آموزش به اشتراک گذاشتن بازی‌ها در استیم
سحر حق پرست

آموزش به اشتراک گذاشتن بازی‌ های استیم به سایر اکانت ها

سحر حق پرست 1 دی 1400 3 دیدگاه
3,438 بازدید

آیا به دنبال راهی برای به اشتراک‌گذاری بازی‌ها در استیم هستید؟ در گذشته، انجام این کار غیرممکن بود، زیرا بازی‌های Steam، فایل‌های دیجیتالی هستند که نمی‌توانید آن‌ها را مانند دیسک‌های بازی با خود به جایی ببرید و تنها افرادی مجاز به استفاده از بازی‌ها بودند که آن‌ها را خریداری کرده باشند. اما در دنیای مدرن امروز، به لطف قابلیت Steam Family Library Sharing، اشتراک‌گذاری بازی‌ها با دوستان یا خانواده امکان‌پذیر شده است. با پارسی گیم همراه باشید تا نحوه به اشتراک‌گذاری بازی‌ها در Steam را به شما آموزش دهیم.

تیم Steam، با رفع اشکال بازی‌ها و یا ارائه ویژگی‌های جدید، دائما به فکر راهی برای بهبود تجربه کاربران بوده و آخرین قدمی که به تازگی در این راه برداشته، افزودن قابلیت Steam Family Library Sharing است. با استفاده از این قابلیت، دیگر نیازی نیست که یک بازی را تک تک اعضای خانواده خریداری کرده باشند و فقط با یک بار خرید و به اشتراک‌گذاری آن با خانواده یا دوستان بر روی یک رایانه یا کامپیوتری جداگانه، همگی می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی از بازی های کامپیوتری لذت ببرید و هر کدام دستاوردهای خود را داشته باشید.

نحوه عملکرد Sharing (اشتراک‌گذاری) در Steam

نحوه عملکرد سیستم اشتراک‌گذاری در استیم

قبل از اینکه شروع به استفاده از این ویژگی کنید، بهتر است ابتدا نحوه عملکرد آن را بررسی کنیم. همانطور که از نام آن پیداست، ویژگی Family Sharing (اشتراک‌گذاری خانوادگی) به دیگران این امکان را می‌دهد تا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از کتابخانه Steam شما استفاده کنند. پس از فعال کردن این ویژگی، تمام بازی‌های موجود در کتابخانه شما، در اکانت Steam دوستتان نیز ظاهر خواهد شد. حداکثر 5 اکانت و 10 دستگاه اجازه دسترسی به بازی‌های شما دارند و این کاربران می‌توانند به صورت مستقل بازی کنند.

نکته مهمی که در اینجا وجود دارد، این است که Steam به شما اجازه نمی‌دهد تا بازی‌های مورد نظر خود را برای اشتراک‌گذاری انتخاب کنید. فهرست بازی‌های شما تماماً به اکانت دیگران منتقل خواهد شد. بنابراین، اگر بازی‌هایی با محتوای نامناسب در کتابخانه خود دارید، حتماً این مورد را در نظر داشته باشید، زیرا کنترل والدین در این قسمت اعمال نخواهد شد.

از آنجایی که شما به عنوان مالک کتابخانه شناخته می‌شوید، تا زمانی که در حال انجام یکی از بازی‌ها باشید، هیچ یک از کاربران اجازه دسترسی به کتابخانه شما را ندارند، حتی اگر بخواهند بازی متفاوتی با بازی شما را اجرا کنند. همچنین اگر شخصی زودتر از شما وارد مجموعه شده و در حال بازی باشد، در صورتی که بخواهید به عنوان مالک وارد کتابخانه خود شوید، Steam اولویت را به شما داده و به آن شخص دو دقیقه فرصت می‌دهد تا بازی ‌خود را ذخیره کرده و از کتابخانه خارج شود، یا برای ادامه بازی، اقدام به خرید آن نماید. در غیر این صورت به طور خودکار از بازی اخراج خواهد شد.

Steam Library

نحوه به اشتراک‌گذاری بازی‌های Library (کتابخانه) در استیم

برای شروع، ابتدا باید Steam Guard را فعال کنید، Steam Guard یک سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای است که از اکانت شما در برابر تلاش‌های مخرب سایر کاربران برای ورود محافظت می‌کند. در مرحله بعد باید دوست خود و دستگاهی که قرار است به کتابخانه شما دسترسی داشته باشند را برای این فرایند آماده کنید.

فعال کردن Steam Guard

Steam را باز کنید. در گوشه بالا سمت چپ، بر روی «Steam» کلیک کرده و «Settings» را انتخاب نمایید.

آموزش به اشتراک گذاشتن بازی‌ها در استیم

در صفحه Settings و در قسمت «Account» بر روی «Manage Steam Guard Account Security» کلیک کنید.

اکنون می‌توانید بین احراز هویت از طریق برنامه Steam تلفن همراه خود یا از طریق ایمیل، یکی را انتخاب نمایید. پیشنهاد ما این است که اولین مورد را انتخاب کنید، زیرا سریع‌تر و آسان‌تر انجام می‌شود و دیگر نیازی به ورود (Log-in) مجدد نخواهید داشت.

اما در صورتی که گزینه دوم «Get Steam Guard codes by email» را انتخاب کردید، باید دوباره وارد اکانت Steam خود شوید.

