بازی هایی که شما را در نقش یک گربه قرار می دهد
کسری کاظمی

بازی هایی که شما را در نقش یک گربه قرار می دهند

کسری کاظمی 12 مرداد 1401 2 دیدگاه
2,743 بازدید

شاید کمتر کسی در دهه 80 میلادی تصور می‌کرد که صنعت گیم بتواند رشدی چشمگیر در فرهنگ عامه مردم داشته باشد و بازی های چند پیکسلی ساده اولیه، روزی تبدیل به یکی از پول‌سازترین پدیده‌های دنیای سرگرمی شوند. امروزه می‌بینیم که بازی ها با گرافیک‌های خیره کننده و گران ساخته می‌شوند و میلیون‌ها نفر نیز آن‌ها را تجربه می‌کنند. با این حال همواره شخصیت پردازی در بازی ها متمرکز بر روی روابط انسانی و نبرد انسان‌ها با وقایع بیگانه بوده است. کمتر پیش می‌آید که یک بازی ویدئویی کنترل چیزی جز انسان را به بازیکنان بدهد. با این حال تعجب می‌کنید از بازی هایی که شما را در نقش یک گربه قرار می دهند.

ماجراجویی در قدم های گربه ها در بازی های ویدیویی

از زمان گسترده شدن اینترنت در دنیا، یکی از عجیب‌ترین و محبوب‌ترین مدل انتشار محتوا در فضای مجزایی مانند یوتیوب و چت‌های آنلاین، استفاده از گربه‌ها است. به نظر می‌رسد که گربه‌ها در حال تصرف سیاره هستند و این موضوع به خوبی در رسانه‌ها و صنایع سرگرمی دیده می‌شود. اگر به بازی های ویدئویی نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که تعداد زیادی از آن‌ها، به شما اجازه میدهند تا در نقش گربه بازی کنید. این بازی ها در دسته‌بندی‌های مختلفی مانند پلتفرمر و حتی سبک ماجراجویی و کارآگاهی نیز ساخته شده‌اند. پس برای ملاقات با توپ پشمالوی محبوبتان، مقاله بازی هایی که شما را در نقش یک گربه قرار می دهند را دنبال کنید.

بازی Gravity Rush

Gravity Rush

شاید از خود بپرسید که یک بازی مربوط به دختری که می‌تواند جاذبه را کنترل کند، چه ربطی به بازی هایی که شما را در نقش یک گربه قرار می‌ دهند دارد؛ خب در دو بخش می‌توان به این سؤال پاسخ داد: یک اینکه او قدرتش را از یک گربه کهکشانی با ظاهر و لباسی عجیب دریافت کرده و دو هم اینکه با اینکه در نقش یک گربه بازی نمی‌کنید، ولی نام شخصیت اصلی Kat است. ارتباط میان شخصیت اصلی و گربه فضایی داستان به حدی قدرتمند است که نمی‌توان آن را جدا کرد و باید در لیست باشد.

بازی Cat and Ghostly Road

Cat And Ghostly Road

بازی Cat And Ghostly Road یکی از بهترین بازی های کوتاه مستقلی است که به شما اجازه کنترل یک گربه سفید را می‌دهد. گربه داستان ما پس از اینکه روح اربابش به دست یک شیطان دزدیده شده، ماجراجویی خود را برای بازیابی این روح آغاز می‌کند. گربه سفید وارد جنگل‌ها و محیط‌های ممنوعه‌ای شده و در کنار مبارزه با شیاطین، باید پازل‌هایی را هم حل کرده و با ارواح ملاقات کند. این بازی ماجراجویی کوتاه برای علاقه‌مندان به آثار کلیک و اشاره جذاب بوده و خیلی هم وقتتان را نمی‌گیرد.

بازی Rain World

Rain World

بازی Rain World بازیکنان را با گونه‌ای جدید از گربه‌ها به نام Slugcat آشنا می‌کند. آینده‌ای تاریک این گربه‌ها و سایر موجودات را وارد دنیایی پسا آخرالزمانی و ترسناک کرده و کلی هیولای خطرناک به دنبال شکارشان هستند. گرافیک زیبای پیکسلی و طراحی زیبای شخصیت‌های بازی، از Rain World یکی از هنری‌ترین بازی هایی که شما را در نقش یک گربه قرار می دهند را به وجود آورده است. داستانی مینیمال و فراموش نشدنی و گیم پلی ساده، Rain World را به شدت سرگرم کننده کرده است.

