بعدازاینکه EA طی اقدامی عجیب یکی از استدیوهای بازیسازی قدیمی خود که بر روی بازیهای خطی و داستانی کار میکرد را بست واکنشهای زیادی نسبت به این اتفاق منتشر شد، یکی از جالبترین این واکنشها مربوط به کارگردان بازی God Of War بود که حمایت خود را از بازیهای خطی اعلام کرد و به انتقاد از کمپانی EA پرداخت. یکی از دلایل کمپانی EA برای بستن استدیوی Visceral Games کمفروش بودن بازیهای این استدیو و از بین رفتن بازار بازیهای خطی بود، حال بهتازگی Shannon Loftis مدیر ایکس باکس طی مصاحبهای که انجام داده به صحبت دربارهی بازیهای داستانی و خطی پرداخته است.
Shannon Loftis در صحبتهای خود آورده که من فکر نمیکنم بازیهای خطی و داستانی مرده باشند، هنوز نیز روایت داستانی و جذابیت آن از اهمیت بسیار بالایی در بین کاربران برخوردار است، بازیهای تکنفری زیادی در طی چند وقت اخیر عرضهشدهاند که به موفقیتهای زیادی دست پیداکردهاند، بازیهایی مانند Fallout 4، Horizon: Zero Dawn یا سری بازیهای Ori، به نظر من بازیهای خطی هنوز نیز جایگاه خود را در صنعت گیم دارند و تنها مکانیسمهای آنها دچار تغییر شده، شما دیگر نمیتوانید از بازیکنهای انتظار داشته باشید که در محیطی بسته مطابق خواستههای شما بازی را به اتمام برساند، بازیکنان امروزی به دنبال آزادی عمل بالا در بازیهای رایانهای هستند.
منبع: GameSpot
دیدگاه کاربران
تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه