بازی Civilization 6
یحیی رحیمی

بازیکنان Civilization 6 طبق تحقیقات علمی مدیران بهتری هستند

یحیی رحیمی 23 مرداد 1401 1 دیدگاه
397 بازدید

پژوهش‌های مختلفی در مورد تأثیر بازی روی آموزش و رفتار انسان انجام شده و این تحقیقات همچنان ادامه دارد. پژوهش تازه‌ای که در ژورنال علوم مدیریت منتشر شد، تأثیر مثبت بازی Civilization 6 بر قوه مدیریت شرکت‌کنندگان را نشان داد. این مقاله با عنوان بازیکنان خوب، مدیران خوب هستند در سال 2020 چاپ شده؛ اما به‌تازگی موردتوجه کاربران ردیت قرار گرفته است. طبق مقاله، افرادی که بازی استراتژی سید مایر را تجربه کرده‌اند، نتایج بهتری در تست مدیریت و برنامه‌ریزی کسب کرده‌‌اند.

پژوهش‌گران می‌گویند که شرکت‌های مختلف از روش بازی‌گونه و تبدیل یک فعالیت به یک بازی برای بهبود آموزش کارمندان استفاده می‌کنند؛ اما چه می‌شود اگر واقعاً یک بازی ویدیویی را برای این کار استفاده کرد؟ آن‌ها چندین دانشجوی اقتصاد را انتخاب کرده‌اند و آن‌ها نیز به تجربه بازی Civilization پرداخته‌اند. پژوهش‌گران در پایان میزان مهارت هر دو گروه را سنجیده‌اند و تست‌های مختلفی برای سنجیدن سطح حل مسئله و مدیریت عمومی شرکت‌کنندگان به کار برده‌اند.

افرادی که بازی استراتژی را تجربه کرده‌ بودند؛ توانستند نتایج بهتری کسب کنند. محققان همچنین گفتگوهای میان بازی‌کنان را بررسی کرده‌اند و آن را عامل مهمی در آموزش بهتر بازی دانسته‌اند. بخش نتایج نیز پیشنهاد می‌کند که تنها بازی‌های استراتژی برای پژوهش‌های آینده استفاده شود و بررسی دیگر ژانرها را پیشنهاد نمی‌کنند. بازی Civilization 6 جزو بهترین بازی‌های استراتژی است که نیازمند مدیریت دقیق و کنترل مناسب نیروها است. پژوهش علمی نشان می‌دهد که می‌توانید با دانلود و تجربه بازی، مدیر بهتری شوید و نکات زیادی بیاموزید.

بازی Civilization 6 مدیریت

تاثیر بازی Civilization بر قوه مدیریت

کاربران ردیت به بررسی نتایج پژوهش پرداخته‌اند و می‌گویند که طبق این مقاله باید ترفیع رتبه دریافت کنند؛ زیرا که ساعت‌های زیادی را وقف این بازی کرده‌اند. به هرحال جنبه‌های فرهنگی و حرفه‌ای بازی بر کسی پوشیده نیست و حتی دولت تصمیم گرفت تا بازی This War of Mine به برنامه درسی مدارس اضافه شود. در عین حال پژوهش‌گران در حال آموزش زبان با ماینکرافت هستند و پژوهش جدید هم نشان می‌دهد که تفکر حل مسئله و قوه مدیریت کارمندان می‌تواند با تجربه یک بازی استراتژی افزایش یابد.

بازی‌ استراتژی طرفداران مخصوص به خود را دارد و برنامه‌ریزی و سپس اجرای آن، موردعلاقه همگان نیست. البته باید نواقص این تحقیق را هم در نظر گرفت؛ Civilization خود نیازمند مدیریت مناسب است و فردی که واقعاً مدیر باشد، می‌تواند عملکرد مناسبی در بازی هم داشته باشد و این‌طور نیست که فردی که این بازی را تجربه کند، حتماً مدیر خوبی خواهد شد. نظر شما چیست؟ آیا بازی‌های استراتژی در زندگی روزمره شما تأثیر داشته‌اند؟

منبع: PCGAMESN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Arash

    مهمان

    چه باحال! اخه من توی این بازی برای بعضی از کار هام برنامه ریزی میکنم. عالی بود

    پاسخ دهید