جیم رایان فیل اسپنسر
یحیی رحیمی

مدیر پلی استیشن از پیشنهاد ایکس باکس برای کالاف دیوتی راضی نیست

یحیی رحیمی 17 شهریور 1401 بدون دیدگاه
250 بازدید

فیل اسپنسر هفته گذشته قول داد که بازی‌های کالاف دیوتی همچنان روی پلتفرم پلی استیشن «حداقل برای چند سال آینده» باقی بمانند. روند کسب مالکیت اکتیویژن به یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات صنعت بازی تبدیل شده و جیم رایان، مدیر سرگرمی‌های تعاملی سونی در انتقاد از صحبت‌های اسپنسر، پیشنهاد ایکس باکس را رسانه‌ای کرد. وی‌ می‌گوید که پیشنهاد اسپنسر در مورد Call of Duty ناکافی است و اعتراض خود را نسبت به این پیشنهاد بروز داد.

جیم رایان در بیانیه‌ای مطبوعاتی که برای رسانه گیم‌اینداستری فرستاده، رسانه‌ای کردن مذاکرات میان ایکس باکس و پلی استیشن را صحیح ندانسته است. وی می‌گوید که علاقه‌ای به صحبت در مورد مسائل اقتصادی و کسب و کار میان عموم ندارد، اما اسپنسر آن را به بحثی عمومی تبدیل کرد. مدیر پلی استیشن در ادامه پیشنهاد اخیر ایکس باکس را فاش ساخت و گفت که مایکروسافت تنها قول انتشار کالاف دیوتی برای 3 سال آینده را داده است.

پلی استیشن کالاف دیوتی

اعتراض جیم رایان به پیشنهاد ایکس باکس

مایکروسافت پیشنهاد داده که کالاف دیوتی پس از اتمام قرارداد میان اکتیویژن و سونی برای مدت سه سال روی این پلتفرم بماند. Call of Duty حدود بیست سال است برای پلی استیشن عرضه می‌شود و این پیشنهاد از جهات مختلفی ناکافی است و نتوانسته تأثیر این بازی روی گیمرهای ما را در نظر بگیرد. ما می‌خواهیم به گیمرهای پلی‌استیشن تضمین دهیم که می‌توانند به تجربه بازی‌های باکیفیت این سری ادامه دهند و پیشنهاد مایکروسافت، این اصل اساسی را نادیده می‌گیرد.

خرید اکتیویژن بلیزارد با مبلغ حدودی 70 میلیارد دلار همچنان در حال بررسی است. قانون‌گذاران انگلستان نسبت به رقابت میان این دو برند نگران هستند. اسپنسر در بیانیه چند روز گذشته گفته بود که پیشنهاد ارائه‌شده به سونی فراتر از قراردادهای فعلی و معمول صنعت بازی است و آن‌ها نسبت به آینده کالاف دیوتی متعهد هستند. جیم رایان اما نظر دیگری دارد و پیشنهاد اسپنسر را «ناکافی» خوانده است. این بدین معنی است که مایکروسافت باید برای پیشنهاد تازه‌ای خود را آماده کند.

اقدامات اخیر سونی نشان داده که آنها از تمام ابزارهای لازم برای جلوگیری از نهایی شدن خرید اکتیویژن استفاده خواهند کرد. توضیحات ارائه‌شده به قانون‌گذاران برزیلی نیز نشان داد که مدیران سونی از نهایی شدن قرارداد هراس دارند. مایکروسافت می‌گوید که سونی از انتشار کالاف دیوتی برای گیم پس می‌ترسد و این مساله می‌تواند روی سود پلی استیشن تأثیر بگذارد. بزرگ‌ترین نگرانی سونی، عدم انتشار Call of Duty برای پلی استیشن است که طبق گفته جیم رایان پس از اتمام قرارداد فعلی رخ خواهد داد.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.