ساخت Yakuza Kenzan
علیرضا نظری

ساخت ریمیک Yakuza Kenzan نیازمند هزینه و زمان زیادی است

علیرضا نظری 20 مهر 1401 بدون دیدگاه
216 بازدید

توسعه‌دهندگان فرنچایز یاکوزا در رابطه با ساخت ریمیک بازی Yakuza Kenzan می‌گویند که بازسازی این عنوان، به مدت زمان و هزینه زیادی نیاز دارد و ممکن است که هرگز بازسازی نشود. جناب ماسایوشی یوکویاما رییس استودیو Ryu Ga Gotoku در مورد اینکه چرا نسخه بازسازی شده بازی Kenzan در دستور کار این استودیو قرار نگرفته است، توضیحات مهمی را در این رابطه به علاقه‌مندان سری بازی Yakuza ارائه می‌دهد.

فرنچایز یاکوزا یکی از دوست داشتنی‌ترین عناوین سبک اکشن-ماجراجویی سوم شخص محسوب می‌شود که در حال ایجاد تغییرات قابل توجهی در غرب است; به طوری که قسمت‌های بعدی این سری Like a Dragon نام خواهند داشت و بازی‌های متعددی در حال ساخت هستند که در آینده نام این سری را به همراه دارند. یکی از این موارد بازی Like a Dragon: Ishin، بازسازی یک اسپین آف سامورایی در سال 2014 است، که هرگز در خارج از ژاپن منتشر نشد. البته با توجه به این نکته که استودیو سگا و ریوگاگوتوکو تصمیم به دارند این نسخه را بازسازی کنند، با این حال طرفدارانی نیز وجود دارند، که خواهان بازسازی Yakuza Kenzan هستند.

ریمیک Yakuza Kenzan

بازسازی Yakuza Kenzan ممکن نیست

در حالی که استودیو توسعه دهنده هنوز بازسازی این نسخه را به طور رسمی تایید نکرده است، ماسایوشی یوکویاما رئیس استودیو Ryu Ga Gotoku، در کنار هیرویوکی ساکاموتو، تهیه کننده سری یاکوزا، در رابطه با این مسئله، در طی مصاحبه‌ای با نشریه One More Game توضیح می‌دهند که اگر قرار به ساخت نسخه ریمیک کنزان باشد، در نهایت به تلاش بیشتر و زمان کافی در کنار هزینه‌هایی برای عوامل سازنده در بر خواهد داشت که بسیار مسئله مهمی خواهد بود.

در همین راستا توسعه دهندگان در پاسخ به این که، بازسازی کدام نسخه در دست ساخت قرار می‌گیرد، می‌گویند: «با توجه به تمامی بازخورد‌ها و پیشنهاداتی که در رابطه با ساخت نسخه های ایشین و کنزان از طرفداران دریافت کرده‌ایم، به این نتیجه رسیده‌ایم که بسیاری از طرفداران، خواهان بازسازی Ishin هستند و بازسازی این نسخه را به Kenzan ترجیح می‌دهند. همچنین معتقدیم که ایشین از محبوبیت بیشتری به نسبت کنزان برخوردار است. اگر هم بخواهیم بازسازی کنزان را شروع کنیم، باید خط داستانی را تغییر دهیم و ساخت این بازی را از ابتدا آغاز کنیم، که این مسئله برای ما، زمان زیادی را در کنار هزینه‌های بیشتری در بر دارد. با این حال قصد داریم تا بازسازی کنزان را در زمان مناسبی شروع کنیم».

Yakuza Kenzan

ریمیک Yakuza Kenzan

علاوه بر این، یوکویاما در چند مصاحبه قبلی دیگر، بازسازی کنزان را انکار کرده است. او گفت حتی اگر آن را بسازند، دیگر کنزان کیوامی اصلی نخواهد بود زیرا باید از ابتدا دوباره توسعه یابد. Yakuza در مجموع شامل هفت بازی است که دو مورد از آن‌ها هیچ موقع در خارج کشور ژاپن منتشر نشدند که یکی از آن‌ها Ishin است و دومین مورد بازی Yakuza Kenzan است که چند سال قبل از نسخه ایشین منتشر شد، اما هرگز در سطح بین المللی، در دسترس بازی‌کنان قرار نگرفت. تمامی این نسخه‌ها در سال 2023 با انتشار جهانی بازی Like a Dragon: Ishin، نسخه بازسازی شده ایشین اصلی، روند مشابهی را پیش می‌گیرند و به صورت گسترده در سراسر دنیا عرضه خواهند شد.

شایان ذکر است، بازی Like a Dragon: Ishin در21 فوریه 2023 برابر با 2 اسفند 1401 برای پلتفرم‌های کنسول‌های نسل هشتم و نهم شرکت‌های سونی و مایکروسافت در کنار رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد، اما توسعه دهندگان در طی مصاحبه‌ای در رویداد توکیو گیم‌شو 2022 تایید کردند، بر خلاف بازی‌های اخیر یاکوزا، نسخه‌های جدید دارای دوبله انگلیسی نخواهند بود و با زبان ژاپنی و زیرنویس انگلیسی قابل بازی هستند. همچنین بازی Yakuza 8 قرار است در سال 2024 منتشر شود، که این موضوع قبلا توسط عوامل سازنده تایید شده است.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.