پتنت سونی پلی استیشن 5
محمد صادق شجاعی

پتنت سونی از سازگاری لوازم جانبی نسل‌های قبل با پلی استیشن 5 خبر می‌دهد

محمد صادق شجاعی 14 تیر 1401 بدون دیدگاه
153 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، شرکت سونی به تازگی پتنتی را ثبت کرده است که با استناد به آن به‌زودی شرایط استفاده از لوازم جانبی کنسول‌های پلی استیشن روی کنسول پلی استیشن 5 فراهم خواهد شد.

هر چند سال یک بار، نسل جدیدی از کنسول‌های خانگی رو‌نمایی می‌شود. به این واسطه بازیکنان نسبت به جهش سخت‌افزاری هیجان‌زده شده و بازی‌سازان قادر خواهند بود با استفاده از فناوری‌های جدید، تجربه‌های تازه‌ای را خلق کنند. با این حال معرفی نسل بعدی کنسول‌ها چندان بدون نکته منفی نیست. با آغاز هر نسل، بازیکنان در شرایطی قرار می‌گیرند که انواع کنترلر‌ها، کابل‌ها، دیسک‌ها و دیگر لوازم جانبی از نسل قبل روی دستشان باقی مانده و قادر به استفاده از آن‌ها روی کنسول جدید خود نیستند.

با عرضه کنسول پلی استیشن 5 در سال‌های اخیر، بسیاری از کاربران پلتفرم پلی استیشن چنین شرایطی را تجربه کرده‌اند. در صورتی که قصد دارید لوازم جانبی مربوط به نسل‌های قبل پلی استیشن را به فروش برسانید، به دیگران هدیه دهید یا دور بیندازید، بهتر دست نگه دارید. این امر از آن جهت است که شرکت سونی اخیرا پتنت جدیدی را ثبت کرده است که از سازگاری لوازم جانبی کنسول‌های پلی استیشن با کنسول PS5 در آینده خبر می‌دهد. با استناد به گزارش رسانه GameRant، در تاریخ 30 ژوئن (9 تیر) بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی پتنتی را با نام Systems and Methods For Converting A Legacy Code Into An Updated Code (سیستم‌ها و روش‌هایی برای تبدیل یک کد موروثی به کد آپدیت‌شده) به ثبت رسانده است.

مثل همیشه، اسناد مربوط به پتنت ثبت‌شده حاوی اصطلاحات فنی زیادی است که احتمالا فقط برای افراد آشنا به فناوری و مباحث تخصصی قابل فهم باشد. با این حال، پتنت جدید شرکت سونی دارای تصویری است که به خوبی کارکرد این فناوری را نشان می‌دهد. در تصویر منتشر شده، نماد‌هایی را می‌بینید که به لوازم جانبی کنسول‌های نسل قبل پلی استیشن شباهت دارند. از بین آن‌ها می‌توان به کنترلر DualShock 1 بدون  استیک‌های آنالوگ، یک EyeToy و PSP Go اشاره کرد. در کنار موارد گفته شده، یک Legacy Card Reader نیز دیده می‌شود که با مموری کارت‌های پلی استیشن 1 و پلی استیشن 2 سازگار است.

پتنت سونی پلی استیشن 5

لوازم جانبی با روش‌های مختلف با پلی استیشن 5 سازگار خواهند بود

در تصویر منتشر شده از پتنت شرکت سونی، در یک قالب فلوچارت چگونگی سازگاری هر یک از لوازم جانبی کنسول‌های نسل قبل پلی استیشن با تازه‌ترین پلتفرم آن نمایش داده می‌شود. برای مثال در صورتی که کنترلر دوال شاک 1 و مموری کارت کنسول PS1 با کنسول پلی استیشن 5 سازگار شوند، احتمالا قادر خواهید بود از سیو‌های قدیمی خود روی کنسول Playstation 5 استفاده کنید. لازم به ذکر است که ثبت پتنت همواره بدان معنا نیست که شرکت ثبت‌کننده در حال کار روی آن است. بسیاری از این موارد تنها با این هدف ثبت می‌شوند که اگر شرکتی تصمیم گرفت آن را در آینده ادامه دهد، به لحاظ قانونی با مشکل مواجه نشود.

جدید‌ترین لوازم جانبی شرکت سونی قرار است تحت عنوان هدست واقعیت مجازی PSVR 2 عرضه شود. این هدست که دومین حضور سونی در حوزه واقعیت مجازی محسوب می‌شود، دارای پیشرفت‌های مختلفی نسبت به نسل قبل بوده و به لطف همکاری با شرکت Tobii از فناوری ردیابی چشم بهره خواهد برد.

نظر شما در مورد تلاش شرکت سونی برای سازگاری لوازم جانبی نسل‌های قبل با کنسول پلی استیشن 5 چیست؟ به نظر شما در صورت تحقق این امر، بازیکنان از آن استقبال خواهند کرد؟ آیا ترکیب این ویژگی با سرویس پلی استیشن پلاس جدید به افزایش مشترکین منجر خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.