بازی Diablo Immortal
یحیی رحیمی

کارگردان Diablo Immortal به انتقادات در مورد بازی پاسخ داد

یحیی رحیمی 17 خرداد 1401 بدون دیدگاه
254 بازدید

تعدادی از بازیکنان Diablo Immortal با هجوم به صفحه بازی در وب‌سایت متاکریتیک، نقدهای منفی در مورد این بازی موبایل نوشتند. بسیاری این بازی را به دلیل استفاده از مکانیسم‌های Pay to Win یا پرداخت پول برای برنده شدن مورد نکوهش قرار دادند. گفتنی است آپگرید کردن شخصیت به آخرین سطح در بازی، نیازمند 110 هزار دلار است. کارگردان بازی نسبت به انتقادات واکنش نشان داده و آن‌ها را «اطلاعات اشتباه» نامیده است.

ویات چنگ، کارگردان بازی Diablo Immortal که فرد آشنایی برای طرفداران این مجموعه است؛ ماه‌ها قبل از انتشار نوشته بود که هیچ راهی برای افزایش سطح یا میزان لول زره توسط پول واقعی وجود ندارد. طبق گفته وی، بازی‌کنان تنها آیتم‌های تزئینی را با پول می‌توانند بخرند. این گفته تا حدی صحیح است؛ زیرا که «زره» را نمی‌توان با پول واقعی خرید؛ اما راه دیگری برای خرید آن وجود دارد که در نهایت منجر به آن می‌شود که شما الماس یا جم بخرید و در نهایت برای آن پول پرداخت کنید.

بازی‌کنان از این مسئله که دیابلو ایمورتال اجازه خرید جم با پول واقعی را می‌دهد به شدت عصبانی شده‌اند. بازی اجازه استفاده از جم برای خرید هر آیتم را می‌دهد و در نتیجه فردی که پول بیشتری هزینه کند؛ می‌تواند سریع‌تر پیشرفت کند. در عین حال استفاده امتیاز و XP برای پیشرفت نیز راه دیگری است که می‌توان برای ارتقاء شخصیت و زره از آن استفاده کرد.

نقد بازی Diablo Immortal

نمره ضعیف بازی Diablo Immortal

گزارش اخیر نشان داد که افزایش سطح بازی‌کن به آخرین حد ممکن نیازمند پرداخت 110 هزار دلار است و بازی‌کننده باید این میزان الماس بخرد تا بتواند به آخرین سطح برسد. مسئله دیگر که باعث اعتراض شد؛ نبود امکان خرید جم‌های افسانه‌ای است. در حال حاضر تنها راه آن است که این آیتم‌ها را از جعبه‌های افسانه‌ای دریافت کرد و در نتیجه لوت‌باکس یا جعبه‌های شانس، نقش پررنگی در این بازی ایفا می‌کنند. همین مسئله باعث شد تا انتشار Diablo Immortal در کشورهای هلند و بلژیک ممنوع شود.

Zizaran از استریمرهای توییچ و بازی‌های بلیزارد در واکنش به صحبت‌های پیشین ویات چنگ نوشت که مطلب قبلی او، باعث ناامید شدن بازی‌کنان و طرفداران بلیزارد شده است. کارگردان بازی در پاسخ نوشته است که انتقادهای مطرح شده به جا هستند و او حالا می‌داند که چطور صحبت‌های او باعث ایجاد چنین وضعی شده است؛ اما او تنها به مطلب دیگری واکنش نشان داده است. کاربر دیگری نوشته است که چرا کارگردان بازی به انتقادات واکنش نشان داده است.

ویات چنگ در پاسخ نوشته است که از اطلاعات اشتباه نفرت دارد و تفاوت زیادی میان عدم استقبال از بازی به دلیل ویژگی‌های آن با عدم استقبال از یک بازی به دلیل اطلاعات اشتباه وجود دارد. کارگردان بازی معتقد است که بازی کیفیت خوبی دارد و اطلاعات اشتباه نباید به آن صدمه بزند. Diablo Immortal در حال حاضر با امتیاز 0.7 جزو بدترین بازی‌های بلیزارد از دید کاربران متاکریتیک شناخته می‌شود.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.