بازی Diablo Immortal
یحیی رحیمی

دفاع تمام‌قد مدیر بلیزارد از سیستم ریزتراکنش بازی Diablo Immortal

یحیی رحیمی 16 تیر 1401 بدون دیدگاه
198 بازدید

انتقادات از خرید درون بازی و سیستم ریزتراکنش بازی Diablo Immortal‌ به حدی بالا گرفته که مایک یبارا، مدیر بلیزارد مجبور به اظهارنظر و دفاع از بازی شده است. وی در مصاحبه تازه‌ای با دفاع از سیستم استفاده شده، گفته است که اکثر بازی‌کنان تمایلی به پرداخت پول ندارند و این سیستم، تعادل بازی را به هم نزده است. این صحبت در حالی بیان می‌شود که گزارش‌هایی از کسب درآمد دو میلیون دلار در روز از طریق دیابلو ایمورتال منتشر شده است.

طبق آخرین اخبار بازی، مایک یبارا در گفتگو با لس‌آنجلس تایمز به انتقادات علیه سیستم ریزتراکنش بازی Diablo Immortal پاسخ داد و گفت که بلیزارد، امکان تجربه رایگان بازی را برای میلیون‌ها نفر بازی‌کننده فراهم کرده است: «وقتی به درآمدزایی فکر می‌کنیم در بهترین حال این است که از خود بپرسیم، چطور می‌توانیم تجربه دیابلو را برای صدها میلیون نفر به‌صورت رایگان ارائه دهیم که بازی‌کنان بتوانند 99.5% درصد از تمام بازی را در اختیار داشته باشند؟»

مدیر بلیزارد در ادامه افزود: «فلسفه اصلی همیشه ارائه گیم‌پلی عالی بوده که صدها میلیون نفر از بازی‌کنان بتوانند کمپین را بدون هیچ هزینه‌ای بازی کنند. از آن دیدگاه، حس خوبی در مورد (دیابلو ایمورتال) به‌عنوان مقدمه و معرفی برای دیابلو دارم». بازی MMO رایگان بلیزارد در تاریخ دوم ژوئن برای iOS و اندروید منتشر شد. نسخه آزمایشی نیز برای PC منتشر شد؛ اما در سریع‌ترین زمان بدترین امتیاز متاکریتیک را دریافت کرد. استفاده از ریزتراکنش با قیمت هنگفت، دلیل اصلی انتقادات است.

ریزتراکنش بازی Diablo Immortal

دفاع مدیر بلیزارد از Diablo Immortal

گزارش‌های مختلفی منتشر شده که حکایت از هزینه 110 هزار دلاری و حتی 500 هزار دلاری برای رسیدن به آخرین سطح دارند. بازی‌کنان معتقدند که ریزتراکنش Diablo Immortal‌ آن را به یک بازی Pay to Win تبدیل کرده و بدون هزینه کردن نمی‌توان پیشرفت کرد. مایک یبارا در واکنش می‌گوید که اکثر گیمرها هیچ هزینه‌ای برای دیابلو ایمورتال پرداخت نکرده‌اند و این‌طور نیست که تعادل بازی به هم خورده باشد.

گزارش تازه‌ای نشان می‌دهد که بلیزارد در ماه اول از این بازی موبایل حدود 60 میلیون دلار درآمد کسب کرده است. مدیر بلیزارد همچنین به امتیازهای منفی اشاره کرده و معتقد است که این انتقادات باعث نمی‌شود تا بازی‌کنان از آن زده شوند و روند اصلی بازی رضایت‌بخش است و تنها بازی‌کنانی که می‌خواهند به آخرین سطح برسند از این مسئله نگران هستند. البته یوتیوبرها نشان داده‌اند که بازی‌کنان قدرتمند و افرادی که هزینه کرده‌اند؛ به‌راحتی بقیه را شکست می‌دهند.

کارگردان Diablo Immortal نیز مدتی پیش از بازی دفاع کرد و معتقد است که این انتقادات، ضربه‌ای به ماهیت بازی وارد نمی‌کند و نباید اطلاعات اشتباه پخش کرد.

منبع:‌ VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.