بازی عربستان سعودی
یحیی رحیمی

عربستان سعودی 30 بازی رقابتی تا سال 2030 می‌سازد

یحیی رحیمی 26 شهریور 1401 بدون دیدگاه
301 بازدید

کشور عربستان سعودی به تلاش‌ها برای فاصله گرفتن از درآمد نفتی و گسترش اقتصاد خود با ورود جدی به صنعت بازی ادامه می‌دهد. محمد بن سلمان، شاهزاده عربستان سعودی از ساخت 30 بازی رقابتی تا پایان سال 2030 خبر داده است. عربستان تلاش می‌کند تا به یکی از سه کشور مهم در زمینه رقابت‌های ورزش‌های الکترونیک موسوم به eSports تبدیل شود.

به گزارش پارسی گیم، اطلاعاتی از 30‌ بازی در حال ساخت منتشر نشده، اما تمامی این بازی‌ها حالت رقابتی و چندنفره دارند و مخصوص رقابت‌های ورزشی ساخته می‌شوند. صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی با خرید شرکت SNK‌ ژاپن و شرکت ESL آلمان، قدم مهمی برای رسیدن به برنامه‌های خود برداشته است. این کشور می‌خواهد به یکی از سه مهره مهم در زمینه رقابت‌های ورزش‌های الکترونیک تبدیل شود. در حال حاضر سه کشور ایالات‌متحده آمریکا، چین و روسیه، سه قدرت بزرگ در این زمینه هستند و رقابت با آنها ساده نخواهد بود.

30 بازی جدید عربستان سعودی

خبر ساخت 30 بازی جدید توسط خبرگزاری عرب نیوز اعلام شد. شاهزاده عربستان تصمیم گرفته تا سرمایه‌گذاری در صنعت بازی را دو برابر کند و رقابت‌های حرفه‌ای ویدیوگیم را در این کشور برگزار کند. محمد بن سلمان در این مورد می‌گوید: «شرکت ملی گیمینگ و استراتژی ورزش‌های الکترونیک از خلاقیت و انرژی شهروندان و گیمرهای ما نشئت گرفته است». وی امیدوار است که بتواند 39 هزار فرصت شغلی در زمینه تولید بازی و رقابت‌های حرفه‌ای ایجاد کند.

بازی عربستان سعودی

طبق گزارش جدید، عربستان سعودی با بیش از پانصد بازی‌کننده حرفه‌ای قرارداد بسته است. درصورتی‌که این آمار صحیح باشند، عربستان از لحاظ تعداد گیمرهای حرفه‌ای در جایگاه یازدهم جهان و پس از کشور ژاپن قرار می‌گیرد. عفو بین‌الملل نسبت به خبرهای اخیر اظهار نگرانی کرده است و معتقد است که عربستان، مکان مناسبی برای برگزاری رقابت‌های حرفه‌ای بازی نیست. عفو بین‌الملل معتقد است که آزار و اذیت زنان و عدم رعایت حقوق اقلیت‌های جنسیتی از جمله مشکلاتی است که همچنان سر راه این کشور قرار دارد.

صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی که با هدف فاصله گرفتن از درآمد نفتی و گسترش اقتصاد این کشور شکل گرفته، همچنان به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بزرگ ادامه می‌دهد. عربستان به‌تازگی یک میلیارد دلار در Embracer Group سرمایه‌گذاری کرده و همچنین پنج درصد از سهام نینتندو را کسب کرده است و مالک شرکت SNK هم به‌حساب می‌آید. آنها همچنین بخشی از سهام اکتیویژن بلیزارد و کپکام را در اختیار دارند.

انتظار می‌رود که 30 بازی رقابتی عربستان سعودی در سال‌های آینده آماده انتشار شوند و از آنها باخبر شویم. مشخص نیست که این بازی‌ها توسط چه افرادی ساخته می‌شوند. نظر شما چیست؟

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.