دسته DualSense Edge پلی استیشن 5
محمد صادق شجاعی

دسته DualSense Edge در ژانویه با قیمت 200 دلار عرضه می‌شود

محمد صادق شجاعی 27 مهر 1401 بدون دیدگاه
461 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، شرکت سونی با انتشار پستی در بلاگ پلی استیشن، قیمت و زمان عرضه نسخه حرفه‌ای کنترلر پلی استیشن 5 یعنی دسته DualSense Edge را اعلام کرده است.

یکی از مواردی که در جریان رویداد Gamescom 2022 معرفی شد، نسخه حرفه‌ای کنترلر کنسول PS5 موسوم به دوال سنس اج است. این دسته دارای ویژگی‌های مختلفی است که در نسخه استاندارد وجود نداشته و مناسب بازیکنان حرفه‌ای است. حال شرکت سونی در قالب پستی در بلاگ پلی استیشن اعلام کرده که دسته DualSense Edge با قیمت 200 دلار و در تاریخ 26 ژانویه 2023 (6 بهمن) در سراسر دنیا در دسترس قرار خواهد گرفت. این در حالی است که از تاریخ 25 اکتبر (3 آبان) روند پیش‌فروش این کنترلر شروع می‌شود. در صورتی که قصد خرید دسته DualSense Edge را دارید، بهتر است زودتر اقدام کنید. این امر از آن جهت است که احتمال دارد همانند پلی استیشن 5، تعداد محدودی از کنترلر مذکور در بازار عرضه شود.

دوال سنس اج دارای ویژگی‌هایی است که در سایر کنترلر‌های حرفه‌ای به خصوص رقیب آن یعنی کنترلر Xbox Elite Series 2 وجود دارد. به واسطه کنترلر مذکور می‌توانید عملکرد کلید‌ها را تغییر داده و پروفایل‌های اختصاصی خود را ایجاد کنید. همچنین حساسیت استیک و تریگر‌های دسته DualSense Edge قابل تنظیم هستند. از دیگر ویژگی‌های کنترلر دوال سنس اج می‌توان به کلید‌های پشتی قابل تعویض و یک کیف با قابلیت شارژ اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های کنترلر حرفه‌ای پلی استیشن 5 که مشابه آن در کنترلر رقیب یعنی Xbox Elite وجود ندارد، کابل شارژر مخصوص است. این کابل دارای قابلیت قفل است که به واسطه آن می‌توانید از قطع اتصال جلوگیری کنید. به موجب آن می‌توانید در حین شارژ شدن به صورت آزادانه و بدون نگرانی از بابت قطع شدن، از کنترلر استفاده کنید. از سوی دیگر کنترلر Xbox Elite Series 2 دارای یک D-pad اضافه و پایه شارژ جداگانه است که نمونه آن در دسته DualSense Edge وجود ندارد.

دسته DualSense Edge پلی استیشن 5

دسته DualSense Edge دارای کیف مخصوص با قابلیت شارژ

در حال حاضر کنترلر حرفه‌ای کنسول ایکس باکس قیمت پایین‌تری نسبت به دوال سنس اج داشته و در سایت رسمی مایکروسافت با قیمت 155 دلار به فروش می‌رسد. علاوه بر این نسخه پایه کنترلر مذکور تحت عنوان Xbox Elite Series 2 Core عرضه شده است. این نسخه فاقد کلید‌ها و استیک‌های قابل تنظیم بوده، اما همچنان یک کنترلر با‌‌کیفیت است که زمینه تغییر عملکرد کلید‌ها و ذخیره پرو‌فایل‌های مختلف را فراهم می‌کند.

کنترلر Xbox Elite Series 2 Core با قیمت 130 دلار به فروش می‌رسد. قیمت پایین‌تر این کنترلر نسبت به نسخه اصلی چندان تعجب‌آور نیست. این امر از آن جهت بوده که ایکس باکس اخیرا تمایل خود نسبت به پایین نگه داشتن قیمت محصولاتش را به خوبی نشان داده است. مایکروسافت به این واسطه تلاش می‌کند که عدم موفقیت در زمینه فروش در نسل قبل کنسول‌های خانگی را جبران کند. کنسول ایکس باکس سری اس نمونه بارز این استراتژی است.

دسته DualSense Edge یک ویژگی جالب و منحصر‌به‌فرد دیگری را ارائه می‌دهد. این ویژگی ماژول‌های استیک قابل تعویض است که به صورت جداگانه به فروش می‌رسند. به این واسطه می‌توانید در صورت بروز مشکلات مختلف، ماژول استیک را به طور کامل جایگزین کنید. ماژول استیک هم‌زمان با کنترل دوال سنس اج در دسترس قرار گرفته و با قیمت 20 دلار به فروش خواهد رسید.

نظر شما در مورد قیمت و زمان عرضه دسته DualSense Edge چیست؟ آیا ویژگی‌های آن توانسته نظر شما را به خود جلب کنند؟ به نظر شما دوال سنس اج در رقابت با کنترلر Xbox Elite Series 2 چه عملکردی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Dualshockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.