بهترین شخصیت های جی تی ای 5
کسری کاظمی

بهترین شخصیت های بازی جی تی ای 5

کسری کاظمی 25 مرداد 1401 بدون دیدگاه
19,780 بازدید

در میان هزاران بازی ویدیویی که تا به حال منتشر شده‌اند، بازی جی تی ای وی موفق شده تا مدال یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین‌ها را به دست بیاورد که دلایل خوبی هم برای آن وجود دارد. این موضوع علاوه بر اینکه به بخش آنلاین پویا و درگیر کننده‌اش ربط دارد، شامل کمپین داستانی‌ هم می‌شود. داستان جی تی ای 5 بدون شک یکی از بی نقص‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین بخش‌های داستانی، در تاریخ صنعت گیم است. روایتی طولانی و بسیار هیجان انگیز که شامل سرقت‌های عظیم، دوستی، خیانت، کمدی، غم و کلی شخصیت جذاب و فراموش نشدنی است. بیایید تا با هم به جذاب‌ترین و بهترین شخصیت های جی تی ای 5 بپردازیم.

شخصیت های محبوب و فراموش نشدنی بازی GTA V

بازی جی تی ای 5 در زمان انتشار خود از همه نظر یک بازی انقلابی بود. گرافیکی که تمام قدرت سخت افزار نسل هفتم را به چالش کشیده بود و همچنین تنوع فوق العاده زیاد در فعالیت‌های جانبی بازی، آن را تبدیل به هزاران ساعت سرگرمی کرده بود. در کنار تمام این موضوعات، کلی کاراکتر جذاب چه در تیم اصلی و چه شخصیت های فرعی درون بازی جای گرفته‌اند که داستانی منحصر به فرد را روایت کرده و تا مدت‌ها در خاطر بازیکنان می‌مانند. این بازی برای اولین بار چندین شخصیت اصلی با خطوط داستانی مرتبط را به ما معرفی کرد. پس بدون اتلاف وقت بیایید تا به مهم‌ترین و بهترین شخصیت های جی تی ای 5 بپردازیم.

شخصیت Simeon Yetarian

Simeon Yetarian

شخصیت Simeon Yetarian یکی از اولین اشخاصی است که در بازی برای شما مأموریت فراهم می‌کند. وی با اینکه خیلی حضور پررنگی در تمام لحظات بازی ندارد، ولی اهمیت بالایش او را تبدیل به یکی از کاراکترهای مهم و همچنین بار طنز و کمدی خوبی که برایش در نظر گرفته شده، از وی یکی از بهترین شخصیت های جی تی ای 5 را ساخته است. او یک دلال ماشین بوده که برخوردی تند داشته و هر شخصی را که به وی اتهام کلاه برداری بزند، به نژادپرستی محکوم می‌کند. پس از اینکه با شخصیت مایکل به سراغ او و شغل غیر اخلاقی‌اش می‌روید، دیگر شخصیت Simeon Yetarian را تا پایان بازی مشاهده نخواهیم کرد.

شخصیت Isiah Freidlander

Isiah Friedlander

مایکل دی سانتا یکی از سه شخصیت اصلی بازی جی تی ای 5 است. پس از سکانس اولیه بازی، زمانی که برای اولین بار با شخصیت وی مواجه می‌شوید، در حال مراجعه به یک روان‌شناس است که در مشکلات ازدواج و خانوادگی‌اش کمک کند. متأسفانه دکتر وی Isiah Friedlander بوده که یک دکتر جعلی و کلاه بردار است. او از تمام مشکلات شخصی مایکل سو استفاده کرده و سعی می‌کند تا جای ممکن از وی پول استخراج کند. خوشبختانه آخرین برخورد او و مایکل به شدت برای بازیکنانی که با کاراکتر حقیر وی در طول بازی مشکل داشتند، خوشایند و سرگرم کننده است و خودتان باید آن را مشاهده کرده تا باور کنید.

شخصیت Solomon Richards بازی GTA V

Solomon Richards

شهری که بازی جی تی ای 5 در آن جریان دارد، یعنی لوس سانتوس، ورژنی تمسخرآمیز و البته واقع‌گرایانه از لوس آنجلس است. این شهر حتی نسخه‌ای از دنیای فیلم سازی هالیوود با نام Vinewood را هم در اختیار دارد. بازیکنان در طول داستان بازی، با یکی از بهترین شخصیت های جی تی ای 5 که البته کاراکتری فرعی است با نام Solomon Richards مواجه می‌شوند. او یک تهیه کننده فیلم در این دنیای سینمایی بوده و شخصیت مایکل نیز از طرف‌داران پروپاقرص فیلم‌های وی است. در نهایت وی تعدادی مأموریت به ما می‌دهد که بسیار سرگرم کننده بوده و با دنیای سینمایی و اتفاقات خلاف کارانه اطرافش ارتباط مستقیم دارند.

