هدست پلی استیشن VR 2
سارا هابطی

سونی خبر از عرضه پلی استیشن VR 2‌ در اوایل 2023 داد

سارا هابطی 2 شهریور 1401 بدون دیدگاه
94 بازدید

سرانجام بعد از حرف و حدیث‌های فراوان تاریخ عرضه پلی استیشن VR 2 توسط اکانت‌های رسمی سونی تایید شد. همانطور که انتظار می‌رفت این هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR 2‌ از اوایل سال 2023 در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. به لطف فناوری و تکنولوژی روز دنیا و همچنین وجود نرم افزارها با دقت بالا باعث شده تا توجه گیمرهای علاقه‌مند به این پلتفرم بیش‌تر شود. براساس بررسی تحلیلگران این هدست ابتدا قرار بود در ماه آوریل عرضه شود که وجود دلایلی منجر به تاخیر آن گردید.

براساس تازه‌ترین اخبار بازی، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR 2‌ قرار است در نیمه ابتدایی سال 2023 تقدیم هواداران گردد و این خبر به تایید شرکت سونی از اکانت‌های رسمی پلی استیشن اعلام شد.

از ویژگی و قابلیت‌های این هدست می‌توان گفت که قبلا پلی استیشن VR ‌از نمایشگرهای OLED با رزولوشن 2000 در 2040 استفاده می‌کرد؛ اما حالا می‌توان آن را با رزولوشن بالاتر یعنی 4000 در 2040 که عملا تصاویر را با کیفیت 4K نشان می‌دهد، استفاده نمود. هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR 2‌ با پشتیبانی از قابلیت HDR و میدان دید ۱۱۰ درجه می‌تواند تجربه‌ای شگفت‌انگیز برای گیمرها رقم زند. در این هدست شما می‌توانید دیگر بدون نیاز به دوربینی جداگانه به تجربه بازی‌ها بپردازید. البته کسانی که می‌خواهند از گیم پلی خود فیلم‌برداری کنند، با دوربین HD Camera کنسول PS5 این کار امکان‌پذیر است.

برای راحتی بازیکنان در استفاده از این هدست سنسورهایی با حساسیت بسیار بالا روی بدنه و کنترلرهای PS VR2 قرار گرفته است؛ کنترلرهای این هدست به نام Sense شناخته می‌شود. همچنین به لطف فناوری فوق پیشرفته شرکت Tobii این اجازه را به هدست می‌دهد که بتواند براساس حرکت چشم بازیکنان هدف را دنبال کند.

هدست پلی استیشن VR 2

عرضه پلی استیشن VR 2‌ در سال 2023

قابلیت دیگر این هدست به رفرش ریت 90 هرتز و 120 هرتز آن نیز اشاره دارد که می‌تواند به راحتی بازی‌ها را با بالاتریت کیفیت به اجرا دربیاورد و کاربران به ساده‌ترین شکل می‌توانند تنها با یک سیم به پورت USB-C کنسول پلی استیشن 5، هدست واقعیت مجازی خود را وصل کنند. سونی مدتی پیش تصاویری از رابط کاربری هدست PSVR 2 منتشر کرد که فناوری‌های به کار‌رفته در آن را نشان داد.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این هدست، وجود نرم افزاری برای هشدار به شما است. مثلا زمانی که به جسمی نزدیک می‌شوید برای برخورد نکردن به آن لازم نیست حتما هدست را از سر خود بردارید؛ این نرم افزار به شما هشدار خواهد داد. تا به امروز نزدیک به 20 عنوان برای انتشار روی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR 2‌ تایید شده که بازی‌هایی از جمله Horizon Call of the Mountain، Resident Evil Village و بازی No Man’s Sky در این لیست وجود دارند.

با این حال باید تا سال 2023 صبر کنیم و شاهد ارائه این هدست جذاب با قابلیت‌های فراوان باشیم. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا پلی استیشن وی آر 2 به موفقیت خواهد شد؟‌

منبع: Videogameschronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.