بهترین بازی های استراتژیک رایگان
سارا هابطی

معرفی بهترین بازی های استراتژیک رایگان سرویس استیم

سارا هابطی 1 مرداد 1401 بدون دیدگاه
2,544 بازدید

احتمالا می‌دانید که بازی‌های استراتژیک و پلتفرم PC از گذشته تا به امروز مکمل یکدیگر بوده‌اند و به نوعی ریشه و اساس بازی‌های سبک استراتژیک در پلتفرم پی سی جریان دارد و به نوعی این دو عنصری جدانشدنی از یکدیگر هستند. کنترل و جا به جایی موس با یک کارت گرافیک مناسب، عمق و پیچیدگی ذاتی طراحی تمامی بازی‌های سبک استراتژیک را به مخاطب نشان می‌دهد و آن را به جهان‌های گسترده با اتفاقات مرموز و هیجان‌انگیز می‌برد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بهترین بازی های استراتژیک رایگان که همین حالا می‌توانید به تجربه آن‌ها بنشینید، آشنا کنیم.

تجربه هیجان‌انگیز از بهترین بازی های استراتژیک رایگان

خوشبختانه در دنیای امروزی که زیاد خبرهای خوشی نمی‌شنویم، کارهای خوب و رایگانی از گشت و گذار در طبیعت، تماشای لذت‌بخش باران، هیجان دیدن شعله‌‌های آتش روی چوب‌های در حال سوختن و کلی موارد دیگر وجود دارند که به ما لذت منحصر به فردی را هدیه می‌کنند. از این موضوع که بگذریم، بازی های استراتژیک رایگان جزء یکی از همان لذت‌های هیجان‌انگیز است که هر گیمری می‌تواند با پلتفرم مد نظر خود به تجربه آن‌ها بنشیند.

همانطور که می‌دانید سبک استراتژی یکی از قدیمی‌ترین ژانرهای بازی‌های ویدیویی به شمار می‌آید و تولد این ژانر به اواخر دهه 1980 باز می‌گردد. در گذشته شاید خاطرتان باشد، تنها بازی‌های شطرنج یا پاستور و موارد دیگر با طراحی بسیار ساده و صد البته لذت‌بخش وجود داشت. امروزه شاهد به اوج رسیدن ژانر استراتژی در تمامی پلتفرم‌ها هستیم و امیدواریم این روند اوج‌گیری، هیچ وقت با موانع و بازخوردهای منفی مواجه نشود.

در این میان اگر به سبک استراتژیک علاقه داشته باشید، خبر خوب اینجاست؛ بازی‌های استراتژیک رایگانی وجود دارند که شما می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید و اوقات فراغت خوشی را برای خود تهیه ببینید. در ادامه معرفی بهترین بازی های استراتژیک رایگان همراه پارسی گیم باشید.

بازی Conflict of Nations World War 3

14- بازی Conflict of Nations: World War 3

• سال انتشار: 2018
• میزان رضایت کاربران استیم: 72% – خوب

یکی از عناوینی که در سال 2018 عرضه شد و طرفداران و البته مخالفان بسیار زیادی پیدا کرد، بازی رایگان Conflict of Nations: World War 3 است. اتفاقات این بازی در نقاط خیالی از زمین زمانی که دنیا را جنگ میان کشورهای مختلف فرا گرفته و بازیکن باید براساس انتخابات خود با کشور مورد نظر با استفاده از تجهیزات مدرن به جنگ دیگر کشورها برود، اتفاق می‌افتد. شاید در نگاه اول ذهن شما به سمت سری بازی‌های Civilization و حالت کمپین (قسمت درگیری میان دو کشور) بازی Total War برود.

درست است بازی Conflict of Nations: World War 3 با ایراداتی مختلفی روبرو است، اما دارای قابلیت‌هایی از جمله سرگرمی و آشنایی بازیکنان با جغرافیا زمین و موارد متنوع دیگر می‌باشد. جالب اینجاست که اگر شما از بازی با هوش مصنوعی خسته شدید، می‌توانید سراغ افراد واقعی و اتصال به سرورهای آنلاین بروید و غوغایی در جهان به پا کنید. بازیکنان به راحتی با استفاده از تجهیزات مدرن می‌توانند ایده‌های جنگی خود را روی کشورهای دشمن به اجرا دربیاورند و با پیروزی از میدان جنگ خارج شوند.

