راهنمای خرید هندزفری بلوتوث گیمینگ
پوریا مشگین

راهنمای خرید هندزفری بلوتوث گیمینگ – فروردین 1401

پوریا مشگین 31 فروردین 1401 بدون دیدگاه
3,420 بازدید

دنیای بازی‌های ویدئویی بسیار گسترده است و با گسترش بازی‌های جدید، روز به روز بر محبوبیت آن افزوده می‌شود. صدا نیمی از تجربه یک گیم را تشکیل می‌دهد به همین دلیل تجهیزات گیمینگی مانند هندزفری بلوتوث مخصوص بازی از دید دوست داران بازی‌های ویدیویی ارزش زیادی دارد. تنوع محصول نیز سبب گمراهی بیشتر کاربران هنگام انتخاب محصول مورد گردیده و از این رو تصمیم گرفتیم تا در قالب راهنمای خرید هندزفری گیمینگ بلوتوث به معرفی پارامتر‌های مهم در انتخاب کالای مناسب بپردازیم و سپس چند نمونه هندزفری بلوتوث را باهم بررسی کنیم.

هندزفری بلوتوث مناسب گیمینگ

امروزه بسیاری از هندزفری‌های قدیمی و سیمی، جای خود را به نسخه‌های بلوتوثی داده‌اند که مزایای منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. شما در هندزفری‌های بلوتوثی، مشکلی برای قطع شدن سیم‌ها نخواهید داشت و از طرفی گره خوردن سیم که یکی از معضل‌های مهم آن‌ها است را نیز تجربه نخواهید کرد. سادگی حمل و نقل، کیفیت مناسب صدا و دست و پا گیر نبودن نسخه‌های بلوتوثی می‌تواند استفاده آن‌ها را برای هر فردی مناسب کند. در ادامه ویژگی‌های کلی این هندزفری‌ها و همچنین چند گزینه مناسب برای خرید را معرفی خواهیم کرد تا راهنمای خرید کاملی داشته باشید.

بلوتوث

نسخه بلوتوث

بلوتوث هم مانند سایر تکنولوژی‌ها به مرور زمان بهبود یافته است. با گذر زمان، نسخه‌های جدیدتری از بلوتوث ارائه و قابل‌استفاده شده است. تعیین انواع نسخه‌های بلوتوث بر عهده‌ی SIG Bluetooth یا Special Interest Group Bluetooth است. در واقع این گروه است که استاندارد‌های بلوتوث را ارائه می‌دهد و اجازه‌ی استفاده از آن‌ها را برای شرکت‌های سازنده‌ی لوازم الکترونیکی صادر می‌کند. در نسخه آخر بلوتوث یعنی نسخه‌ی ۵، به انرژی کمی برای برقراری ارتباط نیاز است. این ویژگی در حین استفاده از هندزفری‌های بلوتوثی بیشتر قابل‌فهم است. چرا که می‌توانید به مدت طولانی‌تری بدون نیاز به شارژ هندزفری، از آن بهره‌مند شوید. صدای دوگانه یا Dual Audio در این نسخه از بلوتوث قابل‌استفاده است. به عبارت ساده‌تر، با استفاده از این ویژگی بلوتوث ۵، می‌توانید پخش موسیقی را از دو دستگاه به‌طور هم‌زمان ادامه دهید. پشتیبانی از فاصله‌ی بیشتر در این نسخه‌ی بلوتوث ارائه شد و کاربران توانستند به نسبت بلوتوث‌های قدیمی، در فاصله‌های طولانی‌تری از اتصالات بلوتوثی لذت ببرند.

طراحی ارگونومیک

طراحی و ارگونومیک

بدون شک گیمرهای حرفه‌ای مدت‌زمان زیادی را در طول شبانه‌روز به بازی کردن مشغول هستند. با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از زمان خود را این افراد مشغول به انجام بازی با سیستم و کنسول بوده، باید با خرید تجهیزات کاربردی بتوانند بازدهی بیشتری برای خود داشته باشند. ارگونومی هندزفری بلوتوث گیمینگ از اهمیت بسیار بالایی در چنین شرایطی برخوردار است. اگر محصول خریداری شده توسط شما دارای طراحی مناسب نباشد بدون شک می‌‌تواند در طول بازی موجبات آزار گوش و ناراحتی شما را فراهم کند.

