کنسول Xbox Series S
یحیی رحیمی

عملکرد گرافیک کنسول Xbox Series S در آپدیت جدید بهبود می‌یابد

یحیی رحیمی 14 مرداد 1401 بدون دیدگاه
561 بازدید

مایکروسافت در حال ایجاد تغییرات مهم در حافظه رم کنسول Xbox Series S و شیوه استفاده از حافظه برای بهبود عملکرد گرافیک است. کیت توسعه‌دهندگان کنسول ایکس باکس سری اس یک آپدیت مهم دریافت کرده که صدها مگابایت از حافظه اضافی کنسول را برای بازی آزاد می‌کند و این حافظه برای بهبود عملکرد گرافیک Xbox Series S استفاده خواهد شد.

توسعه‌دهندگانی که آپدیت جدید را دریافت کرده‌اند، تغییرات جدیدی گزارش دادند. رسانه The Verge مدعی است که توسعه‌دهندگان کنترل بیشتری روی حافظه کنسول خواهند داشت و می‌توانند عملکرد گرافیک را در شرایطی که حافظه به محدوده پر شدن نزدیک می‌شود، بهبود بخشد. کنسول ایکس باکس سری اس، مدل اقتصادی نسل جدید مایکروسافت به‌حساب می‌آید که برای اجرای بازی با وضوح فول HD و 1440p طراحی شده و قدرت کمتری نسبت به پرچم‌دار این نسل، Xbox Series X دارد.

گفتنی است پردازنده دو کنسول جدید مایکروسافت یکی است؛ اما کارت گرافیک ضعیف‌تری استفاده شده و همچنین میزان حافظه رم نیز 10 گیگابایت است که برای بازی‌های جدید چندان مناسب به‌حساب نمی‌آید. البته این کنسول نشان داده که تمام بازی‌ها را بدون مشکل اجرا می‌کند. آپدیت جدید اجازه می‌دهد تا نحوه آدرس‌دهی مجازی گرافیک سرعت بیشتری پیدا کند و پردازش بازی سریع‌تر انجام شود. این تغییر به لطف فناوری مدیریت حافظه پیشرفته مایکروسافت اعمال شده که بدون تأثیر منفی، عملکرد گرافیک Xbox Series S‌ را بهبود می‌بخشد. گفتنی است این حافظه قبلاً برای استفاده سیستم ذخیره شده بود.

گرافیک Xbox Series S

بهبود گرافیک Xbox Series S

گروه دیجیتال فاندری اوایل سال جاری گزارش داد که تعدادی از توسعه‌دهندگان، هنگام بهینه‌سازی بازی برای سخت‌افزار ایکس باکس سری اس به مشکل خورده‌اند. این در حالی است که بازی Forza Horizon 5 به‌خوبی از قدرت این کنسول استفاده می‌کند و تصاویر بی‌نظیری را نمایش می‌دهد. این نشان می‌دهد که آشنایی با سخت‌افزار این کنسول می‌تواند در ارائه کیفیت بهتر تأثیرگذار باشد. محبوبیت Xbox Series S به دلیل قیمت مناسب در جمعه سیاه سال گذشته ثابت شد و فروش این کنسول باعث شده تا ایکس باکس نسل جدید را بهتر شروع کند.

مایکروسافت تغییرات مهمی در عملکرد کنسول ایکس باکس سری ایجاد کرده و آپدیت جدید قرار است زمان روشن شدن Xbox Series را حدود پنج ثانیه کاهش دهد. روند بهینه‌سازی همچنان ادامه دارد؛ اما خبری از تغییر ظاهر داشبورد کنسول نیست. توسعه‌دهندگان فعلاً روی برطرف کردن باگ‌ها و مشکلات داشبورد فعلی تمرکز کرده‌اند. این تغییر به حافظه رم Xbox Series S نیز کشیده شده و انتظار می‌رود که عملکرد کنسول در پردازش بازی بهبود پیدا کند. گفتنی است از 10 گیگابایت رم تنها هشت گیگابایت آن در دسترس بازی‌سازها قرار دارد که رقم مناسبی برای نسل جدید نیست.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.