یحیی رحیمی

محرومیت چندین مربی CS:GO به دلیل تقلب در مسابقات ESL

یحیی رحیمی 11 شهریور 1399 بدون دیدگاه
616 بازدید

همه می دانیم که بازی CS:GO هکرها و چیترهای زیادی دارد اما کسی باور نمی کند که در رقابت های eSports هم متقلبانی پیدا شوند و بازیکنان حرفه ای هم از باگ ها و ابزارهای تقلب در بازی استفاده کنند. اخیرا تعدادی از مربیان معروف بازی کانتراسترایک به دلیل سوءاستفاده از باگ خاصی از 6 تا 2 سال محروم شده اند. این باگ اجازه دیدن مکان حریف را به بازیکنان تیم می دهد.

کمیته ESL نمی داند که این باگ چطور کار می کند اما گفته اند که یک سری مراحل خاص برای فعال شدن آن باید انجام شود. تقلب در رقابت های eSports به هر نوعی که باشد خلاف قوانین است و هیچ گونه عذری قابل پذیرش نیست. در بند 6.1.5 قوانین ESL، استفاده از هر نوع باگ و لگ در بازی ممنوع است و منجر به محرومیت تیم خواهد شد. در صورتی که کمیته برگزاری لازم ببیند، احتمال برگزاری یک بازی دیگر به منظور رسیدن حق به تیم بهتر هم وجود دارد؛ در هر صورت جریمه قطعی است.

ESL فرایند بررسی تمامی مسابقات به همراه Valve را شروع کرده است و به دنبال افراد خاطی بیشتری است. فعلا مربیانی به نام های MechanoGun، Hunden of Heroic و مربی گروه MIBR به دلیل سوءاستفاده از باگ بازی CS:GO محروم شده اند. یکی از آن‌ها در سه مسابقه از باگ موردنظر استفاده کرده است و دیگر در 10 دست از یک مسابقه. مربی تیم MIBR به مدت 6 ماه از تجربه بازی و شرکت در مسابقات محروم شده است، Hunden به مدت یک سال و MechanoGun هم دو سال.

کمیته برگزاری مسابقات eSports به دنبال ارایه ابزارهای لازم به منظور شناسایی افراد خاطی و متقلب است و مساله تقلب در بازی ها را جدی تر از قبل دنبال خواهد کرد. همچنین محرومیت های سنگین تری در انتظار تیم ها خواهد بود و چنین رفتارهایی به هیچ عنوان از سوی مربیان قابل قبول نیست. در آخر گفته شده است که تعدادی از مربیان هم با این باگ آشنا بوده اند و هیچ گاه از آن استفاده نکرده اند و رفتار حرفه ای باید به این شکل باشد.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.