بازی Crusader Kings 2

13- بازی Crusader Kings 2

• سال انتشار:2012
• میزان رضایت کاربران استیم: 90% – خیلی عالی

یکی از گسترده‌ترین و قوی‌ترین و صد البته پیچیده‌ترین آثاری که در سبک استراتژیک توانسته‌ نام و نشانی برای خود پیدا کند، سری بازی Crusader Kings است که ما در این قسمت به معرفی بازی رایگان Crusader Kings 2 می‌پردازیم. اتمسفر و فضای بازی شما را به دوران قرون وسطایی می‌برد، زمانی که جنگ میان کشورهای اروپایی اتفاق می افتد. در این عنوان بازیکنان می‌توانند تمامی ایده‌های مد نظر خود را با توجه به سلیقه و علاقه، کشور اروپایی مورد نظر را انتخاب و از طریق تغییرات گسترده از پیروزی در جنگ گرفته تا بهبود روابط دیپلماسی و مدیریت کشور برای رسیدن به اهداف بزرگ‌تر و کلی موارد دیگر در این بازی به اجرا در بیاورند.

یکی از مشهورترین جنبه‌های عنوان Crusader Kings 2 وجود سیستم عمیق و متفکر آن است. منظور از سیستم متفکر و عمیق، هوش مصنوعی بسیار واقع‌گرایانه و ارگانیک آن بوده و شما در هنگام بازی به هیچ‌وجه احساس نمی‌کنید در حال مبارزه با هوش مصنوعی هستید. نکته جالب اینجاست که بازیکنان می‌توانند پادشاهانی که در آینده بر کشورشان حکمرانی می‌کنند را انتخاب و شجره‌ نامه خاندان پادشاهی را بر مبنا و تفکر خود مدیریت کنند.

بازی Fallout Shelter

12- بازی Fallout Shelter

• سال انتشار:2017
• میزان رضایت کاربران استیم: 88% – عالی

یکی از بازی‌هایی که به عنوان یک اسپین آف کوچک و زیبا از فرنچایز محبوب Fallout به حساب می‌آید و کاملا برخلاف سری بازی‌های اصلی آن اتمسفر تاریک و سنگین را ندارد، عنوان جالب توجه Fallout Shelter است. تفاوت بسیار زیادی میان فرنچایز اصلی و بازی Fallout Shelter وجود دارد که شما از همان ابتدای ورود به بازی، متوجه آن خواهید شد.

براساس اتفاقی زمین غیر قابل سکونت شده است (مثل بازی‌های Fallout) و بازیکن به عنوان یک رهبر باید مردم عادی را جمع و به زیرزمین و پناهگاه‌های آخرالزمانی ببرد و تمامی منابع برای زنده نگه داشتن آن‌ها را تامین کند. در کل می‌توان گفت بازی Fallout Shelter یک عنوان کاملا خوش ساخت و حرفه‌ای است که بازیکنان را می‌تواند با قابلیت و طراحی منحصر به فرد و اعتیاد آور به خود جذب کند. شما می‌توانید این بازی لذت‌بخش و زیبا را در هر پلتفرمی از موبایل گرفته تا کنسول و پی سی تجربه کنید و مطمئنا از آن نهایت لذت را خواهید برد.

بازی Firestone Idle RPG

11- بازی Firestone Idle RPG

• سال انتشار:2019
• میزان رضایت کاربران استیم: 80% – عالی

بازی Firestone Idle RPG از آن دست از بازی‌هایی است که شما باید به صورت نوبتی (turn-based RPG) به انجام فعالیت و کارهای مختلف بپردازید. برای مثال زمانی که مبارزه خود را انجام دادید، حال باید به عقب برگشته و منتظر نوبت خود بمانید. تنها کاری که شما در بازی‌های سبک turn-based RPG باید انجام دهید، تنظیم برنامه‌ریزی دقیق و کاملا منظم برای کسب پیروزی در بازی است.

