بازی Nier: Automata
علیرضا نظری

یوکو تارو می‌گوید بازی NieR Automata باعث درمان افسردگی می‌شود

علیرضا نظری 1 آبان 1401 بدون دیدگاه
516 بازدید

بازی Nier: Automata به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین عناوین نقش‌آفرینی موجود محسوب می‌شود که به طرز عجیبی، از زمانی که در سال 2017 منتشر شد، تأثیر قابل توجهی بر روی میلیون‌ها نفر داشته است. حتی اکنون، فاش شده است که یوکو تارو خالق این عنوان، دائماً از طرفداران پیام‌های جدیدی را دریافت می‌کند که ادعا می کنند، Nier: Automata منجر به درمان افسردگی آن‌ها شده است.

به گزارش پارسی گیم، توسعه‌دهندگان برجسته متعددی از جمله یوکو تارو و یوسوکه سایتو تهیه‌کنندگان بازی Nier: Automata، درباره افکار و موفقیت‌های خود در انتشار اخیر این بازی صحبت کرده‌اند. بنا به اطلاعات بدست آمده، از یوکو تارو پرسیده شد که آیا افرادی که پس از پایان بازی احساسات شدیداً عمیقی را درک می‌کنند، یک چیز طبیعی بوده است؟ در جواب تارو پاسخ داد، «با وجود طبیعی بودن این احساسات، “هیچ چیز به صورت از پیش برنامه ریزی شده نبوده است”؛ اما می‌توان گفت، به این دلیل است که این بازی مانند یک “آینه” عمل می‌کند و این احساسات را در مقابل به بازیکن منعکس می‌کند».

Nier Automata افسردگی

Nier Automata باعث درمان افسردگی شده است

یوکو تارو در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید:

«ما هنوز هم چنین پیام‌هایی دریافت می کنیم و خودم به شخصه درمان شدم، اما این اصلا اتفاقی نبود. حالا چگونه این اتفاق می‌افتد، فکر می‌کنم این یک واقعیت است که Nier: Automata یک نوع بازی است که مانند یک تصویر، احساسات را به بازیکن منعکس می‌کند. Nier عدالت را آن‌طور که سازنده طراحی کرده است به تصویر نمی‌کشد، بلکه به روشی عمل می‌کند که مشکلات و چالش‌ها را به شخص بازی‌کن ربط می‌دهد. مسائلی همچون جهنم و تاریکی، مرگ و زندگی؛ این دوگانگی‌ها به نوعی واکشن‌هایی هستند که مرزهای تفکر آزاد را جابه‌جا می‌کنند.»

Nier: Automata شاهکاری است که به دنبال آن مجموعه‌ای از موضوعات عمیقی همچون مسائل فراانسانی، هویت فردی، هستی‌گرایی و ​​صنعت نظامی را بررسی می‌کند که توسط استودیو Platinum Games توسعه یافته است. یوکو تارو با ذهن باز و خلاق خود در راس تیم طراحی این بازی قرار دارد و به دلیل پرداختن به این موضوعات و حماسه‌ای که مطالب آن فراتر از سرگرمی‌های دیجیتالی است، در این صنعت برتری داشته است. این تعجب آور نیست که با توجه به داستان بسیار تاثیرگذار بازی، افراد زیادی به پایان Nier: Automata واکنش نشان داده اند.

بازی نقش آفرینی اکشن Nier: Automata، هم‌اکنون برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ در دسترس است.

منبع: Thegamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.