مدیرعامل شرکت EA
یحیی رحیمی

واکنش مدیرعامل EA به شایعات فروش: ما قوی‌تر از همیشه هستیم

یحیی رحیمی 12 مرداد 1401 بدون دیدگاه
173 بازدید

با ورود فرایند تغییر مالکیت اکتیویژن بلیزارد به مراحل پایانی، شایعات مختلفی از احتمال فروش شرکت EA مطرح شده است. آخرین اخبار بازی از احتمال فروخته‌شدن الکترونیک آرتز به شرکت‌های مختلف می‌گویند؛ اما اندرو ویلسون، مدیرعامل، نظر دیگری داشته و می‌گوید که این شرکت در بهترین موقعیت قرار دارد و هیچ مشکلی برای ادامه به‌عنوان یک شرکت مستقل ندارد.

به گزارش پارسی گیم، شایعه‌ای در مورد ادغام EA با Comcast در اوایل سال جاری منتشر شد. به نظر می‌رسد که روند مذاکرات به بن‌بست خورده و این دو شرکت بر سر قیمت پیشنهادی و همچنین ساختار پس از ادغام به نتیجه نرسیده‌اند. اگرچه الکترونیک آرتز علاقه‌ای به شایعات و صحبت در مورد آن‌ها ندارد؛ اما مدیرعامل به تعدادی از سؤالات در مورد احتمال فروش شرکت EA در جلسه مالی اخیر پاسخ داد. اندرو ویلسون می‌گوید که EA قوی‌تر از همیشه است و به‌عنوان یک شرکت مستقل، هیچ‌گاه در چنین موقعیت مناسبی قرار نداشته‌ است. وی افزود:

andrew wilsonهدف همیشگی ما مراقبت از کارمندان، بازی‌کنان و سهام‌داران است. آیا راه دیگری برای انجام متفاوت کارهایی که در حال حاضر انجام می‌دهیم وجود دارد؟ البته که من باید پذیرای این مسائل باشم؛ اما امروز باید به شما بگویم که ما نسبت به آینده بسیار مطمئن و هیجان‌زده هستیم.

فروش شرکت EA

آیا شرکت EA فروخته می‌شود؟

گزارش مالی سه‌ماهه پیشین EA نشان از رشد مناسبی دارد. میزان فروش بازی F1 22 نسبت به سال گذشته پیشرفت زیادی داشته و میزان درآمد کل نیز از 1.55 میلیارد دلار به 1.78 میلیارد دلار افزایش یافته است. دلیل افزایش درآمد، بازی‌های لایو سرویس هستند که 70 درصد از سود کل را به خود اختصاص داده‌اند. میزان درآمد شرکت EA برعکس رقبایی مانند یوبی سافت، تحت تأثیر تأخیر بازی‌های بزرگ قرار نگرفته است و با توجه به انتشار بازی‌های مهم در سه‌ماهه بعدی، انتظار افزایش درآمد نیز وجود دارد. در این حالت فروش شرکت EA چندان گزینه منطقی به نظر نمی‌رسد.

باید خاطرنشان کرد که بیانات مدیرعامل الکترونیک آرتز توسط هر مدیری بیان می‌شود و به‌نوعی صحبت‌های از پیش‌تعیین‌شده برای جلب نظر سهام‌داران است. چنین بیانات در مورد شایعات فروش کاملاً معمول است و هیچ مدیری به‌صورت مستقیم در مورد شایعات فروش صحبت نمی‌کند. در سوی دیگر امکان اظهارنظر در مورد خبرهای پشت‌پرده وجود ندارد و این مسائل مربوط به جلسات کاری هستند. در عین حال شرکت‌هایی مانند EA به‌صورت مداوم در مورد احتمال خرید صحبت می‌کنند و به این شکل، قیمت سهام خود را دست‌کاری می‌کنند.

سؤال بزرگ آن است که آیا شرکت EA بالاخره فروخته می‌شود؟ علی‌رغم صحبت‌های مدیرعامل این احتمال وجود دارد و در صورتی که پیشنهاد مناسبی مطرح شود؛ سهام‌داران به فروش این شرکت رأی مثبت خواهند داد.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.