برای ورود مجدد به اکانت Steam خود، باید کد Steam Guard را (که از طریق ایمیل دریافت کرده‌اید) وارد نمایید.

اشتراک‌گذاری و انتقال بازی های استیم به اکانت دیگر

با فعال شدن Steam Guard، اکنون آماده برای استفاده از قابلیت Family Sharing هستید.

در گوشه بالا سمت چپ صفحه Steam، بر روی Steam > Settings کلیک کنید. سپس در پنل سمت چپ صفحه Settings وارد قسمت «Family» شوید.

تیک کنار گزینه «Authorize Library Sharing on This Computer» را بزنید.

سپس از اکانت خود خارج (Log-out) شده و از دوست خود بخواهید تا وارد اکانت Steam خود در کامپیوتر شود.

دوباره از اکانت Steam دوست خود خارج شده و وارد اکانت خود شوید.

به تنظیمات «Family» بروید. اکنون باید نام کاربری دوست خود را در بخش Eligible Accounts ببینید.

روی چک‌باکس کنار نام کاربری دوست خود کلیک کنید و OK را بزنید. سپس از دوستتان بخواهید که وارد اکانت خود در کامپیوتر شود.

با رفتن به کتابخانه Steam، بازی‌های خود را در آنجا خواهید دید.

اما نکاتی وجود دارد که باید آن‌ها را نیز در نظر داشته باشید. تنها یک نفر می‌تواند از کتابخانه Steam استفاده کند، و در حین استفاده یک کاربر، سایر کاربران حتی در صورت داشتن مجوز نمی‌توانند وارد کتابخانه شوند. این بدان معناست که اگر می‌خواهید چندنفره بازی کنید، باید از یک بازی به تعداد افراد خریداری کرده باشید.

نکته بعدی اینکه تمام بازی‌های موجود در کتابخانه شما برای اشتراک‌گذاری در دسترس نیستند، به عنوان مثال بازی The Division از آنجایی که یکی از محصولات کمپانی Ubisoft است، تنها از طریق نرم‌افزار Uplay قابل اجرا خواهد بود، حتی اگر آن را از طریق Steam خریداری کرده باشید. سیستم Uplay متفاوت از سیستم Steam طراحی شده و به همین خاطر نمی‌توان آن را به اشتراک گذاشت.

این بود راهنمای جامع ما در مورد نحوه به اشتراک‌گذاری بازی‌ها در Steam. کمپانی Steam روز به روز در حال رشد است و ویژگی‌های این چنینی همواره به محبوبیت آن می‌افزاید. امیدواریم که این مقاله به شما در درک و انجام فرایند به اشتراک‌گذاری بازی‌ها کمک کرده باشد. در صورتی که به مشکل یا سؤالی برخورد کردید، می‌توانید در قسمت نظرات، آن را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم.

منبع: Howtogeek

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

 چرا کتابخانه مشترک من در Steam قفل شده است؟

این پیغام نشان می‌دهد که شخص دیگری قبل از شما وارد کتابخانه شده و شما نمی‌توانید به صورت همزمان از کتابخانه Steam استفاده کنید. حتی اگر بخواهید بازی متفاوتی را اجرا نمایید.

۱
قابلیت Family Sharing چه مدت دوام دارد؟

شما همیشه می‌توانید دوستان و اعضای خانواده خود را به لیست Family Sharing اضافه کنید. اما فقط مجاز به افزودن پنج نفر هستید و پس از اضافه کردن پنجمین نفر، باید 90 روز منتظر بمانید تا بتوانید لیست خود را در صورت تمایل تغییر دهید.

۲
 آیا می‌توان بازی‌های اشتراکی Steam را به صورت آفلاین بازی کرد؟

اگر شما و دوستتان یکی از بازی‌های اشتراکی Steam را دانلود کرده باشید، در صورتی که یکی از شما وارد حالت آفلاین بازی شود، دیگری می‌تواند به صورت همزمان از آن بازی استفاده کند.

۳
Steam چگونه کامپیوتر من را به خاطر می‌سپارد؟

Steam به کمک Steam Guard یک کوکی برای به خاطر سپردن کامپیوتر یا مرورگر شما ذخیره می‌کند. برای اینکه Steam Guard به درستی کار کند، باید کوکی‌های مرورگر شما فعال باشد. در غیر این صورت به طور مکرر از شما درخواست

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    Mototo

    مهمان

    سلام
    آیا امکان دانلود بازی هنگامی که دو نفر روی اکانت باشند هست
    از دونفر هیچکدوم مالک اکانت نباشه و همزمان روی اکانت بخواهند بازی رو دانلود کنن
    یا نمیشه؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    محمد شریفی

    مهمان

    سلام. خیلی ممنون بابت توضیحات. دو سوال داشتم. اولی اینکه اگر بازی را به اشتراک بزاریم شخص دیگر هم از سیو ما استفاده خواهد کرد یا سیو حداگانه خواهد داشت؟
    دوم هم اینکه آیا جی تی ای هم که باید لانچر راک استار گیمز داشته باشیم هم از این قابلیت پشتیبانی میکند یا مثل دیویژن هست؟

    پاسخ دهید
    • سحر حق پرست

      سحر حق پرست در پاسخ به محمد شریفی

      نویسنده

      سلام. زنده باشید??
      خیر هر اکانت سیوهای خودش رو داره
      جی‌تی‌ای هم فقط با لانچر راک استار گیمز باز میشه و نمیشه به اشتراک گذاشت