سازنده بازی Halo Infinite موتور آنریل
محمد صادق شجاعی

سازنده بازی Halo Infinite به موتور آنریل انجین مهاجرت می‌کند

محمد صادق شجاعی 12 مهر 1401 بدون دیدگاه
211 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، سازنده بازی Halo Infinite یعنی استودیو 343Industries در حال برنامه‌ریزی برای کنار گذاشتن موتور Slipspace و جایگزینی آن با موتور آنریل است.

از سال 2010 و با کنار رفتن استودیو Bungie از روند ساخت آثار سری Halo، استودیو 343Industries این مسئولیت را بر عهده گرفت. از این دوران بازی‌های مختلف و متعددی از مجموعه مذکور از جمله Halo 4 ،Halo: The Master Chief Collection و Halo 5: Guardians در دسترس قرار گرفت. تازه‌ترین اثر منتشر شده از سری هیلو، بازی Halo Infinite است. استودیو 343 اینداستریز در ساخت این اثر از موتور Slipspace بهره برده است.

حال گزارش‌هایی منتشر شده است که با استناد به آن‌ها استودیو 343Industries قصد دارد موتور مذکور را کنار گذاشته و به جای آن از آنریل انجین استفاده کند. جرمی پنتر، ژورنالیست صنعت ویدیو گیم، در این مورد نوشته است: «فقط می‌توانم تایید کنم که منابع بسیاری به این نکته اشاره کرده‌اند و کاملا واضح است که قبلا تصمیم گرفته شده است. بازی‌های Halo مطمئنا با موتور Unreal ساخته می‌شوند.»

مشخص نیست که تغییر از موتور Slipspace به Unreal چه تاثیری روی آینده بازی Halo Infinite خواهد داشت. استودیو 343Industries به طور عمومی متعهد شده است که از این اثر به مدت یک دهه پشتیبانی کند. موتور بازی‌سازی نرم‌افزاری است که استودیو‌های مختلف از آن برای ساخت محصول خود استفاده کرده و بخش‌هایی از جمله گرافیک، فیزیک، شبکه و غیره در آن جای گرفته‌اند. از آن جایی که ساخت یک موتور انحصاری به بودجه و تلاش زیادی نیاز دارد، اکثر سازندگان به سراغ موتور‌هایی مثل Unreal Engine و Unity می‌روند.

در صورتی که تصمیم استودیو 343Industries برای تغییر به موتور Unreal Engine حقیقت داشته باشد، این استودیو با موانع مختلفی رو‌به‌رو شده و تعدادی از نیرو‌های آن از سمت خود کناره‌گیری می‌کنند. برای مثال ماه گذشته تایید شد که مهندس ارشد موتور Slipspace استودیو مذکور را ترک کرده است.

سازنده بازی Halo Infinite موتور آنریل

تعدادی از اعضای تیم سازنده بازی Halo Infinite کناره‌گیری کرده‌اند

روند ساخت بازی Halo Infinite با فراز و نشیب‌های مختلفی همراه بود. پس از تاخیر در انتشار این اثر، ششمین بازی اصلی سری هیلو در اواخر سال 2021 روی پلتفرم‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و کامپیوتر منتشر شد. در این زمان بازی هیلو اینفینیت فاقد بسیاری از حالت‌ها و ویژگی‌ها از جمله Forge و کمپین Co-op بود. همچنین بازیکنان از تعداد بالای آپدیت‌ها شکایت داشته‌اند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد تغییراتی در استودیو 343 اینداستریز در جریان است. ماه گذشته بانی راس که ریاست این استودیو را بر عهده داشت، پس از 15 سال و به منظور رسیدگی به مسائل خانوادگی از سمت خود کناره‌گیری کرد. هم‌زمان با اعلام خروج او از استودیو 343Industries، مایکروسافت اعلام کرد که تیم مدیریت این استودیو را باز‌سازی کرده است. به این واسطه پیر هینتزه، مدیر تولید سابق، به عنوان رئیس استودیو انتخاب شده است.

همچنین برایان کوسکی، مدیر بازاریابی سری Halo، سمت مدیر کل این مجموعه را بر عهده گرفته است. این در حالی است که الیزابت ون ویک، رئیس بخش‌های تجارت، عملیات و ورزش‌های الکترونیک استودیو 343Industries، روی بخش‌های تجارت و عملیات نظارت خواهد داشت.

نظر شما در مورد مهاجرت سازنده بازی Halo Infinite به موتور آنریل انجین چیست؟ آیا این امر موجب بهبود شرایط بازی‌های آینده سری Halo خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.