر آنلاین و چند نفره روبرو هستیم که به خوبی می‌تواند بازیکنان را سرگرم کند. مکانیک گیم پلی بازی به این صورت است که شما با کارت‌های مختلف، سرباز و نیروهای مختلفی را در میدان مبارزه احضار می‌کنید و این نیروها با هدف از بین بردن دشمنان به سمت پایگاه آن‌ها حمله خواهند کرد.

بازیکنان در مبارزه باید با طراحی یک استراتژیک مناسب و حرفه‌ای سرباز و نیروهای مختلف را احضار کنند تا در کوتاه‌ترین زمان پایگاه دشمنان سقوط کند. انتخاب و احضار کاراکتر‌ها و نیروها به همان اندازه‌ی مهارت استفاده از آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردارند. با این حساب بازیکنان باید کاملا با کاراکتر‌های خود آشنا باشند تا در نهایت یک ترکیب ایده‌آل برای پیروزی در میدان جنگ شکل گیرد. بازی کلش رویال به لطف به‌روزرسانی‌های متعدد، می‌تواند هر از گاهی بازیکنان را با محتوای تازه‌ و جالب خود شگفت‌زده کند. بنابراین اگر به دنبال یک بازی استراتژی با کیفیت و فوق‌العاده سرگرم‌کننده هستید، بازی اندروید Clash Royale می‌تواند گزینه‌ی کاملا مناسبی برای شما باشد.

14) بازی Bloons TD 6

بازی Bloons TD 6

به یکی از جدیدترین بازی‌های استودیو نامدار و پرآوازه Ninja Kiwi به نام Bloons TD 6 می‌رسیم که در سبک استراتژی و دفاع از قلعه است. بازی Bloons TD 6 به شدت جذاب و رنگارنگ است، به طوری که هر گوشه و کنار آن را ببینید به معنای واقعی سرگرم‌کننده خواهد بود. وجود برج‌های دفاعی، حرکت و تکنیک میمون‌ها و کلی موارد دیگر که باعث رنگ و لعاب دادن بیش‌تر به بازی می‌گردد. این بازی تقابل بین میمون‌ها و بادکنک‌ها است که شما باید با هر نوع وسیله‌ای مانع ورود بادکنک و بالن‌ها به درون قلمرو خود شوید.

بازیکن با تاکنتیک برنامه‌ریزی شده و مناسب باید با قراردادن میمون‌ها در نقطه‌های مختلفی از نقشه، از بهترین استراتژی برای نابودی بالون‌ها استفاده کند. همچنین تنوع بالای میمون‌ها و توانایی‌های آن‌ها آزادی عمل بازیکنان را بالاتر خواهد برد و این قابلیت‌ها باعث می‌شوند تا شما در هر زمان که خواستید، نوع استراتژی و برنامه خود را تغییر دهید. مکانیک گیم پلی بازی پیچیدگی خاصی ندارد و با گذراندن مراحل بازی به راحتی با آن ارتباط برقرار خواهید کرد. هرچه مراحل بازی جلوتر برود، کار شما برای پشت سر گذاشتن آن‌ها دشوارتر خواهد شد و نیاز به تاکتیک و برنامه خاصی برای پیروزی دارید. با این حال اگر به بازی‌های استراتژیک دفاع از برج علاقه دارید، تجربه بازی Bloons TD 6 را از دست ندهید.

15) بازی 911 Operator

بازی 911 Operator

یکی از بهترین و ناب‌ترین ایده‌هایی که می‌توانست تبدیل به یک بازی ویدیویی شود، عنوان 911 Operator بود. این بازی به معنای واقعی کلمه ثابت می‌کند که چه ایده‌های خاص و خلاقانه‌ای اطراف ما وجود دارد و ما از وجود آن‌ها بی خبر هستیم. بازی 911 Operator شما را در نقش یک اپراتور اورژانس قرار می‌دهد که باید با توجه به موقعیت مورد نظر، نیروهای امدادی را به سمت آن منطقه اعزام کنید. هر گونه اشتباه و تاخیر در اعزام نیروهای امدادی منجر به رخ دادن اتفاقات ناگوار خواهد شد.

سازندگان یگان‌های امدادی مختلفی از جمله آتش نشانی، پلیس و انواع آمبولانس‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهند تا براساس نوع حادثه و اتفاق مورد نظر یگان کمک را به سمت آن منطقه اعزام کنید. تنوع زیادی در یگان‌های امدادی و وسیله‌های نقلیه مختلفی نیز در این بازی وجود دارد که جذابیت آن را چندین برابر کرده است. جالب اینجاست اگر یگان امدادی زمانی در دسترس نبود شما باید خودتان دست به کار شده و با اطلاعات موجود به انسان‌های حادثه دیده کمک کنید. راهنمایی و کمک‌های شما می‌تواند باعث نجات انسان‌ها یا رخ دادن اتفاقات ناگوارتری شود. پیشنهاد می‌کنیم حتما یک بار برای قرار گرفتن در نقش یک اپراتور اورژانسی به تجربه بازی 911 Operator بنشینید؛ زیرا این بازی به معنای واقعی می‌تواند حس کمک کردن به دیگر انسان‌ها را به شما انتقال دهد.