میزان تاخیر

میزان تاخیر

باید بدانید تأخیر صدا به مدت‌زمانی گفته می‌شود که داده‌های صوتی از منبع موردنظر شما مانند گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ یا کامپیوتر به هندزفری انتقال داده می‌شوند. میلی‌ثانیه به‌عنوان واحد اندازه‌گیری تأخیر صوتی مدت‌زمانی که شما باید منتظر بمانید تا صدای موردنظر در هدفون برای شما پخش شود. معمولاً این تأخیر به دلیل مشکلاتی در پردازش داده‌های دیجیتال به وجود می‌آید. این داده‌ها جهت تبدیل شدن به سیگنال‌های صوتی، فرآیندی را طی کرده و ممکن است به دلیل ایجاد نویز و مشکلاتی، این فرآیند با تأخیر همراه شود. از این رو انتخاب هندزفری بلوتوثی که کمترین میزان تأخیر را داشته باشد اهمیت پیدا می‌کند.

کدک‌های صوتی

کدک های صوتی

الگوریتمی که موجب فشرده‌سازی، رمزگذاری و رمزگشایی داده‌‌های صوتی دیجیتال می‌شود را کدک بلوتوث می‌نامند. نوع عملکرد این الگوریتم به‌گونه‌ای است که اندازه داده‌های صوتی در مرحله فشرده‌سازی کاهش ‌یافته تا برای انتقال صوت، به پهنای باند کمتری نیاز داشته باشید. پس از آن برای انتقال، در یک قالب خاص، آن‌ها را رمزگذاری می‌کنند. در آخرین مرحله با رمزگشایی داده‌های فشرده شده به شما این امکان را می‌‌دهند که سیگنال‌های صوتی را بتوانید دریافت نمایید و آن‌ها را از طریق گیرنده گوش دهید. توجه داشته باشید که کدک‌های صوتی به شکل مختلف وجود دارند. هرکدام از کدک‌ها برای فشرده‌سازی و همچنین انتقال داده‌های صوتی، عملکردی منحصر به فرد از خود نشان می‌‌دهند.

کیفیت صدا

کیفیت صدا

هنگام خرید هندزفری برای گیم از مهم‌ترین موضوعاتی که کاربران به آن توجه می‌کنند، کیفیت صدای دریافتی به شمار می‌رود. با توجه به این که بالا بودن کیفیت صدا می‌تواند بر روی تجربه بازی گیمر تأثیر مستقیم داشته باشد، به هنگام خرید باید محصولی انتخاب نمایید که به گوش شما بهترین صدای ممکن را برساند. برای خرید هندزفری گیمینگ که بتواند صدا را با کیفیت بالا برای شما انتقال دهد سعی کنید گزینه‌ای انتخاب کنید که از قابلیت حذف نویز فعال یا ANC پشتیبانی کند. این فناوری به شما کمک می‌کند تا با استفاده از تراشه‌هایی که در درون هندزفری قرار گرفته می‌شوند، صداهای مزاحم محیط را از بین برده و شما صدایی بسیار شفاف و بدون نویز دریافت کنید.

باتری و شارژدهی

ظرفیت و شارژدهی باتری

تقریباً تمام هندزفری ‌های بلوتوث دارای باتری‌های لیتیوم یون (Li-ion) یا لیتیوم پلیمر (Li-po) هستند. این نوع باتری‌ها بهتر از باتری‌های نیکل کادمیوم (NiCad) هستند. آن‌ها نسبت به زمان به تخلیه انرژی کمتری دارند و می‌توانند دماهای بالاتری را تحمل کنند. با این حال، باتری‌های Li-ion و Li-po دارای تعداد محدودی چرخه شارژ هستند، درست مانند باتری‌های NiCad که پس از آن، در نهایت از بین می‌روند؛ اما لازم به ذکر است که این چرخه به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد. این باتری‌ها از طریق درگاه Micro-USB یا درگاه USB-C برای شارژ خود استفاده می‌کنند. با گذشت زمان رابط‌های USB-C به دلیل عملکرد بهتر در مدت‌زمان شارژ، جایگزین رابط‌های Micro-USB می‌شوند. در بررسی عملکرد باتری در هندزفری، باید اشاره کنیم که مدت‌زمان عمر باتری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. تست عمر باتری برای هندزفری‌های بلوتوث، با فرستنده بلوتوث 5. 0 انجام می‌شود که از aptX، aptX HD  و aptX LL پشتیبانی می‌کند.

