مالکیت اسکوئر انیکس سونی
محمد صادق شجاعی

سونی علاقه‌مند به در اختیار گرفتن مالکیت اسکوئر انیکس است

محمد صادق شجاعی 8 مرداد 1401 بدون دیدگاه
236 بازدید

‌طبق جدید‌ترین اخبار بازی، بنیان‌گذار استودیو Eidos Montreal یعنی استفان داستوس، باور دارد که به دلیل علاقه احتمالی شرکت سونی به در اختیار گرفتن مالکیت اسکوئر انیکس، این شرکت تصمیم گرفته است که بخش غربی خود را با قیمت پایین به شرکت Embracer Group واگذار کند.

رسانه GamesIndustry.biz اخیرا مصاحبه‌ای با استفان داستوس، بنیان‌گذار استودیو Eidos Montreal داشته است. در این مصاحبه دلایل احتمالی فروش ارزان قیمت بخش غربی شرکت Square Enix شامل استودیو‌های Crystal Dynamics ،Eidos Montreal و Square Enix Montreal بررسی شده است. اخیرا مالکیت استودیو‌های ذکر شده به همراه IP‌های آن‌ها در ازای دریافت مبلغ 300 میلیون دلار به شرکت امبریسر گروپ واگذار شده است.

استفان داستوس اعلام کرده که از رابطه نه‌چندان خوب شرکت اسکوئر انیکس و استودیو Eidos Montreal آگاه بوده است. بر اساس گفته او، شرکت Square Enix بسیار پر‌توقع و سخت‌گیر بوده و علی‌رغم موفقیت‌های استودیو مذکور، همواره از عملکرد آن ناراضی بوده است. استودیو ایدوس مونترال ساخت بازی Deus Ex: Human Revolution را در کارنامه دارد که جزو آثار شاخص محسوب می‌شود.

استفان داستوس در این باره گفته است: «من امیدم را از دست دادم که شرکت Square Enix اتفاقات بزرگی را برای استودیو Eidos Montreal رقم بزند. کم کم نسبت به بخش‌های مستقر در لندن بی‌اعتماد شدم. اسکوئر انیکس همیشه در گزارش‌های مالی سالانه خود یک یا دو عبارت را اضافه می‌کرد. عباراتی مثل ما از بازی‌های خاصی ناامید شده‌ایم یا آن‌ها انتظارات را برآورده نکرده‌اند. این اقدام برای بازی‌های ساخته شده در خارج از ژاپن شدت می‌گرفت».

مالکیت اسکوئر انیکس سونی

سه بازی جدید اسکوئر انیکس انحصاری کنسول نسل نهم سونی هستند

بنیان‌گذار استودیو Eidos Montreal در ادامه توضیح می‌دهد که شرکت Square Enix به استودیو‌های غربی متعهد نیست. همچنین او اعلام کرده که شایعاتی از تصمیم سونی برای اضافه کردن اسکوئر انیکس به اکوسیستم خود شنیده است. استفان داستوس معتقد است که شرکت Sony تنها خواهان مالکیت بخش ژاپن شرکت مذکور بوده و علاقه‌ای به قرار گرفتن استودیو‌های بخش غربی در بین استودیو‌های پلی استیشن ندارد. او احتمال می‌دهد که رویکرد سونی دلیل فروش استودیو‌های غربی شرکت Square Enix با قیمت بسیار پایین است.

شرکت Embracer Group برای در اختیار گرفتن مالکیت استودیو Gearbox که به جز سری Borderlands، آثار چندانی منتشر نکرده، مبلغ 1.3 میلیارد دلار پرداخت کرده است. این در حالی است که استودیو Eidos با پنج برابر IP بیشتر، با مبلغ یک میلیارد دلار کمتر به فروش رسیده است. این اقدام اسکوئر انیکس موجب تعجب استفان داستوس شده و او را به این نتیجه رسانده که «شرکت‌های زیادی به مالکیت ایدوس علاقه‌مند نبوده‌اند و این امر پتانسیل هدر رفته این استودیو را نشان می‌دهد». بنیان‌گذار استودیو Eidos Montreal، تمامی مشکلات را ناشی از سوءمدیریت بخش ژاپن شرکت Square Enix نمی‌داند. بلکه او اعتقاد دارد که بخش اروپایی این شرکت نیز تصمیمات اشتباهی در مورد استودیو ایدوس مونترال اتخاذ کرده است.

در حال حاضر هیچ خبر رسمی در مورد علاقه سونی به در اختیار گرفتن مالکیت اسکوئر انیکس منتشر نشده است. با این حال این دو شرکت رابطه خوبی داشته و سه بازی Forspoken ،Final Fantasy XVI و Final Fantasy VII Rebirth به صورت انحصاری روی کنسول پلی استیشن 5 منتشر خواهند شد. استفان داستوس تقریبا یک دهه است که ارتباطی با استودیو Eidos Montreal ندارد. با این حال، آگاهی از نظرات بنیان‌گذار این استودیو در مورد فروش بخش غربی شرکت Square Enix جالب‌توجه است.

نظر شما در مورد مالکیت سونی بر شرکت اسکوئر انیکس چیست؟ آیا با این امر موافق هستید؟ به نظر شما قرار گرفتن شرکت Square Enix در بین زیر‌مجموعه‌های سونی چه تاثیری روی آینده پلی استیشن خواهد گذاشت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Dualshockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.