16) بازی Mushroom Wars 2

بازی Mushroom Wars 2

به یکی دیگر از بهترین بازی های استراتژیک اندروید به نام Mushroom Wars 2 می‌ر‌سیم که به معنای واقعی زیبا و جالب توجه است. در این بازی شما باید ارتشی از سربازان قارچی کوچک را آماده کنید و به نبردی هیجان‌انگیز و چالش برانگیز در فضا بروید. خوشبختانه بازی Mushroom Wars 2 دارای دو حالت آنلاین و آفلاین بوده و در حالت آنلاین می‌توانید به صورت دو نفره و چند نفره به انجام بازی بپردازید. گرافیک و گیم پلی بازی به بامزه‌ترین حالت ممکن طراحی شده و به خوبی می‌تواند شما را جذب خود کند. یادگیری مکانیک گیم پلی بازی ساده است، اما تسلط بر آن چالش برانگیز خواهد بود. این بازی در سبک استراتژی و دفاع از قلعه قرار دارد و شما باید با سربازان قارچی خود جلوی ورود دشمن به قلعه خود بشوید. اگر به بازی‌های دفاع از قلعه و هیجانی علاقه دارید، تجربه بازی Mushroom Wars 2 را به هیچ وجه از دست ندهید.

17) بازی Bad North

بازی Bad North

بازی Bad North از همان روز عرضه با گیم پلی و گرافیک خود توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد، به طوری که امروزه امکان ندارد لیستی از بهترین بازی‌ های استراتژیک اندروید نوشته شود و نامی از این عنوان پرطرفدار برده نشود. بازی Bad North توسط استودیو Raw Fury ساخته شده است و توانسته در مدت کوتاهی به امتیاز بالایی در پلی استور دست یابد. این عنوان به خاطر وجود گرافیک هنری زیبا، گیم‌پلی اعتیاد آور و موسیقی گوش‌نواز، تجربه‌ای را برای بازیکنان خلق می‌کند که در بازی‌های امروزی کم‌نظیر است.

گیم پلی بازی به این صورت است که شما باید با فرماندهان خود از حمله وایکینگ‌ها به سرزمین خود جلوگیری کنید و مانع کشتن فرماندهان خود توسط آن‌ها شوید؛ زیرا اگر شما در این راه شکست بخورید، باید بازی را از ابتدا آغاز کنید. با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق و تفکر روی یک تاکتیک حرفه‌ای می‌توانید مراحل بازی را با کم‌ترین خسارت جانی پشت سر بگذارید. محیط و مراحل بازی به صورت کاملا تصادفی ساخته شده‌اند و منابع حیاتی در آن، بسیار محدود است. از طرفی دیگر استفاده دائم از سربازانتان باعث می‌شود که دیگر نتوانید از آن‌ها در مقابل حملات خطرناک دشمنان استفاده کنید. گیم‌پلی بازی شاید در نگاه اول سخت و عجیب بنظر برسد، اما اگر کمی به بازی فرصت دهید، بدون شک بازی بد نورث می‌تواند شما را هیجان‌زده کند.

18) بازی The Escapists 2

بازی استراتژیک اندروید The Escapists 2

از جمله فرنچایزهایی که توانست از همان زمان انتشار با نقدرهای منفی و مثبت بسیار زیادی روبرو شود، عنوان The Escapists بوده است. بعد از موفقیت نسخه اول این بازی، نسخه دوم آن روانه بازار شد و توانست با محتوای بیش‌تر و محیط بزرگ‌تر و هیجان‌انگیزتر و بهره‌گیری از المان‌های نقش‌آفرینی، خود را به حد و اندازه بازی‌های پلتفرمی برساند. روایت داستان حول محور زندانیانی می‌چرخد که باید با تلاش یکدیگر و پیدا کردن آیتم‌های مختلف از زندانی دورافتاده و جهنمی فرار کنند.

وظیفه شما به عنوان یک زندانی باهوش، پیدا کردن آیتم‌های حیاتی و مهم و پیاده‌سازی نقشه‌ای دقیق از فرار است. در حین پیدا کردن راه‌حل فرار و آیتم‌ها مورد نظر، باید حواستان به نگهبانان زندان باشد که به شما مشکوک نشوند. اگر به فرار از زندان‌های امنیتی علاقه دارید، می‌توانید به تجربه بازی هیجان‌انگیز و جذاب The Escapists 2 بنشینید.

19) بازی Company of Heroes

بازی استراتژیک اندروید Company of Heroes

احتمالا گیمرهای سبک استراتژیک با سری بازی Company of Heroes آشنایی کامل دارند و از جذابیت‌های بیشمار این عنوان باخبرند. سری بازی Company of Heroes یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک در پلتفرم پی سی است که با موفقیت‌های مختلف توانست راهی به سیستم عامل اندروید پیدا کند. جزئیات و گرافیک بازی به قدری واقع‌گرایانه بوده که در برخی نبردها هیچ گونه ایرادی پیدا نخواهید کرد و به طور کامل احساس می‌کنید خودتان در آن منطقه جنگی حضور پیدا کرده‌اید.