توزیع صدا

سیستم توزیع صدا

باید بدانید که این قابلیت از مهم‌ترین ویژگی‌ها در یک هدست با کیفیت به شمار می‌رود. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا بتوانید در بازی‌های آنلاین صدای قدم‌های دشمن را به بهترین شکل دریافت نمایید. علاوه بر این برای احساس نزدیکی به بازی، قابلیت صدای فراگیر به شما کمک فراوان خواهد نمود. توجه داشته باشید که فناوری به کار رفته در هندزفری‌های گیمینگ به شما کمک می‌کند تا غرق در دنیای بازی شده و از بازی خود لذت بیشتری ببرید.

کیفیت میکروفون

کیفیت میکروفون

بدون تردید گیمری که بازی آنلاین انجام می‌دهد برای مجهز کردن خود باید روی به خرید هندزفری گیمینگ با داشتن یک میکروفون با کیفیت بالا بیاورد. با توجه به اینکه در هنگام انجام بازی‌های آنلاین گروهی نیاز است که شما علاوه بر دریافت صدا، قابلیت ارسال صدای خود به سایر هم دسته‌ها را نیز داشته باشید، برای ارسال صدا بدون نویز و صدای با کیفیت و رسا، باید روی به خرید هندزفری با بالاترین کیفیت بیاورید. داشتن یک میکروفون به شما این امکان را می‌دهد که در انجام بازی صدای خود را به بهترین شکل انتقال دهید.

حساسیت صدا

حساسیت صدا

میزان حساسیت به‌وسیله‌ی اندازه‌گیری دسیبل خروجی هدفون بر میلی‌وات (dB/mW) محاسبه می‌گردد. این بدان معناست که چه میزان صدا بر مبنای دسیبل (dB-decibels) توسط یک میلی‌وات سیگنال الکتریکی تولید می‌گردد. خیلی نگران پیچیدگی فرمول‌های علمی بر روی محاسبه این ویژگی با اهمیت نباشید. به‌طور خلاصه هر چه میزان حساسیت بالاتر باشد، خروجی صدای تولید شده توسط هدفون نیز بیشتر است. در هنگام انتخاب یک هندزفری با میزان دسیبل مورد نیازتان به حجم خروجی صدا، نوع استفاده و محل استفاده‌تان از آن توجه کنید. شما لازم نیست هزینه‌ی مازادی پرداخت کنید که هیچ‌گاه به آن نیاز پیدا نخواهید کرد.

در کنار موارد بیان شده، به طور حتم کاربرانی هستند که به پارامتر‌های دیگری مانند جنس بدنه، نوع بالشتک‌های نگه دارنده درایو‌ها، سیستم نور پردازی و نرم افزار مدیریت توجه میکنند.

هندزفری های گیمینگ

بهترین هندزفری های گیمینگ بازار

هندزفری‌های بلوتوث مخصوص بازی در انواع مختلفی وجود دارند و می‌توانید از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان برای خرید آن‌ها هزینه کنید؛ اما در نهایت باید به این موضوع توجه داشته باشید که مدل‌های بالارده به دلیل بهره‌مندی از متریال با کیفیت، میکروفون‌های سطح بالا و فناوری‌های روز گزینه‌های بهتری برای گیم هستند.

هندزفری Razer Hammerhead True Wireless

هندزفری بلوتوثی ریزر Hammerhead True Wireless

شاید بتوان گفت بهترین و مهم‌ترین مزیت آن نسبت به سایر محصولات مشابه خود، صدای عالی آن باشد. موقع گوش کردن به موسیقی و یا بازی کردن حتماً متوجه خواهید شد که باس ایرباد وایرلس همرهد ریزر به‌شدت قدرتمند است. ضمن اینکه صدایی که به گوش می‌رسد، به‌اندازه کافی واضح و شفاف و البته کاملاً متعادل است. همه این نکات در کنار هم باعث می‌شوند ایرباد وایرلس همرهد ریزر یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. قیمت مقرون‌به‌صرفه آن نیز نسبت به کیفیتی که ارائه می‌کند، از دیگر مزایای اصلی این ایرباد هست. سری‌های مناسبی وجود دارد که بدون وارد شدن به مجرای گوش، درون گوش قرار می‌گیرند و در نتیجه باعث آسیب رسیدن به گوش نمی‌شوند.