در هر صورت، بازی Firestone Idle RPG با این که دارای برچسب RPG بوده، اما از ویژگی‌های گیم پلی و نبردهایی که در ژانر RPG اتفاق می‌افتد، هیچ‌گونه نشانی دیده نمی‌شود و به طور کلی بازی در سبک strategizing (استراتژی) قرار دارد. خوشبختانه در بازی هیچ‌گونه اجباری برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای بازیکنان وجود ندارد و آن‌ها با خیالی آسوده می‌توانند به انجام بازی با دیگر گیمرها بپردازند.

بازی Game of Thrones

10- بازی Game Of Thrones: Winter Is Coming

• سال انتشار:2019
• میزان رضایت کاربران استیم: 61% – متوسط

احتمالا شما نیز مانند بسیاری از دوستداران سینما با سریال Game Of Thrones آشنایی دارید و نام آن را در در گوشه و کناره‌های این دنیا شنیده‌اید. سریال Game Of Thrones با موفقیت‌های بسیار زیادی که به دست آورد توانست تحسین متنقدین از سر تا سر جهان را کسب کند. حال در سال 2019 بازی به نام Game Of Thrones: Winter Is Coming از طریق سرویس پلتفرمی استیم منتشر شد که طرفداران، می‌توانند خودشان به شخصه به تجربه این عنوان بپردازند.

تا به امروزه هیچ بازی ویدیویی از سریال Game of Thrones نتوانسته با استقبال زیادی روبرو شود، اما عنوان Game Of Thrones: Winter Is Coming هنوز شانسی برای پیدا کردن مخاطبان خود دارد. واضح بوده که سازندگان بازی Game Of Thrones: Winter Is Coming تمام تلاش خود را انجام داده‌اند تا محصولی در حد و اندازه برنامه تلویزیونی HBO که باعث سرگرمی بازیکنان می‌شود، طراحی و به اجرا دربیاورند.

بازی Shadowverse CCG

9- بازی Shadowverse CCG

• سال انتشار:2016
• میزان رضایت کاربران استیم: 75% – خوب

بخش بزرگی از بازی‌های استراتژیک امروزی را مجموعه عناوین collectible card (بازی‌های کارتی) تشکیل داده‌اند و خوشبختانه با استقبال بالایی از مخاطبان نیز روبرو شده‌اند. به خاطر تنوع و روند تند این نوع بازی‌ها ممکن است در ابتدا سخت بتوان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد، اما در انتها با یادگیری گیم پلی بازی از تجربه آن نهایت لذت را خواهید برد. بازی Shadowverse CCG از آن دست از عناوینی است که در ابتدا یادگیری آسانی دارد، اما تسلط کامل بر بازی مانند دیگر هم سبک‌های CCG، بسیار سخت خواهد بود.

با یک نگاه کلی به بازی Shadowverse CCG، متوجه نبوغ طراحان ژاپنی در طراحی بصری و کاراکترها خواهید شد. خوشبختانه در بازی Shadowverse CCG کلاس‌های متنوع و جالبی قرار داده شده تا بازیکنان بتوانند براساس نوع گیم پلی مورد نظر به انتخاب رهبر و دیگر قهرمانان خود بپردازند. هر کدام از کلاس‌های درون بازی دارای نقاط ضعف و قوت هستند که بازیکنان می‌توانند بر مبنای عملکرد خود، آن‌ها شخصی‌سازی کنند.

بازی GWENT

8- بازی GWENT: The Witcher Card Game

• سال انتشار:2020
• میزان رضایت کاربران استیم: 88% – عالی

چه کسی می‌توانست به روزی که بازی‌های کارتی مانند GWENT: The Witcher Card Game به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های استیم شناخته شود، فکر کند؟ بازی GWENT: The Witcher Card Game بسیار فراتر از حد انتظار ظاهر شد و توانست با استقبال بسیار زیادی روبرو شود. البته ناگفته نماند مزیت رایگان بودن آن نیز در این موفقیت دخالت داشته است.

