Call of Duty: Modern Warfare II کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 شماره موبایل
محمد صادق شجاعی

کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 نیازی به ثبت شماره موبایل روی کنسول ندارد

محمد صادق شجاعی 22 مهر 1401 1 دیدگاه
491 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، شرکت اکتیویژن اعلام کرده است که کاربران نسخه کنسولی بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 نیازی به ثبت شماره موبایل ندارند. این در حالی است که برای تجربه نسخه کامپیوتر بازی Call of Duty: Modern Warfare II همچنان باید این مرحله را پشت سر بگذارید.

شرکت Activision Blizzard با انتشار بازی Overwatch 2 یک لایه امنیتی جدید را به آثار خود اضافه کرده است. بر این اساس برای تجربه بازی‌های این شرکت لازم است که شماره موبایل خود را ثبت کنید. این اقدام با هدف جلوگیری از بازگشت بازیکنان بن شده و حذف متقلبین انجام شده است. اما در مقابل موانع مختلفی ایجاد شده که نارضایتی و شکایت بازیکنان را به همراه داشته است. با این وجود شرکت اکتیویژن بلیزارد قرار نیست رویه خود را کنار بگذارد و در بازی Call of Duty: Modern Warfare II نیز سیستم SMS Protect وجود خواهد داشت.

حال شرکت Activision Blizzard اعلام کرده است که تایید شماره موبایل تنها در نسخه کامپیوتر الزامی بوده و کاربران کنسول‌های خانگی می‌توانند بدون انجام این عمل از تجربه بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 لذت ببرند. بر اساس پست منتشر شده در وب سایت رسمی سری Call of Duty، برای اجرای تازه‌ترین اثر این مجموعه به یک شماره موبایل با قابلیت دریافت پیام متنی نیاز دارید. از ماه مه 2020 این الزام برای کاربران کامپیوتر در بازی Call of Duty: Warzone اعمال شده بود. آن دسته از بازیکنانی که بازی کالاف دیوتی وارزون را روی کامپیوتر تجربه کرده‌اند، نیازی به ثبت شماره موبایل برای انجام بازی‌های Call of Duty: Modern Warfare II و Call of Duty Warzone 2.0 ندارند.

الزام به ثبت شماره موبایل تنها به Battle.net محدود نمی‌شود و آن دسته از بازیکنانی که از طریق استیم اقدام به تجربه بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 می‌کنند نیز باید این عمل را انجام دهند.

شرکت Activision شرط تایید شماره موبایل را برای اولین بار در اوت 2022 به نسخه کامپیوتر بازی Call of Duty: Modern Warfare اضافه کرد. این شرکت در این رابطه گفته است: «الزام پیامک برای دسترسی به بازی تنها با اهداف امنیتی استفاده می‌شود. کالاف دیوتی از داده‌های تایید پیامکی برای اهداف بازاریابی استفاده نمی‌کند.»

Call of Duty: Modern Warfare II کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 شماره موبایل

سیستم ضد تقلب اکتیویژن افراد زیادی را بن کرده است

در کنار تایید شماره موبایل، شرکت Activision اقدامات مختلفی دیگری را برای مبارزه با تقلب در بازی‌های کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 و کالاف دیوتی وارزون 2.0 انجام داده است. در زمان انتشار این آثار سیستم ضد تقلب اکتیویژن موسوم به Ricochet آغاز به کار خواهد کرد. شرکت مذکور به واسطه جنبه‌ها و ویژگی‌های این سیستم در تلاش است که محیط بازی‌های سری Call of Duty را سالم نگه داشته و زمینه یک تجربه عالی را فراهم کند.

در طول بتای بازی Call of Duty: Modern Warfare II، سیستم ضد تقلب Ricochet موجب شد که 20 هزار بازیکن در تست‌های اولیه بن شوند. علاوه بر این، شرکت اکتیویژن توانست 60 هزار حساب کاربری غیر‌قانونی را قبل از شروع بتا بن کرده و از ورود آن‌ها جلوگیری کند.

شرکت Activision در این باره گفته است: «با بررسی داده‌ها متوجه شدیم که 72 درصد از متقلبین پیش از انجام حتی یک نبرد، شناسایی و بن شده‌اند. در قبال آن دسته از بازیکنانی که توانسته‌اند بازی را تجربه کنند، به طور متوسط سیستم ضد تقلب ما طی پنج نبرد موفق به تشخیص و حذف آن‌ها از اکوسیستم شده است.»

بازی Call of Duty: Modern Warfare II در تاریخ 28 اکتبر (6 آبان) روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، کامپیوتر، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس منتشر خواهد شد. افرادی که این اثر را پیش‌خرید کرده باشند می‌توانند از تاریخ 20 اکتبر (28 مهر) تجربه خود را آغاز کنند. شرکت اکتیویژن با ارائه پاداش‌ها و هدایای ویژه، بازیکنان را تشویق می‌کند که کمپین را به صورت تمام و کمال به پایان برسانند.

نظر شما در مورد عدم نیاز به ثبت شماره موبایل در نسخه کنسولی کالاف دیوتی مدرن وارفر 2 چیست؟ آیا این اقدام امنیتی سازندگان تجربه شما را با مشکل رو‌به‌رو کرده است؟ به نظر شما لزوم تایید شماره موبایل به سالم شدن محیط بازی‌های سری Call of Duty منجر خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Mmd

    مهمان

    من شمارمو میزنم کد نمیاد کسی می‌دونه لطفا بگه چیکار کنم درست شه

    پاسخ دهید