بازی A Street Cat's Tale

A Street Cat’s Tale

پس از اینکه مادر بچه گربه داستان ما توسط انسان‌ها گرفته می‌شود، شما به عنوان بازیکن باید به گربه کوچک کمک کنید تا در شهر خطرناک و پرجمعیتی زنده بماند. A Street Cat’s Tale گرافیک و دنیایی پیکسلی و بامزه را به تصویر می‌کشد که هر چیزی به دنبال آسیب زدن به بچه گربه است. شما باید مراقب ماشین‌ها، انسان‌های خطرناک و چاله‌ها باشید و همچنین فراموش نکنید که به گربه غذا برسانید. داستانی کوچک با کلی شخصیت فرعی نیز در بازی وجود داشته تا تجربه نهایی مدت‌ها در خاطرتان باشد.

بازی Night in the Woods

Night In The Woods

معمولاً بازی هایی که شما را در نقش یک گربه قرار می دهند اغلب گربه‌ها را به همان حالتی که در دنیای واقعی هستند به تصویر می‌کشند. اینکه یک بازی شهری پر از گربه‌های انسان نما را طراحی کرده باشد و با آن‌ها همانند آدم‌ها رفتار کند، در کمتر اثری دیده می‌شود. با این حال بازی Night In The Woods نه تنها در این مسیر موفق شده، بلکه داستان غم‌انگیز و زیبای را نیز شامل می‌شود تا برای مدت‌ها از خاطرتان پاک نشود. این عنوان موضوعات سنگینی مانند افسردگی و تنهایی را بررسی می‌کند.

بازی Kitt

Kitt.io

اگر با بازی هایی که با پسوند io شناخته می‌شوند آشنا نیستید، باید بگوییم که دنیایی از عجیب‌ترین و البته سرگرم کننده‌ترین بازی های دنیا انتظارتان را می‌کشند. این آثار تعداد زیادی موجود را در صفحه قرار می‌دهد که قرار است به دست بازیکنان جمع آوری شوند. Kitt.io نیز ورژن گربه‌ای این بازی ها بوده که اثری آرامش بخش و بسیار سرگرم کننده است. شما وظیفه دارید تا جایی که می‌توانید گربه‌های مختلف را جمع آوری کرده و حتی قابلیت شخصی سازی گربه‌ها به وسیله لباس‌های بامزه نیز وجود دارد.

بازی Cats are Liquid a Better Place

Cats Are Liquid: A Better Place

شاید در میان بازی هایی که شما را در نقش یک گربه قرار می دهند انتظار نداشته باشید که نقش یک گربه مایع را بازی کنید. بله درست شنیدید؛ گربه داستان ما از مایعات ساخته شده و باید از این ویژگی خاص خود برای عبور از موانع مختلفی استفاده کند. بازی Cats Are Liquid: A Better Place در سبک پلتفرمر قرار داشته و مراحل و چالش‌های فراوانی را برای گربه‌های بامزه ایجاد می‌کند. پس گربه آبکی را کنترل کرده و با عبور از لوله‌های تنگ و دردسرهای فراوان، شخصیت اصلی را به امنیت برسانید.

بازی The Purring Quest

The Purring Quest

بازی The Purring Quest اثری بامزه و پر از روح و نشاط است. بر خلاف اکثر بازی های دیگر این لیست، این بازی از هدف و روایت خاصی بهره‌مند نبوده و بیشتر به دنبال خلق حس و حال قرار گرفتن در نقش گربه‌ها است. شما در The Purring Quest در نقش گربه‌های معروف اینترنتی بازی می‌کنید که باید با چالش‌های مشهور بودن دست و پنجه نرم کنند. کلی پیام اخلاقی مانند سو استفاده از حیوانات و بدرفتاری با آن‌ها به دست انسان‌ها در این بازی گنجانده شده که تجربه آن را بسیار با اهمیت کرده است.

بازی Cat Meat

Cat Meat

شاید در لیست بازی هایی که شما را در نقش یک گربه قرار می دهند به دنبال یک بازی ساده و کاملاً نشاط‌آور می‌گردید که روزتان را بسازد. خب Cat Meat دقیقاً همان چیزی است که دنبالش هستید. یک بازی پلتفرمر پیکسلی که کاملاً مستقل و کم بودجه به نظر می‌رسد و شما را برای چند ساعت، با گربه‌های بامزه‌ای که باید به پایان مرحله برسند همراه می‌کند. تصور کنید که در حال تجربه بازی های ماریو هستید، ولی به جای شخصیت لوله کش معروف، کنترل گربه‌های بامزه و البته دوست داشتنی را در دست دارید.

بازی Gato Roboto

Gato Roboto

قطعاً انتظار ندارید که در یک بازی، موجودات بامزه‌ای مانند گربه‌ها، درون ربات‌های غول‌آسای مخرب قرار گرفته و آن را کنترل کنند؛ خب بازی Gato Roboto دقیقاً همین شرایط را برایتان فراهم کرده است. گربه‌ای درون لباس رباتیک به فضا فرستاده شده تا کاپیتان تیمش را نجات داده و در این مسیر نیز کلی موجود فضایی را نابود کند. این بازی در سبک مترویدوانیا ساخته شده و کلی مراحل پیچیده و درگیر کننده را شامل می‌شود. اکشن و گرافیک بازی نیز ادای احترامی به آثار قدیمی کنسول نینتندو دارند.