شما در این بازی تقریبا می‌توانید حضور خود را در یک نبرد شبیه‌سازی شده در قرون وسطایی را احساس کنید. خلاقیت و وجود ایده‌هایی نوآورانه، جذابیت‌های بازی را چندین برابر کرده است و بازیکنان می‌توانند ساعت‌ها سرگرم دنیای فانتزی و هیجان‌انگیز آن شوند. لازم به ذکر بوده که می‌توان موفقیت بازی GWENT: The Witcher Card Game را تا حد زیادی مدیون سری بازی شگفت‌انگیز The Witcher دانست.

بازی War Planet Online

7- بازی War Planet Online: Global Conquest

• سال انتشار:2017
• میزان رضایت کاربران استیم: 61% – متوسط

در زمان اوج‌گیری سبک استراتژیک RTS (استراتژی هم‌زمان)، بازی Command & Conquer: Red Alert یکی از بهترین عناوین در این سبک از بازی‌ها بود؛ زیرا یکی از اولین بازی‌های جنگی و بسیار جذاب در بازی‌های پلتفرم PC به شمار می‌آمد. امروزه سازندگان بسیار زیادی از مجموعه عناوین Command & Conquer: Red Alert برای ساخت بازی‌های خود ایده گرفته‌اند به همین خاطر ما تاکنون آثار بسیار زیادی از قالب بازی Command & Conquer: Red Alert دریافت کرده‌ایم که یکی از آن عناوین به بازی War Planet Online: Global Conquest نیز اشاره دارد.

گیم پلی بازی بسیار ساده بوده و بازیکنان به راحتی بدون وجود مشکلی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کند. این عنوان به بازیکنان در زمان‌های اجرای ایده‌های خلاق برای شکست دشمنان پاداش خواهد داد و آن‌ها را برای انجام کارهای نوآورانه برای مدیریت پایگاه خود و کسب پیروزی‌های مختلف در زمین دشمنان تشویق می‌کند.

بازی Lords Mobile

6- بازی Lords Mobile

• سال انتشار:2019
• میزان رضایت کاربران استیم: 68٪ – متوسط

ایده و ساخت بازی Lords Mobile از جایی شروع شد که بازی کلش آف کلنز (Clash of Clans) و امثال آن ساخته و به درآمدزایی و کسب مخاطبان از سرتاسر جهان گردیدند. در نگاه اول شاید متوجه حضور المان‌هایی از مجموعه بازی Civilization شوید و گیم پلی آن برای طرفداران این سبک از بازی به نظر بسیار آشنا رسد. بازی Lords Mobile به بازیکنان اجازه ساخت امپراطوری و ایجاد سربازانی برای محافظت از آن را می‌دهد.

با این تفاسیر، گیم پلی بازی بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما به صورت عمقی؛ بازیکنان باید توجه ویژه‌ای به نظم‌بندی و ترتیب سربازان، مدیریت پایگاه، ارائه راهکارهایی برای ایجاد ارتشی قدرتمند و بهینه و کلی موارد دیگر داشته باشند. مانند بازی War Planet Online، ویژگی‌هایی از سبک بازی‌های MMO وجود دارد که به بازیکنان انگیزه کافی برای ساخت یک امپراطوری بزرگ و خوب را می‌دهد.

بازی Idle Champions of the Forgotten Realms

5- بازی Idle Champions Of The Forgotten Realms

• سال انتشار:2020
• میزان رضایت کاربران استیم: 81% – عالی

بازی Idle Champions of the Forgotten Realms تلاش جادوگران ساحل برای ساخت یک بازی ویدیویی قابل اجرا و مناسب درباره شخصیت‌های فرنچایز خود است. با توجه به استقبال مخاطبان، به جرات می‌‌توان گفت که این بازی برخلاف سایر عناوین این استودیو، به خوبی توانسته ایده سازندگان را به اجرا دربیاورند و طرفداران را به خود جذب کند. در بازیIdle Champions Of The Forgotten Realms بازیکنان می‌توانند با قهرمانان خود به جنگ با دشمنانی که قصد تصرف قلمرو آن‌ها را دارند بروند.

