ایکس باکس ژاپن
یحیی رحیمی

مایکروسافت در حال خرید چند ناشر بازی ژاپنی است

یحیی رحیمی 6 مهر 1401 بدون دیدگاه
223 بازدید

عمران خان از جمله ژورنالیست‌های مشهور بازی‌های ویدیویی از خرید چندین بازی ناشر ژاپنی بزرگ توسط مایکروسافت خبر داده است. وی می‌گوید که فیل اسپنسر در حاشیه سفر به ژاپن با چندین شرکت و استودیو مذاکره کرده تا بتواند تعداد بازی‌های سرویس ایکس باکس گیم پس را افزایش دهد. اسپنسر مدتی پیش از خرید استودیوهای بیشتر برای تقویت این سرویس و رقابت با تنسنت و سونی خبر داده بود.

مایکروسافت سال گذشته میلادی در تلاش بود تا خرید اکتیویژن بلیزارد را نهایی کند و این فرایند تا سال آینده میلادی ادامه دارد. این فرایند جلوی خرید شرکت‌های جدید را نگرفته و بلکه تلاش‌هایی برای تصاحب شرکت‌های جدید این بار در کشور ژاپن صورت گرفته است. عمران خان از سردبیرهای سابق مجله گیم اینفورمر با حضور در پادکست Giant Bombcast از برنامه‌های جدید ایکس باکس خبر داده است.

وی می‌گوید که اسپنسر حداقل با یکی از ناشران بزرگ ژاپن مذاکره کرده و صحبت‌هایی در این مورد بیان شده است. مایکروسافت تلاش می‌کند تا به‌جای پرداخت هزینه برای افزودن بازی به گیم پس، ناشر و استودیو را تصاحب کند تا جلوی هزینه‌های اضافه را بگیرد. شرکت نتفلیکس نیز برای تقویت کلکسیون فیلم‌ها و سریال‌ها از این استراتژی استفاده کرده و استودیوهای فیلم‌سازی زیادی را خریده است.

ایکس باکس خرید ناشر بازی ژاپن

خرید ناشر بازی ژاپنی توسط ایکس باکس

جف گراب می‌گوید که مایکروسافت به فکر خرید استودیوهای بیشتر است و می‌خواهد هر چه سریع‌تر، تعداد این استودیوها را افزایش دهد. هدف از این کار، رقابت با شرکت سونی و تنسنت است که به‌تازگی نیز 30 درصد از سهام استودیو FromSoftware، خالق بازی الدن رینگ را خریده‌اند. یکی از انتقادات نسبت به کنسول ایکس باکس، نبود بازی‌های ژاپنی باکیفیت نسبت به پلی استیشن است. تلاش‌های زیادی برای رفع این مشکل انجام شده و بازی‌های ژاپنی مختلفی روی سرویس گیم پس در دسترس هستند.

طبق گفته جف گراب، خرید ناشر بازی ژاپنی پس از تائید خرید اکتیویژن بلیزارد اعلام می‌شود و مایکروسافت مذاکرات لازم را انجام داده است. عمران خان هم می‌گوید که حداقل با یک ناشر، مذاکرات جدی انجام شده است و برنامه برای تصاحب شرکت‌های بیشتر هم وجود دارد. شرکت Embracer‌ به‌تازگی استودیوهای غربی اسکوئر انیکس را تصاحب کرده و مایکروسافت هم می‌خواهد چنین کاری را تکرار کند. در حال حاضر نمی‌دانیم که مدیر ایکس باکس با کدام شرکت صحبت کرده و اسم ناشر بیان نشده است.

ناشران ژاپنی بزرگی در حال فعالیت هستند. از جمله آن‌ها باید به اسکوئر انیکس، سگا، باندای نامکو، آتلوس و Koei Tecmo اشاره کرد. احتمال آنکه مایکروسافت با این شرکت‌ها مذاکره کرده باشد وجود دارد و باید منتظر خبرهای بیشتر باشیم. نظر شما چیست؟

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.