The-Ascent
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی The Ascent از دید رسانه‌های معتبر: رؤیای تاریک کاپیتالیسم!

یحیی رحیمی 9 مرداد 1400 بدون دیدگاه
409 بازدید

بازی The Ascent بالاخره پس از چند ماه انتظار برای کنسول ایکس باکس و کامپیوتر منتشر شد و منتقدان هم نظر خود را در مورد اولین اثر استودیو کوچک Neon Giant منتشر کردند. بازی اسنت دنیایی برگرفته از فیلم‌ها و بازی‌های ژانر سایبرپانک را به تصویر می‌کشد که بشریت به نقطه‌ای تاریک رسیده و زیاده‌خواهی و انحصارطلبی، بالاخره انسان‌ها را به جان هم انداخته و پایه‌های یک سیستم کلاسیک، در حال ریزش است. نمرات ثبت‌شده برای بازی اندکی متفاوت است و اختلاف‌نظر زیادی میان منتقدان دیده می‌شود. همراه پارسی گیم باشید تا بخشی از بررسی انجام‌شده را بخوانیم و در آخر میانگین نمرات بازی را ببینیم.

The Ascent‌ قرمزتر از خون

بازی The Ascent یک شوتر نقش‌آفرینی در دنیایی برگرفته از المان‌های ژانر سایبرپانک است که توسط یک شرکت عظیم کنترل می‌شود. جدال میان مردمان فرودست و سرمایه‌داران باعث ایجاد تنش عظیمی در سراسر دنیای بازی شده و این تنش زمانی که برق منطقه قطع می‌شود، به بالاترین حد ممکن می‌رسد. دنیای بازی اسنت، پر از گروه‌های مختلفی است که هرکدام یک هدف و انگیزه را دنبال می‌کنند و جدال با آن‌ها، بخش جذابی از بازی خواهد بود.

اولین اثر استودیو Neon Giant با درون‌مایه‌ای سیاسی همراه است؛ شما نقش یک کارگر در شرکت عظیمی را بر عهده‌دارید که کنترل تمام دنیای بازی را بر عهده دارد. به‌نوعی استفاده از رنگ قرمز و استعاره‌هایی سیاسی، شمارا به یاد جدال طبقاتی و نهضت‌های سیاسی دو قرن اخیر خواهد انداخت اما باید بدانید که استودیو هیچ‌گاه وارد این مسائل نخواهد شد و به‌جای آن، یک داستان مرموز را دنبال می‌کند که باید پس از اتفاقات عجیب و فلج شدن «گروه اسنت»، راز ماجرا را کشف کنید. گیم پلی بدون شک، مهم‌ترین بخش بازی است که تمرکز ویژه‌ای روی آن شده و خوشبختانه قابلیت تجربه‌ی The Ascent به‌صورت آنلاین و همراه دوستان هم فراهم است.

بازی The Ascent

بررسی کوتاه The Ascent

در این قسمت، نگاهی خواهیم انداخت به چکیده بررسی‌های به ثبت رسیده توسط رسانه‌ها و منتقدان مطرح دنیای بازی‌های ویدیویی. خواندن این چند پاراگراف، کیفیت بازی اسنت برای شما مشخص خواهد کرد و می‌توانید در مورد تجربه یا عدم تجربه‌ی آن تصمیم بگیرید.

Game Informer – نمره 7.25 از 10

بدون شک بازی The Ascent فارغ از عیب و ایراد نیست اما این مشکلات باعث لطمه زدن به تجربه‌ی مفرح بازی نمی‌شود. من نمی‌خواهم اینجا نقد خودم را بر نظراتی که در مورد کاپیتالیسم و سرمایه‌داری در بطن بازی بیان می‌شود، بنویسم بلکه آنچه به یاد دارم، گیم پلی گروهی است که مرا در این دنیای سایبرپانکی غرق کرد. به‌طور کل باید بگویم که المان‌های نقش‌آفرینی سطحی کارشده‌اند و همچنین خبری از یک داستان غنی نیست؛ گشت‌وگذار در بازی هم پس از مدتی خسته‌کننده می‌شود و به تجربه‌ی بازی صدمه می‌زند. استودیو نئون جاینت یک اساس مناسب برای عناوین بعدی ایجاد کرده و امیدواریم که بازی‌های بعدی به اثری درخور تبدیل شوند.