بازی Eve Online

4- بازی EVE Online

• سال انتشار:2003
• میزان رضایت کاربران استیم: 75% – خوب

بازی EVE Online در سال 2003 ثابت کرد که یک عنوان در سبک MMORPG می‌تواند در فضای بیکران و به دور از کلیشه‌ها، به بازی ماندگار و هیجان‌انگیز تبدیل شود. سازندگان این بازی قصد داشتن تا به دیگر افراد نشان دهند که با ثبات فرمول همیشگی در گیم پلی و اتمسفر بازی، می‌توان با ارائه ایده‌هایی جدید و کاملا خلاقانه عنوانی فراموش نشدنی را خلق کرد.

زمانی که موفق به کسب حرفه و آشنایی کامل با گیم پلی بازی شدید، حال می‌توانید میان این که تبدیل یک دزد شرور که تنها قصد دارد تمامی دارایی بازیکنان دیگر را به سرقت ببرید یا این که به فردی خیرخواه که علاوه بر کمک به دیگر بازیکنان، در راه گسترش دارایی خود است؛ انتخاب کنید. در بازی EVE Online روبروی بازیکن جهان بیکران و بسیار بزرگی وجود دارد که می‌تواند به کاوش و کشف آن بپردازند.

بازی Eternal Return

3- بازی Eternal Return

• سال انتشار:2020
• میزان رضایت کاربران استیم: 82% – عالی

بازی Eternal Return مثال خوبی برای این سوال است که اگر ژانرهای دیگر مانند ترس و بقا، اکشن و غیره در سبک استراتژیک ساخته شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این بازی ترکیبی از ادغام چند سبک از بازی‌های ویدیویی به نام‌های MOBA ،RPG و RTS است. بازی Eternal Return بر این مبنا پایه‌گذاری شده تا بازیکنان با استفاده از قدرت و توانایی‌های خود در راهی بسیار دشوار و خطرناک قدم بگذارند و برای زنده ماندن خود و دیگر افراد تلاش کنند.

نکته جالب توجه اینجاست که شما می‌توانید مانند بازی‌های بتل‌رویال به سرورهای آنلاین متصل و در حالت چند نفره به تجربه بازی بپردازید. در واقع اگر دوربین ایزومتریک و از نمای بالا به پایین این عنوان نبود، شاید به طور کلی سبک بازی از ژانر استراتژیک خارج می‌شد. این عنوان نشان‌دهنده این بوده که می‌توان از سبک‌های مختلف استفاده کرد و عنوانی جدید و جالب را به طرفداران سبک‌های مختلف ارائه داد.

بازی Yu Gi Oh Duel Links

2- بازی Yu-Gi-Oh! Duel Links

• سال انتشار:2017
• میزان رضایت کاربران استیم: 84% – عالی

تا به اینجا مقاله احتمالا متوجه محبوبیت بسیار زیاد و بالا بازی‌های کارتی یا به اصطلاح CCG‌ها در سرویس Steam شده‌اید. بازی Yu-Gi-Oh! Duel Links جزء یکی از عناوینی به حساب می‌آید که بازی‌های بسیار زیادی از جمله GWENT یا Slay the Spire از آن الهام گرفته‌اند و به نوعی این بازی مظهر ظهور عناوین جدیدی در این سبک از بازی‌های ویدیویی قرار گرفته است.

موردی که منجر به قدرتمند بودن بازی می‌گردد، وجود قابلیت‌ها و دسترسی‌های مختلف و آسانی است که بازی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. در بازی Yu-Gi-Oh! Duel Links بازیکنان می‌توانند در هنگام نبرد، هیولاهای مختلفی از یک مکانیک غول پیکر گرفته تا خدایان فانتزی مصر باستان و جنگجویانی بی رحم را در احضار کنند. درست بوده که بازی گیم پلی ساده و روان را به بازیکنان ارائه می‌کند، اما فریب ظاهر ساده و آسان آن را نخورید؛ زیرا شما برای استفاده از هر کارت و قدرتی باید با برنامه‌ریزی دقیق پیش بروید تا بتوانید با پیروزی از میدان نبرد خارج شوید.