شخصیت Martin Madrazo

Martin Madrazo

شخصیت های مختلفی با اسم‌های دیوانه‌وار در فرنچایز جی تی ای حضور دارند؛ با این حال به راحتی می‌توانید لقب بهترین نام در بازی جی تی ای 5 را به کاراکتر Martin Madrazo بدهیم. او یک رئیس مافیای مواد مخدر در مکزیک بوده و البته بسیار ثروتمند است. ارتباط او با داستان بازی از جایی شروع می‌شود که مایکل و فرانکلین به صورت تصادفی خانه‌اش را خراب می‌کنند و باید تقاص کارشان را پس بدهند. برخلاف بسیاری از کاراکترهای دنیای جی تی ای، رفتار او با شخصیت های اصلی کاملاً از روی خشم یا فساد نبوده و ریشه‌هایی از مهربانی نیز درونشان دیده می‌شود. Martin Madrazo از شخصیت های جالب درون بازی است.

شخصیت Denise Clinton

Denise Clinton

فرانکلین ریچاردز یکی دیگر از سه شخصیت اصلی بازی جی تی ای 5 است. بازیکنان پیش از اینکه وی با مایکل و ترور همراه شود، مدت زمان زیادی را با او می‌گذرانند. فرانکلین با عمه پر سر و صدا و خشمگینش یعنی Denise Clinton زندگی می‌کند که به صورت مکرر در حال غر زدن به وی جلوی دوستانش بوده و اصرار دارد که فرانکلین از خانه‌اش نقل مکان کند. با اینکه وی آن‌چنان در جریان داستان بازی حضور ندارد، ولی میزان طنزی که به داستان افزوده، او را جزو بهترین شخصیت های جی تی ای 5 قرار می‌دهد. همچنین اولین ملاقات او با کاراکتر ترور، یکی از سرگرم کننده‌ترین اتفاقات درون خط داستانی بازی است.

شخصیت Lazlow Jones

Lazlow Jones

چیز جالبی که درباره شخصیت Lazlow Jones وجود دارد، این است که او پیش از بازی جی تی ای 5 نیز در بسیاری از سایر بازی‌های این فرنچایز به عنوان یک مجری معروف رادیویی حضور داشت. این کاراکتر بر اساس فردی با همین مشخصات و شخصیت در دنیای واقعی ساخته شده که آدمی خودشیفته و البته بزدل است. حال در جریان داستان این بازی، او دیگر مجری رادیو نبوده و یک مسابقه تلویزیونی را مجری گری می‌کند. اینکه برای سال‌ها صدای او را در اکثر بازی‌های سری شنیده بودیم و بالاخره با وی ملاقات کرده و حتی مأموریت‌هایی را برایش انجام می‌دهیم، نشان از توانمندی و توجه به جزئیات از سوی بازی‌سازان دارد.

شخصیت Ron Jakowski

Ron Jakowski

ترور فیلیپس آخرین شخصیت از بین سه کاراکتر قابل بازی است که داستان و ماجراهای دیوانه‌وار خود را دارد. منطقی است که شخصیتی تا این حد به‌یادماندنی و جالب، دوستانی به همان اندازه دیوانه داشته باشد. Ron Jakowski یکی از همین افراد است که به نوعی، دست راست ترور در کارهای خلاف‌کارانه‌اش محسوب می‌شود. او آدمی به شدت درگیر موضوعات خرافی و تئوری‌های توطئه بوده که این موضوعات را به ترور نیز منتقل می‌کند و باعث می‌شود که او و کارهای جنایت کارانه‌اش از قبل هم غیر قابل کنترل تر شود. این کاراکتر که از بهترین شخصیت های جی تی ای 5 بوده، در بخش آنلاین بازی نیز حضور پررنگی دارد.

