عرضه هدست PlayStation VR 2 واقعیت مجازی
محمد صادق شجاعی

یک تحلیل‌گر از عرضه هدست PlayStation VR 2 در اوایل سال 2023 می‌گوید

محمد صادق شجاعی 10 خرداد 1401 بدون دیدگاه
164 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، به گفته یک تحلیل‌گر مطرح حوزه فناوری، شرکت سونی قصد دارد هدست PlayStation VR 2، تازه‌ترین هدست واقعیت مجازی خود را در سه‌ماهه اول سال 2023 عرضه کند.

مینگ چی کو، تحلیل‌گر موسسه TF International Securities که در کشور هنگ کنگ مستقر است، در قالب انتشار پستی در شبکه اجتماعی توییتر گفته که به اعتقاد او شرکت Sony تولید انبوه هدست واقعیت مجازی تازه‌اش یعنی هدست پلی استیشن وی آر 2 را در اواخر سال جاری آغاز کرده و در سه ماهه اول سال 2023 علاقه‌مندان قادر به خریداری آن خواهند بود.

مینگ چی کو در این باره گفته است: «آخرین بررسی من از زنجیره تامین نشان می‌دهد که مونتاژ‌کننده و همچنین چندین ارائه‌دهنده قطعات هدست PSVR 2، تولید انبوه این هدست را با ظرفیت 1.5 میلیون دستگاه در نیمه دوم سال 2022 آغاز خواهند کرد. بسته به برنامه ساخت بازی‌های پلی استیشن وی آر 2، ممکن است که شرکت سونی این هدست را در سه ماهه اول سال 2023 عرضه کند».

در ادامه مینگ چی کو اضافه می‌کند که یکی از تغییرات اصلی هدست Playstation VR 2، اضافه شدن دوربین‌ها به بدنه هدست است که اولین هدست پلی استیشن وی آر فاقد این ویژگی بود. این هدست برای ردیابی حرکت سر از PlayStation Camera که به کنسول پلی استیشن 4 متصل است، استفاده می‌کند. در مقابل هدست PSVR 2 دارای دوربین‌هایی است که روی خود آن تعبیه شده‌اند.

تحلیل‌گر موسسه TF International Securities در این مورد چنین توضیح می‌دهد: «قابل‌توجه‌ترین ارتقای سخت‌افزاری هدست پلی استیشن وی آر 2، استفاده از ماژول‌های نوری است. هدست PSVR فاقد چنین ویژگی بود و ماژول‌های نوری در آن وجود نداشت. با این حال هدست Playstation VR 2 از 6 ماژول نوری (چهار دوربین 720p IR و دو دوربین رهگیری چشم) استفاده می‌کند. شرکت Genius اصلی‌ترین تامین‌کننده لنز‌های استفاده شده در هدست پلی استیشن وی آر 2 محسوب می‌شود. علاوه بر این، شرکت Genius به عنوان تامین‌کننده اصلی لنز‌های غیر‌کروی هدست PSVR 2 شناخته می‌شود. از بین سایر تامین‌کنندگان مهم قطعات این هدست می‌توان به شرکت‌های Goertek (مونتاژ)، SDC (پنل OLED) و MediaTek (پردازنده) اشاره کرد».

با این وجود که تاریخ عرضه رسمی هدست پلی استیشن وی آر 2 از سوی شرکت سونی اعلام نشده، اما مینگ چی کو اولین تحلیل‌گری است که باور دارد این هدست در سال 2023 در دسترس قرار خواهد گرفت. راس یانگ، مدیر عامل موسسه Display Supply Chain Consultants، در ماه آوریل ادعا کرد که هدست جدید شرکت Sony به دلیل تاخیر در عرضه، سال آینده در فروشگاه‌ها ارائه خواهد شد.

عرضه هدست PlayStation VR 2 واقعیت مجازی

هدست PlayStation VR 2 بازی‌ها را با رزولوشن 4K اجرا می‌کند

هفته گذشته شرکت سونی اعلام کرد که هم‌زمان با عرضه هدست PSVR 2 بیش از 20 بازی مختلف منتشر خواهد شد. جیم رایان، رئیس سرگرمی‌های تعاملی سونی، در این باره گفته است: «در حال حاضر مبلغ قابل‌توجهی به همکاری با بازی‌سازان مستقل و سایر استودیو‌های ترد پارتی اختصاص داده شده که به موجب آن مجموعه‌ای قابل‌توجه از محتوا‌های جذاب واقعیت مجازی در زمان عرضه هدست Playstation VR 2 در دسترس قرار می‌گیرند. با افزایش تعداد کاربران هدست پلی استیشن وی آر 2، انرژی، تلاش و بودجه مربوط به آن افزایش پیدا می‌کند».

در جریان کنفرانس سونی در نمایشگاه CES 2022، این شرکت در ابتدا مشخصات فنی هدست PSVR 2 را به صورت رسمی منتشر کرده و سپس نام کنترلر آن یعنی PlayStation VR2 Sense را تایید کرد. همچنین به این واسطه اولین بازی هدست مذکور یعنی بازی Horizon Call of the Mountain معرفی شد. این اثر توسط استودیو‌های Guerrilla و Firesprite ساخته می‌شود.

هدست پلی استیشن وی آر 2 این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که بازی‌ها را با رزولوشن 4K، به صورت HDR و با میدان دید 110 درجه‌ای تجربه کنید. نمایشگر OLED هدست PSVR 2 در هر چشم دارای رزولوشن 2000×2040 و نرخ فریم 90 و 120 است.

بنا به تایید SIE، هدست Playstation VR 2 از رندر Foveated پشتیبانی می‌کند. این تکنیک از رهگیری چشم برای کاهش کیفیت بخش‌هایی که در دید بازیکن نیستند و در نتیجه بهبود گرافیک و جلوه‌های بصری بازی‌های واقعیت مجازی استفاده می‌کند.

نظر شما در مورد عرضه هدست Playstation VR 2 در اوایل سال آینده میلادی چیست؟ آیا قصد تهیه این هدست واقعیت مجازی را دارید؟ به نظر شما هدست PSVR 2 تا چه اندازه مورد استقبال بازیکنان قرار خواهد گرفت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.