بازی Dota 2

1- بازی DOTA 2

• سال انتشار:2013
• میزان رضایت کاربران استیم: 83% – عالی

احتمالا بدون شک تا به امروز نام بازی DOTA را بارها و بارها شنیده‌اید، عنوانی که خود را از دل یک ابر شاهکار خارج کرد و با گرفتن شاخ و برگ‌های مختلف توانسته نامی به یاد ماندنی برای خود ایجاد کند که کسی جرات شوخی با آن را نداشته باشد. شاید بدانید که معنای واژه DOTA خلاصه شده کلمه Defense of the Ancients است؛ یعنی این که شما باید به ساختمان‌های رقیبان حمله و با تخریب تمامی آن بناهای تاریخی، پیروز میدان شوید.

DOTA 2 یک بازی چند نفره آنلاین در محیط گرافیک سه بعدی با دوربینی ایزومتریک بوده است که بازیکنان می‌توانید با انتخاب از میان 121 قهرمان، توانایی و مهارت خود را به چالش بکشند. هر کدام از 121 قهرمان موجود در بازی، دارای قدرت و ویژگی‌های منحصر به فرد خود می‌باشد و بازیکنان با تعیین برنامه‌های مشخصی می‌توانند از قابلیت‌های آن‌ها به بهترین شکل درون بازی استفاده کنند. به طور کلی تمامی قهرمان بازی به چند دسته strength, agility, intelligence تقسیم‌بندی می‌شوند. ناگفته نماند که بازی DOTA 2 توسط استودیو Valve در سبک MOBA و RTS برای پلتفرم پی سی توسعه یافته است.

کلام آخر

در کل می‌توان گفت بازی‌های سبک استراتژیک مانند زندگی واقعی هستند، شما باید برای قدم به قدم آن برنامه‌ریزی دقیق و منظمی داشته باشید تا بتوانید به پیروزی و در نهایت به موفقیت زیادی دست یابید. برخلاف سایر ژانرهای بازی‌های ویدیویی، در بازی‌های سبک استراتژیک نمی‌توان بدون نقشه A و B جلو رفت و انتظار پیروزی را نیز داشت. در نهایت ما از تمامی بازی‌هایی که شما به صورت کاملا رایگان می‌توانید در پلتفرم محبوب Steam (بهترین بازی های استراتژیک رایگان سرویس استیم) به تجربه آن‌‌ها بنشینید، سخن گفتیم. امیدواریم از خواندن این محتوا لذت برده و همواره مشتاق خواندن نظرات شما عزیزان خواهیم بود.

منبع: gamerant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام بازی از لحاظ گیم پلی و قابلیت های مختلف بسیار اعتیاد آور است؟

DOTA 2 یک بازی چند نفره آنلاین در محیط گرافیک سه بعدی با دوربینی ایزومتریک بوده است که بازیکنان می‌توانید با انتخاب از میان 121 قهرمان، توانایی و مهارت خود را به چالش بکشند. هر کدام از 121 قهرمان موجود در بازی، دارای قدرت و ویژگی‌های منحصر به فرد خود می‌باشد و بازیکنان با تعیین برنامه‌های مشخصی می‌توانند از قابلیت‌های آن‌ها به بهترین شکل درون بازی استفاده کنند.

۱
کدام بازی استراتژیک کارتی در سرویس استیم توانسته میزان رضایت 88 را از مخاطبان دریافت کند؟

چه کسی می‌توانست به روزی که بازی‌های کارتی مانند GWENT: The Witcher Card Game به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های استیم شناخته شود، فکر کند؟ بازی GWENT: The Witcher Card Game بسیار فراتر از حد انتظار ظاهر شد و توانست با استقبال بسیار زیادی روبرو شود. البته ناگفته نماند مزیت رایگان بودن آن نیز در این موفقیت دخالت داشته است.

۲
در کدام عنوان هوش مصنوعی بازی بسیار واقع گرایانه و حرفه ای عمل کرده است؟

یکی از مشهورترین جنبه‌های عنوان Crusader Kings 2 وجود سیستم عمیق و متفکر آن است. منظور از سیستم متفکر و عمیق، هوش مصنوعی بسیار واقع‌گرایانه و ارگانیک آن بوده و شما در هنگام بازی به هیچ‌وجه احساس نمی‌کنید در حال مبارزه با هوش مصنوعی هستید.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.