شخصیت Jimmy De Santa

Jimmy De Santa

کاراکتر Jimmy De Santa یکی از دو فرزند مایکل، شخصیت اصلی بازی است. در طول بازی بارها برای ما و سایر کاراکترهای بازی مشکلات فراوانی ایجاد کرده باید هم او و هم خودمان از شرشان خلاص کنیم. وی در کل نقش یک کاراکتر کمدی و غیر جدی را داشته که مشکلات زیادی با پدرش دارد و اکثر رفتارهایش را هم میتوان به همین موضوعات خانوادگی خلاصه کرد. با وجود این کاراکتر، میتوان پنجره‌ای به زندگی مشکل دار مایکل و اتفاقات عجیب درونش باز کرد. در پایان بازی، داستان او و پدرش به بهترین شکل ممکن حل شده و بر اساس انتخاب پایان بازی، وی همچنین با سایر کاراکترهای بازی نیز در ارتباط خواهد بود.

شخصیت Devin Weston

Devin Weston

هر کدام از بازی‌های سری جی تی ای یک شخصیت منفی اصلی دارند که بازیکنان در طی بازی با وی سر و کله زده و در نهایت نیز به نحوی این ماجرا پایان میابد. یکی بهترین شخصیت های جی تی ای 5 نیز Devin Weston بوده که همین نقش را بر عهده دارد. وی آدمی بسیار ثروتمند و قدرتمند در لوس سانتوس بوده و کاراکتری بسیار کثیف و منفور، ولی جالب دارد. وی همچنین نفوذی در دولت و FBI نیز داشته و فعالیت‌های جنایتکارانه‌اش، برای سه کاراکتر اصلی درون بازی دردسرهای فراوانی ایجاد کرده است. با این حال پایان مرگباری که وی از صخره با ماشین پرتاب شده و منفجر می‌شود، به شدت رضایت بخش است.

شخصیت Wade Hebert

Wade Hebert

چیزی که باعث می‌شود سری جی تی ای تا به این اندازه محبوب و دوست داشتنی باشد، میزان زیاد بار طنز و کمدی درون اتفاقات خشن و دیوانه‌وارشان است. این موضوع در قسمت پنجم نیز ادامه پیدا کرده و یکی از بامزه‌ترین و خنده‌دارترین شخصیت های تمام طول این فرنچایز یعنی Wade Hebert در داستان بازی وجود دارد. وی یک نمونه واقعی از آدم‌های بی هدف و کاملاً مطیع بوده که از سر تا پا با تتو پوشیده شده و صورتش را هم نقاشی کرده است. هوش بسیار پایین کاراکتر Wade و دردسرهایی خود را درونشان می‌اندازد، باعث شده که بازیکنان هر لحظه انتظار بازگشت وی به خط داستانی را کشیده تا از خنده منفجر شوند.

شخصیت Lamar Davis

Lamar Davis

این شخصیت به شدت به‌یادماندنی در ابتدای بازی به عنوان دوست صمیمی کاراکتر فرانکلین معرفی می‌شود. میزان طنز و جذابیتی که Lamar Davis وارد جریان داستان می‌کند، او را نه تنها به یکی بهترین شخصیت های جی تی ای 5 بلکه تمام فرنچایز تبدیل کرده است. وی با فرانکلین در شغل شرخری فعالیت کرده و تا انتهای بازی نیز کارهای غیر قانونی را به همراه وی انجام می‌دهند. Lamar به دلیل استفاده از کلی دیالوگ به‌یادماندنی و بامزه که اغلب در حال مسخره کردن فرانکلین بوده به یاد مانده است. Lamar بدون شک تمامی صحنه‌هایی که در آن‌ها حضور دارد را دزدیده و به کسی اجازه درخشیدن در مقابل شخصیت جذابش را نمی‌دهد.

شخصیت Lester Crest

Lester Crest

هر عملیات سرقت هوشمندانه و مؤثری نیز به یک مغز متفکر دارد تا وظایف را میان خلاف‌کاران تقسیم کند. این کار دقیقاً وظیفه کاراکتر فراموش نشدنی Lester Crest در بازی جی تی ای 5 است. وی شاید در نگاه اول کمی عجیب و غیرقابل اعتماد به نظر برسد، با این حال در تمام طول زندگی خلاف‌کارانه مایکل به وی کمک کرده و هویت جدیدش را هم پنهان نگه داشته است. وی نابغه‌ای است که توانایی نفوذ به تمام سیستم‌های کامپیوتری را دارد. با اینکه وی در طی جریان داستان بازی آن‌چنان حضور پررنگی ندارد، ولی در پشت صحنه با دیالوگ‌های خنده دار و نقشه‌های هوشمندانه‌اش، همواره در حال کمک رسانی به شخصیت ها است.

