usb4
یحیی رحیمی

درگاه USB 4 از صفحه نمایش های 8K HDR و حتی 16K هم پشتیبانی خواهد کرد

یحیی رحیمی 12 اردیبهشت 1399 بدون دیدگاه
474 بازدید

به نظر USB 4 یکی از پرکاربردترین کابل هایی خواهد بود که تابه حال طراحی شده است. موسسه استاندارد Video Electronics Standards Association اعلام کرده است که تمامی ویژگی های پورت DisplayPort 2.0 به درگاه USB4 اضافه خواهد شد.

با سناریویی کمی عجیب روبه رو هستیم اما باید بدانید که درگاه USB4 از پهنای باند لازم برای انتقال تصاویر با رزولوشن 8K به صفحه نمایش های 60Hz با قابلیت HDR برخوردار خواهد بود. از کابل های جدید می توان برای انتقال تصویر حتی با رزولوشن 16K به صفحه نمایش 60Hz با قابلیت HDR نیز استفاده کرد اما در این حالت، انتقال اطلاعات با استفاده از فناوری فشرده سازی انجام خواهد شد.

آنچه چنین قابلیتی را ممکن کرده است، مشخصات پورت جدید DisplayPort Alt Mode 2.0 است که تمامی مزیت های پورت تصویر را به یو اس بی 4 اضافه می کند. با نگاهی به وب سایت موسسه VESA می توان دید که یک سری فناوری های تصویر در دست توسعه هستند و محققان در حال بررسی بهترین حالت برای همسازی مشخصات پورت تصویر با USB4 هستند.

وب سایت Anandtech به یک سری اطلاعات در مورد این پورت جدید دست پیدا کرده است و با توجه به آن‌ها، باید گفت که این درگاه می تواند اطلاعات را با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه هم ارسال و هم دریافت کند. ویدیو البته تنها در یک کانال و با سرعتی نزدیک 80 گیگابیت برثانیه منتقل خواهد شد. البته تمامی مزیت های پورت جدید ویدیو روی یو اس بی 4 در دسترس نخواهد بود.

البته که تا رسیدن به صفحه نمایش های با رزولوشن 8K و 16K زمان زیادی باقی مانده است اما انتظار نداریم که به این زودی شاهد عرضه این کابل های جدید به بازار باشیم. فعلا مشخص نیست که استاندارد جدید چه زمانی در دستگاه ها به کار خواهد رفت. نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.