بازی Monument Valley
یحیی رحیمی

تاریخ انتشار سری بازی Monument Valley برای کامپیوتر اعلام شد

یحیی رحیمی 21 تیر 1401 بدون دیدگاه
256 بازدید

بازی Monument Valley که دو شماره از آن برای موبایل موجود است؛ یکی از زیباترین عناوین معمایی هستند که ذهن را به چالش می‌کشند و در عین حال، طراحی انقلابی دارند. مدتی پیش از انتشار نسخه کامپیوتر Monument Valley باخبر شدیم و بالاخره توسعه‌دهنده از تاریخ انتشار آن‌ها برای PC رونمایی کرد. کمتر از 24 ساعت دیگر می‌توانید به این دو بازی زیبا روی رایانه دست پیدا کنید.

به گزارش پارسی گیم، اولین بازی سری مانیومنت ولی در سال 2014 و برای موبایل منتشر شد و روی عناوین بعد از خود اثر گذاشت. پس از آن بازی‌های مشابهی منتشر شده‌‌اند که هیچ‌کدام قادر به تکرار موفقیت این اثر معمایی نشد. موفقیت بازی به لطف گیم پلی معمایی بدون تفکر و روند ادامه‌دار و البته طراحی هنری بی‌نظیر منجر به انتشار مانیومنت ولی 2 شد. با گذشت هشت سال از انتشار بازی، Monument Valley Panoramic Edition امروز 21 تیر ماه از طریق استیم منتشر می‌شود.

طبق اعلام ناشر، تاریخ انتشار Monument Valley امروز 21 تیر و ساعت 16:30 به وقت ایران است؛ از آن ساعت می‌توانید به دانلود بازی از طریق استیم بپردازید. گفتنی است مانیومنت ولی 1 و 2 به‌صورت جداگانه فروخته می‌شوند و هر دو دارای یک صفحه مجزا هستند. البته خبری از گزینه پیش‌خرید نیست و این باعث شده تا قیمت بازی هنگام انتشار به یک معمای بزرگ تبدیل شود و در حال حاضر نمی‌دانیم که بازی با چه قیمتی فروخته می‌شود.

بازی Monument Valley برای کامپیوتر

انتشار Monument Valley برای کامپیوتر

درصورتی‌که این دو بازی را تجربه نکرده‌اید؛ باید بگوییم که مانیومنت ولی اثری معمایی است که با تکان دادن اشیاء و حل پازل‌های ویژه به مرحله‌ای جدید می‌رسید. البته طراحی محیط به صورتی است که بازی‌کننده نقطه نهایی و خروج را نمی‌داند و دچار توهم مکانی می‌شود. گاهی پیش می‌آید که بازی‌کننده مجبور می‌شود تمام گوشه و کنار محیط را بگردد تا بتواند بالاخره به نقطه خروج برسد. این اثر البته با الهام‌ از عناوین پیشین ساخته شد.

بازی Monument Valley 2 نیز هنگام انتشار برای اندروید و iOS‌ سریعاً پله‌های موفقیت را طی کرد و روندی مشابه را ارائه داد. استودیو از آن زمان، هیچ برنامه‌ای برای گسترش سری بازی مانیومنت ولی ارائه نداده؛ اما آن‌ها چندین بازی جدید در ژانرهای مختلف منتشر کرده‌اند و همچنان در زمینه بازی‌سازی فعال بوده‌اند. استودیو Ustwo در حال حاضر روی بازی جدید به نام Desta: The Memories Between کار می‌کند. این بازی یک اثر تک‌نفره استراتژی روگ‌لایک نوبتی است که امسال برای استیم و نتفلیکس منتشر می‌شود.

این استودیو توجه ویژه‌ای به بازی‌هایشان دارند و همین باعث شده تا برای تاریخ انتشار Monument Valley برای کامپیوتر هیجان‌زده شویم. همچنین این استودیو هیچ‌ برنامه‌ای برای انتشار این سری روی کنسول‌های بازی ندارد.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.