هدست PSVR
یحیی رحیمی

بازی‌های PSVR قابل‌اجرا روی هدست PSVR 2 نیستند

یحیی رحیمی 26 شهریور 1401 بدون دیدگاه
128 بازدید

سونی رسماً اعلام کرد که بازی‌های کنسول PSVR قابلیت اجرا روی هدست PSVR 2 را ندارند و دلیل آن‌هم، پیشرفته بودن نسل جدید هدست‌های واقعیت مجازی این شرکت است. سونی می‌خواهد تجربه‌ای کامل از نسل آینده ارائه دهد و به همین دلیل از بازی‌های نسل پیشین پشتیبانی نخواهد کرد.

هیدئاکی نیشینو از معاونان ارشد بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در گفتگو با پادکست پلی‌استیشن بلاگ در مورد هدست PSVR 2 صحبت کرده است. طبق گفته وی، هدست جدید پلی استیشن وی آر 2‌ با نسل گذشته همخوانی ندارد و سونی می‌خواهد تجربه‌ای کاملاً جدید و مربوط به نسل آینده ارائه دهد.

هدست PSVR 2 دارای قابلیت‌های پیشرفته از جمله کنترلرهای جدید با قابلیت حسی و همچنین امکان ردگیری چشم و دیدن محیط اطراف است. صدای سه‌بعدی نیز از جمله ویژگی‌های تازه این هدست است که می‌تواند حس غوطه‌وری در فضای بازی را افزایش دهد. تغییرات سخت‌افزاری باعث شده تا بازی‌های جدید کاملاً حس متفاوتی داشته باشند و افرادی که موفق به کار با هدست شده‌اند، آن را قدم مهمی برای آینده فناوری واقعیت مجازی بدانند.

بازی PSVR 2

بازی‌های PSVR 2

پیشرفته بودن هدست PlayStation VR2 دلیل منطقی برای پورت نکردن بازی‌های PSVR نیست و به عبارتی دیگر، بسیاری از توسعه‌دهندگان نسل پیشین کنار گذاشته می‌شوند و تنها چندین بازی محدود هنگام عرضه در دسترس خواهد بود. واضح نیست که آیا توسعه‌دهندگان هم تمایلی به پورت بازی‌هایشان برای هدست جدید دارند یا نه. گفتنی است بازی‌های انحصاری هدست پلی استیشن وی آر مانند Moss 2 بعدها برای هدست متا کوئست پورت شدند.

سونی به‌منظور جذب توسعه‌دهندگان جدید، سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است. بیست بازی هنگام عرضه برای هدست PSVR 2 در دسترس خواهند بود. جیم رایان در مورد روند جذب بازی‌سازهای جدید می‌گوید: «در حال حاضر، مبلغ قابل‌توجهی برای جذب توسعه‌دهندگان مستقل و شخص ثالث هزینه شده تا بتوانیم میزان محتوای جذاب VR را هنگام عرضه هدست PlayStation VR2 تضمین کنیم. این تلاش و سرمایه‌گذاری همچنان پس از عرضه هدست هم افزایش خواهد یافت».

شرکت سونی برای اولین بار در نمایشگاه بازی توکیو، هدست واقعیت مجازی خود را در اختیار خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار داد. منتقدان مختلفی، نظرات خود را در مورد این هدست به اشتراک گذاشتند و آن را محصول با کیفیتی خوانده‌اند. تاریخ عرضه هدست PSVR 2 ماه گذشته اعلام شد و قرار است که اوایل سال جاری 2023، موفق به خرید این محصول شویم.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.