PC Gamer – نمره 84 از 100

هر زمان که The Ascent مرا ناامید می‌کند، دنیای آن مرا به بازی برمی‌گرداند، استودیو به‌خوبی توانسته حس قرار گرفتن در مکان‌های مختلف و دنیای سایبرپانکی را القا کند. ممکن است تصاویر بازی اندکی گمراه‌کننده باشند و فکر کنید که اسنت به Shadowrun شبیه است اما مراحل بازی، سرعت بالایی دارند و کاملاً حس یک اکشن آرکید را خواهید چشید. شهری این‌چنین بناشده، نیازمند توجه بیشتری بود و خوشحالم که بازی‌های آینده‌نگرانه به بعد نقش‌آفرینی هم پرداخته‌اند. به‌طور کل The Ascent همان‌طور که هست دوست دارم:‌ یک اکشن نقش‌آفرینی استثنایی با فضایی معرکه!

GameSpot – نمره 6 از 10

حتی اگر بازی اسنت ازنظر کارایی تعادل مناسبی داشت و توانایی ایجاد یک جنگجوی بی‌نظیر و افزایش قدرت او وجود داشت، بازهم این اثر، حس یک اثر با مأموریت‌ها و فعالیت‌های اجباری را داشت. بیشتر فعالیت‌های بازی، پیرامون یافتن همان راز اصلی بازی شکل‌گرفته و باید به این سؤال پاسخ دهید که چرا این گروه اسرارآمیز، به‌یک‌باره غیب شده‌اند؟ همین هدف کافی نیست تا شمارا تا آخر بازی امیدوار نگه دارد. در سوی دیگر، رئیس‌های شما نیز به دلیل انجام وظایفتان به شما توهین می‌کنند و هیچ پاداشی هم برای کارهای شما در نظر نگرفته‌اند، به‌طور کل باید بگویم که The Ascent، گذر از هفت‌خان رستم است.

بازی The Ascent

نمره متاکریتیک بازی اسنت

در زیر می‌توانید نمرات وب‌سایت‌های مختلف و همچنین میانگین آن‌ها مشاهده کنید و خوشحال می‌شویم نظر خود را هم با ما به اشتراک بگذارید.

Game Informer – 7.25
IGN – 7
Gamespot – 6
PC Gamer – 84/100
GamesRadar+ – 2.5/5
COGConnected – 92/100
Windows Central – 3.5/5
GameSpew – 7
True Achievements – 3/5
NME – 3/5
Spaziogames [Italian] – 7.2

 

نمره متاکریتیک The Ascent

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

داستان بازی The Ascent چیست؟

بازی The Ascent یک رویای دوردست را روایت می‌کند، رویایی برگرفته از خطه‌ی راست‌گرایان تاریخ که بالاخره آخرین پیش‌بینی کارل مارکس را به عمل آوردند:‌ نابودی کاپیتالیسم به دستان خویش

۱
گیم پلی بازی The Ascent چگونه است؟

بازی The Ascent یک اثر اکشن نقش‌آفرینی است که نبردهای بسیار سریع و خشن را دنبال می‌کند، دنیای بازی سرشار از اتفاقات مختلف است و مکمل مناسبی برای گیم پلی مهیج این اثر جدید به حساب می‌آید.

۲
حجم بازی اسنت چقدر است؟

بازی اسنت برای ایکس باکس و کامپیوتر منتشر شده و می‌توانید این اثر تماشایی را با حجم 17‌گیگابایت از پارسی گیم هم دانلود کنید.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.