بازی Stray
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی Stray منتشر شد: گربه بامزه در راه خانه

یحیی رحیمی 28 تیر 1401 بدون دیدگاه
641 بازدید

بازی Stray یکی از جدیدترین عناوینی است که پلی استیشن و کامپیوتر منتشر می‌شود. استری روایتگر زندگی گربه‌ای در شهری مدرن و پر از ربات‌های خطرناک است و او باید همراه پهپادی که به دوستش تبدیل شده، بخش‌های مختلف شهر را بگردد و با حل معماها به سوی خانه بازگردد. منتقدان به بررسی جنبه‌های مختلف بازی پرداخته‌اند و نظر خود را به اشتراک گذاشته‌اند. در این مطلب، بخشی از نقد بازی Stray توسط وب‌سایت‌های خارجی را خواهیم خواند.

به‌طور کل امتیازها و نقد اولیه بازی Stray‌ به‌عنوان یک اثر پازل پلتفرمر بسیار مثبت بوده و بسیاری از فضای منحصر به فرد بازی و همچنین انیمیشن‌های دلنشین این گربه بامزه صحبت کرده‌اند. در عین حال مکانیسم بالا رفتن از دیوار نیز به بعد مهمی در بازی تبدیل شده است و استودیو توانسته به یکی از مهم‌ترین اصول بازی‌سازی پایبند باشد. استودیو BlueTwelve متشکل از تیم کوچکی در جنوب فرانسه است و استری اولین بازی بزرگ آن‌ها به‌حساب می‌آید که توسط Annapurna منتشر می‌شود.

نقد بازی Stray

در طی چند سال اخیر، بازی‌سازها به گنجاندن حیوانات در بازی‌ها توجه کرده‌اند و گزینه‌هایی مانند نوازش کردن حیوانات به‌وفور یافت می‌شود. Stray اما کنترل یک گربه بامزه را در اختیار ما قرار می‌دهد و دنیا را از دید او نشان می‌دهد. در واقع تمامی ساز و کارهای بازی، پیرامون این گربه طراحی شده‌اند. ماجراجویی در دنیای بازی نیز به طرز مداوم سرگرم‌کننده است و داستان زیبا در کنار دیگر شخصیت‌ها، به‌ندرت ریتم خود را از دست می‌دهد و تا پایان با قدرت ادامه می‌یابد. بخشی از نقد بازی Stray در وب‌سایت‌های خارجی را بخوانیم.

گیم اسپات – امتیاز 9/10

قدرت اصلی بازی Stray در طراحی کلی آن است و اینکه چطور پرسپکتیو خاص و توانایی‌های شخصیت اصلی روی طراحی بازی تأثیر گذاشته است. البته این تنها ویژگی بارز بازی نیست و لذت کلی از دل نحوه سناریو چینی بیرون می‌آید که قابلیت‌های شخصیت اصلی را به کار می‌گیرد و آن را به بهترین شکل نشان می‌دهد.

نقد بازی Stray

Digital Trends – امتیاز 4/5

بازی Stray انگار نواده بازی Ico است. می‌توان حس و حال تراژدی را در این دنیای رباتیک و منزوی پیدا کرد؛ البته بازی دارای لحن غم‌بار نیست. استفاده از پرسپکتیو گربه این امکان را به بازی‌کنان می‌دهد تا ناعدالتی را از دید چشمانی کنجکاو ببیند. آپارتمان‌های فرسوده به برج‌هایی برای این گربه تبدیل می‌شوند که باوجود طاقچه‌های زیاد، امکان بالا رفتن و کاوش را فراهم می‌کنند. با اینکه داستانی غمگین پشت همه این‌هاست، اما این بازی در مورد موجودی است که می‌خواهد راهی برای زنده ماندن پیدا کند.

VG247 – امتیاز 5/5

استری یک داستان مؤثر در مورد فقدان، تنهایی، تخریب محیط و معنی انسان بودن است. اما این بازی در عین حال، روایتگر امید و ارتباطات معنی‌دار است و اینکه این فاکتورها چه اندازه برای بقای ما اهمیت دارند. مهم نیست که شما یک گربه باشید یا نه.

IGN – امتیاز 8/10

Stray یک ماجراجویی شیرین در دنیای سایبرپانک تاریک و در عین حال امیدوارکننده است و این به لطف آن است که شما کنترل یک گربه بامزه را در اختیار دارید. تعادل خوبی میان ترکیب سکوبازی و معماهای ساده ایجاد شده و این عنوانی است که به‌زور 5 ساعت طول می‌کشد. ای‌کاش که هنگام تجربه بازی اندکی چابک‌تر بودم؛ اما هنوز عاشق پریدن از این ساختمان به آن ساختمان و جستجو در کوچه‌های پشتی به‌منظور یافتن رازهای پنهان هستم.

نقد بازی Stray

نمرات بازی Stray

به طور کل با یک بازی مناسب روبه‌رو هستیم که حدود 5 ساعت محتوا دارد و می‌تواند شما را با پازل‌های ساده سرگرم کنند. همان‌طور که از نقد بازی Stray مشخص است؛ این اثر به دنبال بازتعریف ژانر سکوبازی نیست و تنها می‌خواهد داستان گربه‌ای بانمک را روایت کند. نمرات بازی Stray امیدوارکننده هستند و می‌توانید در ادامه نگاهی به آن‌ها بیندازید.

Guardian – 100
VGC – 100
Game Rant – 90
Wccftech – 90
God is a Geek – 90
GamingBolt – 80
Push Square – 80
Dexerto – 70
NME – 60

نمرات بازی Stray

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.