GeForce-RTX
یحیی رحیمی

اولین تصویر از کارت گرافیک Zotac RTX 4090 فاش شد

یحیی رحیمی 22 شهریور 1401 بدون دیدگاه
209 بازدید

تصاویری از کارت گرافیک Zotac RTX 4090 فاش شده که به نظر، مربوط به خط تولید این محصول باشد. تصاویر این کارت گرافیک به همراه جعبه آن در شبکه اجتماعی چینی Baidu منتشر شده که ظاهر متفاوت نسل جدید کارت گرافیک انویدیا را نشان می‌دهد. گفتنی است هنوز ماهیت این تصاویر تایید نشده و ممکن است که نتیجه یک ادیت حرفه‌ای در فتوشاپ باشند، اما نشان می‌دهد که زمان معرفی کارت گرافیک RTX 40 شرکت انویدیا بسیار نزدیک است.

دو واژه‌ای که هنگام تماشا تصویر کارت گرافیک Zotac RTX 4090 به ذهن می‌آید: سنگین و خمیده است. طراحی صفحه پشتی کارت گرافیک برعکس نسل‌های پیشین به شکل خمیده انجام شده است. تعدادی این طراحی را ایرودینامیک خوانده‌اند و معتقدند که صفحات خم به خنک شدن کارت گرافیک کمک می‌کند. درعین‌حال بسیاری نیز نسبت به طراحی متفاوت آن اظهار ناامیدی کرده‌اند و معتقدند که طراحی نسل پیشین جذابیت بیشتری داشت. به هر حال این کارت گرافیک زیبا به نظر می‌رسد، اما بدون شک بسیار عظیم است که بخش بزرگی از کیس را اشغال می‌کند.

کارت گرافیک Zotac RTX 4090

کارت گرافیک Zotac RTX 4090

اندازه بزرگ کارت گرافیک قطعاً یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید خواهد بود، اما خوشبختانه مصرف انرژی آن نسبت به شایعات اخیر کمتر است. طبق شایعات، توان کارت گرافیک 450 وات است که با مدل 3090 Ti تفاوتی ندارد. این بدین معنی است که کارت گرافیک جدید انرژی زیادی مصرف نمی‌کند و بلکه اجرای بازی‌ با آن، قطعاً مبلغ مصرف برق شما را به‌شدت افزایش می‌دهد. به‌خصوص در حال حاضر که قیمت انرژی در سراسر جهان به‌شدت افزایش پیدا کرده است. مدل Zotac دارای سه کولر مخصوص است و فضای زیادی برای خروج گرما در نظر گرفته شده تا فن‌ها بتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند.

رابط برق کارت گرافیک مشخص نیست، اما طبق شایعات شاهد رابط PCIe 5.0 با کانکتور 16 پین یگانه هستیم. احتمالاً این درگاه در بخش دیگر کارت گرافیک و کنار واژه GeForce‌ قرار داشته باشد. در حال حاضر نمی‌دانیم که تعداد درگاه‌های برق این کارت چه اندازه خواهد بود؛ آیا یک رابط وجود دارد یا از دو رابط 8 پین استفاده شده است؟ البته اندازه کارت گرافیک Zotac RTX 4090 نشان می‌دهد که حداقل 3 کانکتور 8 پین نیاز خواهد بود. این باعث شده تا احتمال استفاده از کانکتور 16 پین بیشتر شود.

Zotac-RTX-4090

با نگاه به جعبه مخصوص می‌توانیم ببینیم که کارت گرافیک Zotac RTX 4090 از کولر Ice Storm 3.0 به همراه نورپردازی Spectra 2.0، بایوس دوگانه و همچنین فن بدون صدا استفاده می‌کند. در نهایت نرم‌افزار مخصوص زوتاک برای تغییر سرعت فن و کارکرد این مدل قابل‌نصب است. مدیرعامل انویدیا از معرفی مدل‌های جدید در نمایشگاه GTX 2022 در تاریخ بیستم سپتامبر خبر داده است. منتظر معرفی رسمی در هفته آینده باشید.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.