PlayStation VR 2
یحیی رحیمی

سونی از کنترلر هدست PlayStation VR 2 پرده برداشت

یحیی رحیمی 28 اسفند 1399 بدون دیدگاه
556 بازدید

مدت‌هاست شایعاتی در مورد ساخت هدست PlayStation VR 2 می‌شنویم و سونی با معرفی کنترلرهای این هدست جدید، شایعات را تائید کرد. کنترلر هدست پلی استیشن وی آر 2 از ویژگی ردیابی انگشتان و بازخورد حسی که در دسته بازی DualSense دیده‌ایم پشتیبانی می‌کند. تریگرهای انطباق پذیر هم باعث ایجاد حس حضور در دنیای واقعیت مجازی می‌شود و عمق بیشتری به بازی‌ها می‌بخشد.

بر اساس تصاویر منتشرشده توسط وب‌سایت پلی استیشن، دسته بازی هدست PlayStation VR 2 از ظاهر کلاسیک که در نسخه اول مشاهده کردیم فاصله گرفته و شاهد یک طراحی ارگونومیک هستیم که اطراف دست کاربر می‌نشیند. طراحی کروی مانند آن‌ها باعث می‌شود تا دست هر فرد با هراندازه‌ای که باشد، داخل دسته جا بگیرد و دیگر لازم نباشد که کنترلر با اندازه‌های مختلفی عرضه شود.

قابلیت ردیابی انگشتان نیز مشابه کنترلر Valve Knuckle است و شناسایی انگشتان شما، نیازی به فشردن هیچ‌گونه دکمه‌ای ندارد. سونی در توضیح گفته که این قابلیت باعث ایجاد ژست طبیعی‌تر هنگام گیم پلی می‌شود. کنترلرها دارای حلقه ردیابی هستند که توسط اطلاعات آن توسط خود هدست پلی استیشن وی آر 2 دریافت می‌شود و نیازی به دوربین پلی استیشن نیست. با نگاه به این کنترلرهای جدید، می‌توان دکمه آنالوگ و چند نوع دکمه دیگر را مشاهده کرد که کارکردی مشابه دسته بازی پلی استیشن 5 ارائه می‌دهند. دکمه Create هم در کنترلر سمت چپ قرارگرفته و کنترلر سمت راست هم دارای دکمه «تنظیمات» است.

به گفته سونی، نمونه‌های اولیه این محصول به‌زودی در اختیار جامعه توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد. این اولین پله در زمینه معرفی نسل جدید هدست واقعیت مجازی پلی استیشن است و قرار است به‌زودی اطلاعات بیشتری دریافت کنیم. سونی در ماه فوریه توسعه هدست PlayStation VR 2 را تائید کرد و فهمیدیم که این هدست توسط یک سیم به کنسول پلی استیشن 5 وصل می‌شود و همچنین دارای رزولوشن بهتر و زاویه دید بهتری است. فعلاً تاریخ عرضه این هدست مشخص نیست. نظر شما چیست؟

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.