بازی Play with Gilbert

Play With Gilbert

تا بدین جای لیست بازی هایی که شما را در نقش یک گربه قرار می دهند به اکثر سبک‌هایی که گربه‌ها می‌توانند درونشان به عنوان شخصیت اصلی قرار بگیرند پرداختیم به جز سبک شبیه ساز که Play With Gilbert قرار است این حفره خالی را نیز پر بکند. این بازی بامزه شما را در نقش گیلبرت قرار می‌دهد. یک گربه سفید دوست داشتنی که سعی دارد تا در دنیای دشوار زنده مانده و کمی هم خوش بگذراند. این یک شبیه ساز واقعی گربه بودن است که شامل تمام فعالیت های جالب و ماجراجویانه یک گربه نیز می‌شود.

بازی Magicat

MagiCat

با یک بازی پلتفرمر با استایل بازی های قدیمی روبرو هستیم که در زمینه سرگرمی به هیچ وجه کم‌کاری نکرده است. MagiCat شما را در نقش گربه‌ای قرار می‌دهد که یک جادوگر نیز بوده و باید با استفاده از قدرت‌های جادویی‌اش، با موجودات شرور سرزمین به مبارزه بپردازد. مراحل متنوع و گرافیک زیبا از ویژگی‌های این بازی هستند. شما باید مسیر خود را از میان دشمنان چالش برانگیز باز کرده و سپس به غول نهایی مرحله برسید. این بازی قطعاً برای طرف‌داران گربه‌ها و جادوگری جذاب خواهد بود.

بازی Catlateral Damage

Catlateral Damage

اگر در لیست بازی هایی که شما را در نقش یک گربه قرار می دهند به دنبال بازی هایی می‌گردید که شما را در نقش یک گربه اعصاب خرد کن قرار دهد که به بهم ریختن خانه می‌پردازد، پس بازی Catlateral Damage دقیقاً برای شما ساخته شده است. شما باید در تمام نقاط منزل به دنبال اشیای شکستنی گشته و سپس آن‌ها را از ارتفاع به پایین پرت کنید. در این بین مراحل جذابی مانند دنبال کردن موش‌ها و انجام فعالیت بامزه‌ای وجود دارد که Catlateral Damage را تبدیل به یک بازی کمدی و بانمک می‌کند.

بازی Cat Goes Fishing

Cat Goes Fishing

در ادامه به معرفی بازی های آرامش بخشی می‌پردازیم که زندگی واقعی و بی دردسر گربه را به ما نشان میدهند. بازی Cat Goes Fishing یکی از همین آثار بوده که دو نمونه از خسته کننده‌ترین ولی بی‌دغدغه‌ترین چیزها یعنی ماهی گیری و گربه‌ها را در کنار هم قرار می‌دهد. اگر به فعالیت های ماهیگیری در بازی های Stardew Valley و Animal Crossing علاقه دارید، پس این بازی برای شما است. شما تنها باید در یک نقطه در سکوت مطلق نشسته و با آرامش به وسیله گربه به ماهیگیری مشغول شوید.

بازی Cat Quest

Cat Quest I & II

چیزی که لیست بازی هایی که شما را در نقش یک گربه قرار می دهند کم دارد، یک بازی نقش آفرینی است که شما در نقش گربه‌ها بازی کنید. Cat Quest I & II نام دو بازی در یک فرنچایز نقش آفرینی بامزه است که گربه‌ها را به عنوان شخصیت‌های اصلی داستان معرفی می‌کند. این بازی از تمام کلیشه‌های معمول این سبک مانند جادو، شرارت و محیط‌های فانتزی بهره‌مند بوده و در این موفق می‌شود تا با گرافیک زیبا، گیم پلی غنی و طراحی شخصیت‌های جالبش، یک نقش آفرینی استاندارد و جذاب را هم خلق کند.

بازی Cattails

Cattails

بازی Cattails عنوانی مستقل و بسیار دوست داشتنی درباره موقعیت‌های اجتماعی و سختی‌های زندگی گربه‌ها است. شما در نقش گربه‌ای بازی می‌کنید که تنها در خیابان‌ها زندگی کرده و می‌تواند تصمیم بگیرد که با دیگر گربه‌ها دوست شده و حتی دشمن‌های زیادی برای خود بتراشد. این بازی یک اثر احساسی با کلی دیالوگ و موقعیت‌هایی است که قطعاً غمگینتان خواهند کرد. یک بازی نقش آفرینی با المان‌های سبک شبیه ساز که در کنار ظاهر ساده‌اش، قابلیت این را دارد که برایتان ماندگار و جاودانه شود.

