دسته بازی پلی استیشن 5
یحیی رحیمی

دسته بازی Pro پلی استیشن 5 به زودی معرفی می‌شود

یحیی رحیمی 26 خرداد 1401 بدون دیدگاه
434 بازدید

شرکت سونی در حال کار روی نسخه پرو (Pro) دسته بازی پلی استیشن 5 است که قرار است به زودی معرفی شود. طبق آخرین اخبار بازی و شایعات موجود، نسخه جدید دسته بازی DualSense دارای ویژگی‌های تازه‌ای است که این دسته را چند پله ارتقاء می‌دهد. معرفی این دسته، احتمال رونمایی از کنسول PlayStation 5 Pro را افزایش می‌دهد.

به گزارش پارسی گیم و به نقل از تام اندرسون، دسته بازی Pro پلی استیشن 5 طراحی شده و نمونه اولیه آن نیز موجود است. او مدعی است که تصاویری از این نمونه اولیه مشاهده کرده و این تصاویر از منبعی به دست او رسیده که اسم او فاش نشده است. اندرسون در شایعات پیشین نیز به این فرد اشاره کرده است و به نظر می‌رسد که یکی از کارمندان پلی استیشن در حال فاش کردن اطلاعات این شرکت است.

اندرسون مدعی است که دسته پرو پلی استیشن 5 شبیه کنسول PS5 است و طراحی آن تغییر شگرفی نداشته؛ اما ویژگی‌های تازه‌ای به آن افزوده شده است. یکی از این ویژگی‌ها، قابلیت خارج کردن آنالوگ‌های دسته است. این قابلیت با تعبیه یک دکمه در کنار آنالوگ دسته فراهم شده و می‌توان با فشردن آن دکمه، آنالوگ را خارج کرد و نمونه دیگری در جای آن قرار داد. همچنین دکمه‌ها نیز قابل تغییر خواهند بود و در نهایت دکمه‌‌هایی به پشت دسته اضافه می‌شود که احتمالاً شبیه دسته Xbox Elite باشد.

دسته بازی Pro پلی استیشن 5

دسته بازی Pro پلی استیشن 5

در صورتی که ادعای تام اندرسون صحیح باشد، دسته بازی Pro پلی استیشن 5 نمونه مشابه ایکس باکس الیت خواهد بود که مدت‌ها پیش با قابلیت‌های ویژه مانند تغییر دکمه و جایگزینی آن‌ها عرضه شده است. دسته پرو PS5 با این حساب قیمت بسیار بیشتری از مدل فعلی خواهد داشت و احتمالاً تنها به صورت محدود به فروش برسد. در حال حاضر تقاضا برای کنسول پلی استیشن 5 همچنان بسیار زیاد است و بدون شک کنترلر PS5 Pro با استقبال زیادی مواجه می‌شود.

تام اندرسون اسم دسته جدید سونی را PS5 Pro Controller نامیده؛ اما اسم رسمی آن مشخص نیست و نمی‌دانیم که چه قیمت و مشخصاتی خواهد داشت. طبق متن گزارش، آپدیت نرم‌افزاری شگرفی در این مدل خواهیم دید که قابلیت‌های این دسته را افزایش می‌دهد. وی معتقد است که کنترلر جدید «به زودی» معرفی می‌شود و احتمال آن وجود دارد که این دسته در کنار چندین سخت‌افزار دیگر در اواخر ماه ژوئن معرفی شود. سونی فعلاً هیچ صحبتی از برگزاری رویداد و کنفرانس جدید مطرح نکرده است.

شایعه معرفی دسته بازی پرو پلی استیشن 5 در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌هایی از تولید PS5 Pro خبر می‌دهند. این کنسول بازی از لحاظ اندازه کوچک‌تر خواهد بود و پردازنده قوی‌تری خواهد داشت. گزارش دیگری نیز به ثبت مدل جدید PS5 در ژاپن اشاره می‌کند.

منبع: EuroGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.