فناوری Frame Interpolation
یحیی رحیمی

شرکت AMD از رقیب DLSS 3 Frame Generation رونمایی کرد

یحیی رحیمی 9 فروردین 1402 بدون دیدگاه
303 بازدید

شرکت انویدیا مدتی پیش از فناوری جدید DLSS 3 Frame Generation رونمایی کرد. این فناوری که در انحصار کارت‌های گرافیک سری RTX 40 است، اجرای بازی‌ها با وضوح 4K را ساده‌تر می‌کند و میزان فریم را به طرز قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. شرکت AMD به‌تازگی از فناوری رقیب DLSS 3 به نام تناسب فریم یا درون‌یابی فریم رونمایی کرده است که همراه فناوری FSR 3 فعال خواهد شد. شرکت ای ام دی هنوز زمان فعال شدن فناوری درون‌یابی فریم را اعلام نکرده است و در ادامه سال آن را در دسترس قرار خواهد داد.

جزئیات فناوری Frame Interpolation در کنفرانس ویژه AMD در رویداد GDC مطرح شد. فناوری جدید امکان افزایش فریم به میزان دو برابر را فراهم می‌کند. عملکرد این فناوری مشابه فناوری ایجاد فریم شرکت انویدیا است. در واقع نرم‌افزار سعی می‌کند تا فریم‌های کاملاً جدیدی میان دو فریم سه‌بعدی تشکیل‌شده یا رندرشده ایجاد کند. این باعث می‌شود که بدون فشار به سخت‌افزار، میزان فریم کلی بازی افزایش یابد و تجربه‌ای کاملاً روان در اختیار گیمر قرار گیرد.

اسلایدهای رسمی کنفرانس نشان می‌دهد که چطور فناوری رقیب DLSS 3 عمل می‌کند و اینکه میزان فریم کلی بازی چه اندازه افزایش پیدا می‌کند. شیوه ایجاد فریم اگرچه عملکرد مناسبی ارائه می‌دهد، اما باعث ایجاد تأخیر یا دیرکرد در ارسال تصویر می‌شود. ای‌ام‌دی برای حل مشکل چاره‌ای اندیشیده است. بالا بردن وضوح تصویر باعث کاهش دیرکرد می‌شود و در نهایت میزان تأخیر فریم به حداقل می‌رسد. ترکیب تکنیک افزایش وضوح تصویر با درون‌یابی فریم در نهایت هم میزان فریم کلی را افزایش می‌دهد، هم میزان تأخیر در نمایش تصویر.

Frame Interpolation رقیب DLSS 3 Frame Generation

فناوری رقیب DLSS 3 Frame Generation

فناوری FSR 3 با وجود قابلیت درون‌یابی فریم می‌تواند خلأ ایجادشده را پر کند و پا به پای انویدیا به رقابت بپردازد. AMD روی کاهش تأخیر ارسال تصویر تمرکز کرده است و آن را اولویت خود می‌داند. این شرکت مدعی است که فناوری درون‌یابی فریم بدون نیاز به حلقه بازخورد طراحی شده و پردازش تصویر با این فناوری سریع‌تر از نمونه‌های مشابه است. البته قابلیت ایجاد فریم انویدیا نیز به همین شکل عمل می‌کند. می‌توان فناوری جدید AMD را پاسخ مستقیم به انویدیا دانست.

اگرچه Frame Interpolation تازه رونمایی شده است، اما عملکرد آن به یک قابلیت دیگر به نام Fluid Motion شباهت دارد. این قابلیت چند سال پیش و برای کارت گرافیک‌های نسل پیشین معرفی شد و امکان پردازش تصویر پویا را فراهم می‌کرد. ای‌ام‌دی می‌گوید که انتقال بازی‌ها از FSR 2 به FSR 3 ساده‌تر شده است و بازی‌سازها می‌توانند سریعاً پشتیبانی از فناوری جدید را ارائه دهند. امکان اینکه FSR 3 برای کارت گرافیک نسل پیشین ارائه شود هم وجود دارد.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.