شخصیت Michael De Santa

Michael De Santa

در میان سه شخصیت اصلی این بازی، کاراکتر مایکل دی سانتا به عنوان مشکل‌دارترین و زجر دیده ترین کاراکتر به ما معرفی شده که باید سعی کند تا خانواده‌اش را در کنار هم نگه داشته و هم زندگی خلاف‌کارانه‌اش را سر و سامان دهد. مایکل که برای سال‌ها با آن زندگی خداحافظی کرده و با ثروت و آرامش روزگار می‌گذراند، بنا به دلایلی که متوجه می‌شوید، باید دوباره سرقت‌های عظیمی را انجام دهد. دلیلی که وی در لیست بهترین شخصیت های جی تی ای 5 در رتبه سه قرار دارد، رفتار کمتر دیوانه‌وار و عجیبش نسبت به دو کاراکتر دیگر است. با این حال وی به راحتی در میان شخصیت های اصلی بزرگ سری جی تی ای قرار می‌گیرد.

شخصیت Franklin Clinton

Franklin Clinton

فرانکلین از نظر تجربه و وجدان در میان سه کاراکتر اصلی بازی ساده‌ترین و بی‌گناه‌ترین عضو است. بازی با مأموریتی از سوی او آغاز شده و همچنین فرانکلین تنها کاراکتری از میان 3 تا بوده که تا انتهای بازی به طور قطعی زنده خواهد ماند. با اینکه مسیر آشنایی با وی به عنوان یک خلاف‌کار خرده پا آغاز می‌شود، ولی با گذر داستان و آشنایی‌اش با دیگر افراد، می‌بینیم که شخصیت او نیز کم‌کم به عنوان یک کاراکتر دوست داشتنی شکل می‌گیرد. در میان دنیای دیوانه‌وار خلاف‌کارانی که در طی این بازی می‌بینیم، فرانکلین بدون شک معمولی‌ترین ولی جوان‌ترین و ماجراجوترین شخصیت است که بسیار به دل بازیکنان خواهد نشست.

شخصیت Trevor Philips

Trevor Philips

فکر نکنیم کسی بحثی داشته باشد که کاراکتر ترور فیلیپس با اختلاف دیوانه‌ترین کاراکتری است که فرنچایز جی تی ای تا به حال به خود دیده است. این شخصیت از همان ابتدای مسیر که با وی آشنا می‌شوید آن روی خشن و تاریکش را به نمایش گذاشته که هر لحظه آماده منفجر شدن است. با اینکه بازی سعی می‌کند تا کمی هم دنیا را از زاویه دید او نشان داده و هویتش را به نمایش بگذارد، ولی سکانس‌های شکنجه و خشونت، دیالوگ‌های به‌یادماندنی و صداپیشگی عالی که ترور در مرکزشان قرار دارد، تمام چیزهای دیگر را کنار زده و به راحتی وی را تبدیل به به‌یادماندنی‌ترین و البته در صدر لیست بهترین شخصیت های جی تی ای 5 قرار می‌دهد.

با اینکه بسیاری از گیمرهای قدیمی که در سال 2013 به تجربه بازی جی تی ای 5 پرداختند یا این اثر را رها کرده و یا در حال تجربه بخش آنلاین آن هستند. اخیراً نیز خبر این رسیده که کمپانی عظیم Rockstar Games در حال آماده سازی مراحل ساخت قسمت ششم سری جی تی ای است. با این حال همچنان می‌بینیم که گیمرهای جدیدتر با داستان بی نظیر این بازی مواجه شده و خود را ساعت ها درگیر آن میابند. اگر شما نیز علاقه دارید تا این بازی را دوباره تجربه کرده و یا برای اولین بار است که به تجربه این شاهکار هنری و داستانش میپردازید، در بخش نظرات بهترین شخصیت های جی تی ای 5 را از نظر خود به ما معرفی کنید.

منبع: Game Rant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی جی تی ای 5 تا به امروز چند نسخه فروخته است؟

بازی جی تی ای 5 با فروش بیش از 160 میلیون نسخه نه تنها پرفروش‌ترین بازی در فرنچایز خودش، بلکه دومین بازی پرفروش تمام دوران است.

۱
داستان بازی جی تی ای 5 چقدر طولانی است؟

جی تی ای 5 همچنین رکورد طولانی‌ترین نسخه در سری خود را هم با 50 ساعت داستان اصلی و کلی محتوای فرعی به خود اختصاص داده است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.