پردازنده اینتل
یحیی رحیمی

اینتل امسال قیمت پردازنده را 20 درصد افزایش می‌دهد

یحیی رحیمی 25 تیر 1401 بدون دیدگاه
117 بازدید

شرکت اینتل، سازنده پردازنده کامپیوتر و کارت گرافیک به مشتریان خود اطلاع داده که قیمت پردازنده و محصولات متنوع از جمله تراشه‌ را در ادامه سال جاری میلادی افزایش می‌دهد. قیمت بعضی از محصولات از جمله پردازنده‌های جدید حدود 20 درصد افزایش پیدا می‌کند. افزایش قیمت محصولات Intel با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا و کمبود چیپ‌های رایانه‌ای اعمال می‌شود.

به گزارش پارسی گیم و به نقل از Nikkei Asia، محصولاتی که تحت تاثیر افزایش قیمت قرار می‌گیرند، پردازنده‌های پرچم‌دار این شرکت برای سرور و رایانه‌های شخصی و همچنین تراشه‌های مخصوص وای‌فای و دیگر اتصالات خواهند بود. اینتل معتقد است که افزایش قیمت به دلیل افزایش شدید قیمت تولید محصولات ضروری است؛ اما هنوز درصد دقیق افزایش نهایی نشده است. این قیمت برای محصولات نیز متفاوت خواهد بود؛ برای نمونه قیمت تعدادی 10 درصد و در بعضی موارد تا 20 درصد هم افزایش پیدا می‌کند.

تصمیم اینتل برای افزایش قیمت پردازنده در میانه بحران توم ایالات متحده و افزایش قیمت نهایی محصولات اعلام می‌شود. گفتنی است میزان تورم مصرفی در ماه خرداد به 9.1 درصد رسید که در 40‌ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. افزایش قیمت در دیگر بخش‌های صنعت آمریکا از جمله تامین مواد اولیه، باربری و محصولات مصرفی، فشار دوچندانی روی صنعت تراشه آمریکا قرار داده و تورم نیز در نهایت، میزان خرید شهروندان را کاهش داده است. این باعث شده تا افزایش قیمت در چنین شرایطی به یک امر ضروری تبدیل شود.

افزایش قیمت پردازنده اینتل

افزایش قیمت محصولات اینتل

میزان تقاضا برای گوشی هوشمند، کامپیوتر، تلویزیون و کنسول بازی از اوایل امسال افت کرده است. گزارش تازه‌ای نشان داد که صنعت کامپیوتر بیشترین افت را در طی 9 سال گذشته تجربه کرده و میزان تقاضا برای محصولات به کمترین حد رسیده است. تولید‌کننده محصولات همچون سامسونگ اعلام کرده‌اند که میزان آیتم‌های فروش‌نرفته در انبارها افزایش یافته و این شرکت کره‌ای به تعدادی از شرکا اعلام کرده که ارسال تعدادی از محصولات را متوقف می‌کند.

بسیاری از مشتریان کلیدی اینتل از جمله ایسر و Asustek به صورت عمومی نسبت به میزان افت تقاضا هشدار داده‌اند. مدیرعامل ایسر به گزارش‌گران گفته است که این شرکت دیگر از کمبود تراشه رنج نمی‌برد و حتی تعدادی از تامین‌کننده‌ها از وی تقاضا خرید بیشتر را دارند. طبق گفته جیسون چن، «شرایط کاملا تغییر پیدا کرده است». با کاهش تقاضا و افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش قیمت پردازنده اینتل تصمیم منطقی به نظر می‌رسد.

مدیرعامل اینتل در جلسه مالی اخیر نسبت به کاهش تقاضا هشدار دارد و از افزایش قیمت تعدادی از محصولات صحبت کرد. شرکت TSMC، بزرگ‌ترین سازنده تراشه در دنیا به مشتریان از افزایش قیمت چند درصدی محصولات گفته است. این در حالی است که قیمت محصولات این شرکت، سال گذشته افزایش یافت. صنعت کامپیوتر به دنبال افزایش قیمت محصولات برای تامین سود قبلی است. این در حالی است که میزان تقاضا همچنان در حال کاهش است. در خبر دیگری، بنچمارک پردازنده Core i9-13900K فاش شده است.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.