بازی Stalker 2
یحیی رحیمی

بازی Stalker 2 زودتر از سال 2024 منتشر نخواهد شد

یحیی رحیمی 1 مهر 1401 بدون دیدگاه
196 بازدید

بازی Stalker 2 Heart of Chonobyl از جمله عناوین مهمی سال 2022 بود که توسعه آن به دلیل وقوع جنگ اوکراین و جابه‌جایی استودیو به جمهوری چک متوقف شد. منابع مطمئنی خبر داده‌اند که استاکر 2 زودتر از سال 2024 عرضه نخواهد شد و این بازی در وضعیت «تعمیر دائمی» قرار گرفته است. استودیو GSC Game World به دنبال انتشار بخشی از محتوای بازی در قالب Early Access است و راه‌حلی برای انتشار دائم پیدا نکرده است.

طبق گفته سردبیر وب‌سایت روسی iXBT Games به نام ویتالی کازونوف که مدعی صحبت با توسعه‌دهندگان فعلی و کارمندان سابق استودیو GSC است، توسعه استاکر 2‌ با مشکلات زیادی مواجه شده است. حمله نظامی روسیه به اوکراین باعث ایجاد تغییراتی در بدنه استودیو و مدیریت شده است. تولید بازی Stalker 2 در ماه فوریه به‌طور کامل متوقف شد و توسعه‌دهندگان به جمهوری چک منتقل شدند. بسیاری از توسعه‌دهندگان در این زمان از استودیو جدا شدند و ادامه کار روی بازی غیرممکن شد.

منابعی که از وضعیت استودیو آگاه‌اند، می‌گویند که بسیاری از جنبه‌های بازی در حالت ویرایش و اصلاح قرار دارد و حتی ویرایش مکان‌هایی که توسعه آن‌ها تقریباً تمام شده بود هم شروع شده است. استودیو بخش‌هایی را از صفر شروع کرده و دلیل آن‌هم تغییر تیم استودیو است و افراد جدید، ایده‌های تازه‌ای به آن افزوده‌اند. در حالی که مدت‌ها از معرفی بازی می‌گذرد، هنوز قابلیت‌های کلیدی و جدید کامل معرفی نشده‌اند و به نظر می‌رسد که خروج اعضای اصلی، تأثیر زیادی روی تولید Stalker 2 گذاشته است.

تاریخ عرضه Stalker 2

وضعیت پیچیده بازی Stalker 2

طبق گفته کازونوف، تولید استاکر 2 به نقطه‌ای رسیده که بتوان را از ابتدا تا آخر تجربه کند و توسعه‌دهنده هم تولید فصل اول و تمام جنبه‌های آن را تمام کرده است. این گزارشگر معتقد است که انتشار بازی به‌صورت دسترسی اولیه می‌تواند تصمیم منطقی برای GSC باشد. استودیو می‌تواند بخشی از محتوای آماده را منتشر کند و طرفداران را به این شکل راضی کند و کار روی آینده Stalker 2 هم همچنان ادامه یابد. مشکلات اخیر باعث شده تا تاریخ عرضه Stalker 2 به یک سؤال بزرگ و اساسی تبدیل شود، گزارشگر روسی معتقد است که بازی زودتر از 2024 منتشر نمی‌شود.

کازونوف نسبت به انتشار بازی در بازه زمانی 2024 تا 2025 خوش‌بین است. وی در ادامه افزود که عرضه بازی در سال 2022 غیرممکن است و وضعیت آن را به Cyberpunk 2077 تشبیه کرده است. توسعه‌دهندگان هنوز صحبتی در مورد آینده بازی نکرده‌اند و مایکروسافت نیز پول پرداخت‌شده از سوی خریداران را برگردانده است. استودیو GSC مدتی پیش با انتشار بیانیه‌ای، تأخیر استاکر 2 را تکذیب کرد و نوشت که نسخه کامپیوتر همچنان در سال 2023 منتشر می‌شود.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.