Nintendo-Switch
یحیی رحیمی

اتحادیه اروپا تولیدکنندگان موبایل و کنسول دستی را مجاب به استفاده از USB-C کرد

یحیی رحیمی 18 خرداد 1401 بدون دیدگاه
72 بازدید

اتحادیه اروپا پیش‌نویس قانون تازه‌ای را آماده کرده که طبق آن، تمامی لوازم الکترونیکی از جمله موبایل، تبلت، کتاب‌خوان، دوربین دیجیتال، هدفون، هدست، کنسول بازی دستی و هر دستگاه الکترونیکی کوچک که از باتری استفاده می‌کند؛ مجاب به استفاده از پورت USB-C تا سال 2024 خواهد شد. تمامی لپ تاپ ها نیز باید تا سال 2027 از پورت USB Type C استفاده کنند و در غیر این صورت، اجازه فعالیت به تولیدکننده داده نخواهد شد.

به گزارش پارسی گیم، قانون جدید اتحادیه اروپا به‌منظور آسان کردن استفاده از تجهیزات الکترونیکی اعمال شده است تا جلوی افزایش زباله‌های الکترونیکی گرفته شود. اتحادیه اروپا انتظار دارد که قانون جدید منجر به کاهش 250 میلیون یورو هزینه خرید شارژرهای غیرضروری در سال شود. شرکت اپل با قانون جدید مخالف است و مدعی است که چنین قانونی جلوی خلاقیت در تولید را می‌گیرد.

طبق قانون جدید و آخرین اخبار سخت افزار ، شهروندان اروپایی نیازمند شارژرهای مختلف و کابل‌های گوناگون برای هر دستگاه الکترونیکی نخواهند بود و می‌توانند از یک شارژر برای تمامی دستگاه‌های موبایل استفاده کنند. این قانون در مورد تمامی تجهیزات با اندازه متوسط اعمال می‌شود و کنسول دستی نیز شامل این قانون خواهد بود. شرکت نینتندو مدت‌ها است که پورت USB-C را در کنسول سوییچ استفاده می‌کند و مشکلی برای فعالیت در کشورهای اروپایی نخواهد داشت.

پورت USB-C

استفاده از USB-C اجبار شد

پیش‌نویس قانون جدید نیازمند تصویب در پارلمان اروپا است؛ اما انتظار می‌رود که اعضای پارلمان با این قانون موافقت کنند. در صورت موافقت، اجرای بندهای جدید از اواخر سال جاری میلادی شروع خواهد شد. تولیدکنندگان سخت‌افزار از آن زمان، 24 ماه فرصت دارند تا تمامی دستگاه‌های الکترونیکی خود را به USB Type-C تغییر دهند. در غیر این صورت، اجازه فعالیت در کشورهای اتحادیه اروپا به این افراد داده نمی‌شود.

لپ‌تاپ‌ها نیز بخشی از قانون جدید هستند؛ اما اتحادیه اروپا فعلاً 40 ماه به تولیدکنندگان فرصت داده تا از پورت USB-C استفاده کنند. از آنجایی که باتری لپ‌تاپ با دیگر تجهیزات تفاوت زیادی دارد؛ تولیدکنندگان تا سال 2027 برای جایگزینی پورت‌های فعلی فرصت خواهند داشت. اجبار به استفاده از پورت USB-C اتفاق چندان عجیبی نیست و اکثر موبایل، تبلت و کنسول دستی از این پورت استفاده می‌کنند. اپل تنها شرکتی است که مجبور به تغییر پورت لایتنینگ خواهد شد تا جلوی افزایش ضایعات کابل‌های موبایل گرفته شود.

اتحادیه اروپا به دنبال استاندارد کردن میزان مصرف انرژی توسط دستگاه‌های الکترونیکی است تا میزان انرژی با توجه به شرایط زیست محیطی خطرناکی فعلی همخوانی داشته باشد. برنامه‌هایی برای تغییرات قوانین شارژرهای وایرلس نیز اعمال می‌شود. انتظار می‌رود که قوانین جدید منجر به تغییرات گسترده در طراحی موبایل و دستگاه‌های هوشمند شوند.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.