بازی FIFA 22
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی FIFA 22 منتشر شد: پرچم‌دار نسل جدید

یحیی رحیمی 6 مهر 1400 بدون دیدگاه
1,790 بازدید

شرکت EA Sports سال گذشته یک نسخه‌ کاملاً جدید از مجموعه فیفا را منتشر نکرد و صرفاً با افزایش گرافیک برای کنسول‌های جدید، همان ویژگی‌های گیم پلی FIFA 20 را در اختیار بازی‌کنان قرار داد. با فروکش کردن همه‌گیری کرونا و بازگشت تماشاگران به استادیوم‌ها، وقت آن رسیده تا شماره‌ای جدید از بازی فیفا با ویژگی‌های نو، مخصوص کنسول‌های جدید منتشر شود و این اتفاقی است که با عرضه بازی FIFA 22 رخ داد. در این مطلب، بخشی از بررسی‌های ثبت شده توسط سایت‌های معتبر را خواهیم خواند و همچنین امتیاز کلی بازی را بررسی خواهیم کرد.

الکترونیک آرتز امسال تصمیم گرفت تا دو نسخه متفاوت از بازی فیفا را منتشر کند، یک نسخه با ویژگی‌های نو و لعابی جدید برای کنسول‌های نسل نهم و یک نسخه نیز برای کامپیوتر و کنسول‌های نسل هشتم با کمترین تغییرات گرافیکی و گیم پلی؛ این رویکرد باعث ایجاد فاصله‌ی زیادی میان دو نسل شده و اگر می‌خواهید بهترین تجربه ممکن را داشته باشید، لازم است یک کنسول بازی نسل جدید را تهیه کنید.

از ویژگی‌های جدید فیفا 22 باید به هایپرموشن اشاره کرد که تمامی حرکات بازیکنان را توسط هوش مصنوعی پردازش می‌کند و روندی طبیعی را ارائه می‌دهد. روند بازی بالاخره به تعادل مناسبی رسیده و می‌توانید الگوهای مختلف را هنگام مسابقه پیدا کنید و همچنین تغییرات جدید بخش‌های کریر و آلتیمت تیم نیز در نوع خود، رضایت‌بخش هستند. گرافیک بازی برای نسل جدید، افزایش پیدا کرده و اگرچه EA می‌توانست ورودی بهتر به نسل نهم داشته باشد، اما فیفا 22 نیز شروع مناسبی به حساب می‌آید.

بررسی بازی FIFA 22

در حال حاضر تنها نسخه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری بازی فیفا 22 مورد نقد و بررسی قرار گرفته و نسخه نسل قبل به دلیل تغییرات اندک، نیازی به نقد و بررسی حرفه‌ای ندارد. در این بخش، خلاصه‌ای از بررسی‌های منتشر شده از بازی را خواهیم خواند.

نمرات بازی FIFA 22 فیفا 22

God is a Geek – امتیاز 90/100

بازی FIFA 22 حس یک اثر بهتر را به من ‌می‌دهد. گیم پلی تغییرات زیادی داشته و همچنین هوش مصنوعی نیز پیشرفت کرده است. نرخ تغییرات انیمیشن‌ها باورنکردنی است و بازی روی پلی استیشن 5 بی‌نظیر به نظر می‌رسد. افزودن الکس اسکات به جای آلن مک‌نالی، انتخاب هوشمندانه‌ای برای گزارش بازی بوده و همچنین تغییرات زیادی در زمینه آمار و ارقام پس از بازی نیز دیده می‌شود. بخش کریر آن‌چنان که باید تغییر نکرده، اما گیم پلی رضایت بخشی را دیدم و آلتیمت تیم نیز قدرتمندتر از همیشه است. نسل جدید بازی فیفا از راه رسیده و باید بگویم که این بازی فوق‌العاده است.

Push Square – امتیاز 80/100

فیفا 22 حس مسابقه‌ای واقعی را می‌دهد و تغییرات مناسبی درزمینه‌ی جاگیری بازی‌کنان، فیزیک حرکت توپ و انیمیشن‌ها دیده می‌شود و به طور کل یک شبیه‌ساز فوق‌العاده رضایت‌بخش را می‌بینیم. واضح است که کریر مود، تغییر زیادی به خود ندیده؛ اما امکان ایجاد یک باشگاه جدید، سرگرم کننده است. خرید‌های درون برنامه‌ای همچنان اهمیت زیادی در آلتیمت تیم دارد و نظرات مختلفی در مورد آن وجود دارد، اما بدون شک فیفا امسال، ساعت‌ها از وقت شما را به خود اختصاص خواهد داد.

نقد بازی FIFA 22

IGN – امتیاز 70/100

FIFA 22 پرچم‌دار و پیش رو نسل بعدی شبیه‌سازهای فوتبال است و اگرچه این ورزش را از نو تعریف نمی‌کند، اما روند حمله و دفاع لحظه‌به‌لحظه، بسیار روان دنبال می‌شود. اگر مشکلات دروازه‌بان‌ها و ناپایداری بصری را در نظر نگیریم، فیفا امسال یکی از بهترین بازی‌های ورزشی چند نفره موجود در بازار است و بخش‌های اضافه شده به کریر و ولتا نیز بسیار سرگرم کننده به نظر می‌رسند. به طور کل، فیفا 22 حس یک آپگرید مناسب را بدون ایجاد انقلابی در زمینه‌ی شبیه‌سازهای فوتبال می‌دهد.

GamesRadar+ – امتیاز 70/100

آمار و ارقام دقیق و نقشه‌های حرکت بازی‌کنان پس از مسابقه، باعث شده تا بتوانید عملکرد تیم و تک‌تک بازی‌کنان را کنترل کنید. باختن در مسابقات آنلاین عادلانه‌ به نظر می‌رسد و خوشبختانه تنها جلوی فردی با توانایی‌های خود قرار خواهید گرفت. جزئیات کوچکی مانند بهبود فیزیک تور دروازه و ضربات عمیق‌تر، کاملاً به چشم می‌آیند و اگرچه کریر جلوی آلتیمت در اولویت دوم قرار دارد، باید بگویم که از تغییرات جدید و امکان تأسیس باشگاه لذت بردم.

بازی FIFA 22

نمرات بازی فیفا 22

بازی FIFA 22 توانسته نمره متاکریتیک 79 را با ثبت 23 بررسی به دست آورد و قطعاً این امتیاز با ثبت بررسی‌های بیشتر و انتشار کامل بازی، تغییر خواهد کرد. به طور کل شاهد یک بازی مناسب هستیم که البته مشکلاتی فنی دارد و باید منتظر آپدیت‌های بعدی باشیم. در زیر نگاهی به امتیازهای کلی بازی بیندازید.

Hardcore Gamer – 90
Press Start Australia – 90
IGN Italia – 86
Dexerto – 85
The Games Machine – 84
MGG Spain – 83
TheGamer – 80
VGC – 80
NME – 80
Eurogamer Italy – 80
Game Informer – 70

امتیاز متاکریتیک فیفا 22

 

منبع:‌ Metacritic

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.