بازی Neko Atsume Kitty Collector

Neko Atsume: Kitty Collector

هیچ لیست بازی هایی که شما را در نقش یک گربه قرار می دهند بدون شاهکار جمع آوری گربه‌های بامزه برای موبایل کامل نمی‌شود. بازی Neko Atsume: Kitty Collector تجربه‌ای بسیار ساده و جذاب بوده که برای پر کردن وقتتان طراحی شده است. شما باید اسباب بازی، غذا و چیزهای دیگر را در حیاط خلوت خود گذاشته و منتظر شوید که گربه‌ها به آن جا بیایند. شما می‌توانید انواع و اقسام گربه‌های محله را جمع آوری کرده و با هدیه دادن، خوشحالشان کنید. این بازی یک تجربه زیبا و فراموش نشدنی است.

بازی Another Sight

Another Sight

بیایید باری دیگر به سبک فانتزی و خیالی که با شخصیت اصلی گربه ترکیب شده سفر کنیم. بازی Another Sight از نظر دنیا سازی و داستان، شباهت زیادی به داستان آلیس در سرزمین عجایب دارد. شما در این بازی علاوه بر بازی در نقش گربه، باید کنترل دختری نابینا که گم شده را نیز بازی کنید. شما باید به همدیگر در حل پازل‌های مختلف و پریدن بر روی سکوها کمک کنید. جاهایی که دختر داستان به چشم نیاز دارد، گربه باید مسیر را هدایت کند و برعکس. یک داستان عاطفی که مدت‌ها به یادتان می‌ماند.

بازی Blacksad Under the Skin

Blacksad: Under The Skin

تا این لحظه در لیست بازی هایی که شما را در نقش یک گربه قرار می دهند به انواع و اقسام ژانرهایی که گربه‌ها می‌توانند درونش به عنوان شخصیت اصلی حضور داشته باشند پرداختیم؛ با این حال تعجب می‌کنید اگر بگوییم که سبک کارآگاهی و پازل نیز مهمان یکی از این موجودات بوده است. بازی Blacksad: Under The Skin اثری بالغانه و تاریک است که شما را در نقش یک گربه کارآگاه قرار می‌دهد. در این مسیر شما باید با آدم بدها و پرونده‌های قتل دست و پنجه نرم کرده و شهر را پاک‌سازی کنید.

بازی Stray

Stray

در نهایت می‌رسیم به اصلی‌ترین و مهم‌ترین اثری که به تازگی منتشر شده و نه تنها کنترل یک گربه از به دستان شما میسپارد، بلکه یکی از خوش ساخت ترین بازی ماجراجویی چند سال اخیر نیز محسوب می‌شود. Stray یکی از پدیده‌های سال 2022 در صنعت گیم است که داستانی زیبا و احساسی را در دنیایی سایبرپانک تعریف می‌کند. باقی بازی های گربه‌ای سعی می‌کنند که آرامش بخش و بامزه باشند، ولی بازی Stray را بیشتر می‌توان با آثار هنری مقایسه کرد. به گربه داستان کمک کنید تا به خانه خود برگردد.

گربه‌ها از مهم‌ترین موجودات این سیاره هستند. امکان ندارد که کسی در خیابان گربه‌ای را مشاهده کند و حس نشاط و شادی درونش به وجود نیاید. با این حال خیلی از ما از سختی‌ها و مشکلاتشان اطلاعات زیادی نداریم. عناوین درون لیست بازی هایی که شما را در نقش یک گربه قرار می دهند تا حدودی سعی کرده‌اند تا شما را در نقش گربه‌ها قرار داده و مقداری درباره زندگی‌شان آموزش دهند. اگر از عناوین دیگری باخبر هستید که گربه‌ها را در نقش شخصیت اصلی قرار میدهند، در بخش نظرات مطرح کنید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

خنده دارترین بازی‌ای که شما را در نقش یک حیوان قرار می‌دهد چیست؟

بازی Goat Simulator عنوانی در سبک شبیه ساز و کمدی است که شما را در نقش یک بز دیوانه و قاتل قرار می‌دهد.

۱
پایان کدام بازی مشهور یک حیوان را به عنوان شخصیت شرور واقعی نشان میدهد؟

یکی از پایان‌های مخفی و البته قلابی بازی Silent Hill 2 نشان می‌دهد که تمام ماجراهای ترسناک بازی زیر سر یک سگ بامزه بوده است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    سلام موضوع مقالتون واقعا جالب بود. ممنون ??

    پاسخ دهید
    • علی ناجی مقدم

      علی ناجی مقدم در پاسخ به مسعود روشن

      دبیر محتوا

      خوشحالیم که مورد پسندتون بوده