عنوان Company of Heroes به بازیکنان اجازه می‌دهد تا از میان جناح‌های مختلف موجود در جنگ جهانی دوم نقش یکی را انتخاب کنند و به رهبری ارتش آن کشور بپردازند. در ابتدا بازیکنان باید با ساخت و ساز ساختمان‌های مختلف پایگاه خود را ایجاد کنند و سپس با ساخت نیرو‌ها و انواع تانک‌ها، مناطق مشخص شده در نقشه را نیز تسخیر و در نهایت پایگاه دشمن یا دشمنان را نابود کنند. این عنوان به خوبی می‌تواند جلوه‌ی متفاوتی را از جنگ جهانی دوم را برای بازیکنان به تصویر بکشد و در کنار آن، ساعت‌ها سرگرمی و هیجان را به آن‌ها هدیه کند.

20) بازی Townsmen

بازی Townsmen

به طور کلی بازی‌هایی که در سبک ساخت ساز شهری و مدیریت کردن یک کشور قرار می‌گیرند، جزء پرطرفدارترین و پر استفاده‌ترین ایده‌ها برای ساخت بازی‌های موبایلی هستند. اما در چند سال اخیر یکی از بهترین بازی‌هایی استراتژی در این سبک و سیاق را استودیو HandyGames به نام Townsmen را خلق کرد و توانست به معنای کامل این سبک را چند قدم به جلو حرکت دهد. بازی Townsmen با گیم‌پلی عالی و فوق‌العاده اعتیاد آور خود، روند توسعه و ساخت یک روستا یا یک شهر را به نمایش می‌گذارد. بازی پر از جزئیات گوناگون و متنوع بوده که بازیکنان را غرق خود خواهد کرد. در بازی شاهد تغییر فصول و و حوادث طبیعی خواهید بود که جذابیت بازی را چندین برابر می‌کند و همین مورد در بعضی مواقع کار اداره کشور و روستا را چالش هیجان انگیزی می‌کشد.

کلام آخر

بهترین بازی های استراتژیک اندروید

در کل بازی‌ های استراتژیک به معنای کامل فرمانده درونی شما را بیدار خواهند کرد و موجب به چالش کشیدن ذهنتان می‌شوند. در نتیجه پیروزی و شکستتان در این نوع بازی‌ها به شجاعت و عملکرد خودتان بستگی دارد. بد نیست به دیگر بازی‌هایی که می‌توانستند در لیست بهترین بازی های استراتژیک اندروید قرار گیرند نگاهی بیاندازیم که عبارتند از:

همانطور که در ابتدا گفتیم تهیه این لیست به خاطر وجود تعداد بالای بهترین بازی های استراتژیک اندروید کار ساده‌ای نبود، بنابراین اگر بازی مورد علاقه شما در این لیست وجود نداشت، می‌توانید در بخش نظرات بازی خود را با تیم پارسی گیم و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. لازم به ذکر بوده که این مقاله در ماه‌های آینده با ارائه بازی‌های جدیدتر اندروید به‌روزرسانی خواهد شد و شما در این آپدیت با معرفی بازی‌های خود می‌توانید به ما کمک کنید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام بازی میتواند به بهترین شکل جنگ جهانی دوم را برای بازیکنان به تصویر بکشد؟

احتمالا گیمرهای سبک استراتژیک با سری بازی Company of Heroes آشنایی کامل دارند و از جذابیت‌های بیشمار این عنوان باخبرند. سری بازی Company of Heroes یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک در پلتفرم پی سی است که با موفقیت‌های مختلف توانست راهی به سیستم عامل اندروید پیدا کند. جزئیات و گرافیک بازی به قدری واقع‌گرایانه بوده که در برخی نبردها هیچ گونه ایرادی پیدا نخواهید کرد و به طور کامل احساس می‌کنید خودتان در آن منطقه جنگی حضور پیدا کرده‌اید.

۱
کدام بازی شما را در نقش اپراتور اورژانس قرار می دهد؟

بازی 911 Operator شما را در نقش یک اپراتور اورژانس قرار می‌دهد که باید با توجه به موقعیت مورد نظر، نیروهای امدادی را به سمت آن منطقه اعزام کنید. هر گونه اشتباه و تاخیر در اعزام نیروهای امدادی منجر به رخ دادن اتفاقات ناگوار خواهد شد.

۲
بهترین بازی استراتژیک اندروید در ژانر زامبی محور کدام بازی است؟

اگر به بازی‌های زامبی محور استراتژیک علاقه دارید، بازی State of Survival از آن دست از آثاری است که بدون چون و چرا شما را راضی خواهد کرد. این عنوان توسط استودیو نامدار KingsGroup Holdings ساخته شده، استودیویی که ساخت بازی‌های معروف Z Day: Hearts of Heroes و Dino War: Rise of Beasts را در رزومه کاری خود دارد. روایت داستانی بازی بعد از گذشت شش ماه از شیوع ویروسی خطرناک که تمام ساکنین یک کشور را از بین برده، شروع می‌شود.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.