البته یادتان باشد که این سری‌ها یک عیب اساسی هم دارند و آن اینکه به راحتی سر جای خود ثابت و محکم نمی‌مانند. در واقع در هنگام کار کردن با این ایربادها باید مدام مراقب بود که از گوش خارج نشوند؛ اما یکی از معایب اصلی این ایرباد ماندگاری شارژ آن است. طبق ادعای شرکت ریزر، ایرباد وایرلس همرهد ریزر هر بار که شارژ می‌شود، می‎تواند بدون وقفه تا چهار ساعت کار کند. قاب آن هم حدود 12 ساعت شارژ را نگه می‌دارد. نکته اینجاست که با توجه به سایر محصولات مشابهی که در بازار وجود دارند، این مقدار شارژ، میزان بسیار کمی است. در نهایت، ضد آب بودن است که اهمیت زیادی دارد. واقعیت این است که ایرباد وایرلس همرهد ریزر دارای مشخصه ضد آب بودن هست، ولی این امر یک خاصیت کامل و جامع نیست. رتبه آن برای ضد آب بودن، IPX4 است. به این معنی که این ایرباد ضد آب هست، ولی نه در هر نوع شرایط آب و هوایی و یا در برابر تعریق زیاد؛ بنابراین اگر کاربر قصد استفاده از این ایرباد در فضایی مثل باشگاه را دارد، باید در انتخاب خود تجدیدنظر کند.

قیمت تقریبی بازار ایران : 2.5 میلیون تومان

هندزفری Razer Hammerhead True Wireless X

هندزفری بلوتوثی ریزر Hammerhead True Wireless X

هندزفری بی‌سیم با قابلیت اتصال سریع و پشتیبانی از بلوتوث 5. 2 است. این هدست دارای صدای باکیفیت و میکروفون‌های داخلی است و لوگوی روی هر گوشی، دارای نور پس‌زمینه برای زیبایی بیشتر است. هندزفری Razer Hammerhead X دارای یک حالت مخصوص بازی است که با اتصالی قدرتمند با سرعت 60 میلی‌ثانیه برای انتقال داده و تأخیر بسیار ناچیز، به شما این امکان را می‌دهد تا روی بازی خود تمرکز کنید و از بازی لذت ببرید. دارای حالت اتصال فوق‌العاده سریع برای گوشی‌های اندروید است. کافی است پس از روشن کردن هدفون، روی اعلان نمایش داده شده روی گوشی خود بزنید تا به هندزفری وصل شوید. با اپلیکیشن Razer Audio کاملاً سازگار است.

شما با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید عملکرد لمسی گوشی‌ها و اکولایزر را تنظیم کنید و هندزفری خود را آپدیت کنید تا از جدیدترین امکانات آن بهره‌مند شوید. مجهز به درایورهای صدای پویا 13 میلی‌متری است که صدایی واضح، باکیفیت، بدون اختلال و با جزئیاتی فراوان به شما ارائه می‌کنند. این هدفون دارای بیس قدرتمندی است و برای گوش دادن به موسیقی و بازی‌های موبایل بهینه شده است. بدنه هدفون Razer Hammerhead X از فرمان‌های لمسی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با حرکت انگشت خود، موسیقی را کنترل کنید، به تماس‌ها پاسخ دهید، حالت بازی را فعال کنید و از دستیار هوشمند موبایل خود استفاده کنید.

قیمت تقریبی بازار ایران : 3.5 میلیون تومان

هندزی فری Razer Hammerhead True Wireless Pro

هندزفری بلوتوثی ریزر  Hammerhead True Wireless Pro

این هندزفری بسیار جمع و جور و خوش‌فرم است و ابعاد آن 3. 11 * 1. 40 * 1. 02 اینچ هست. هم‌چنین وزن کلی این محصول حدود 295 گرم است. لازم به ذکر است که ظرفیت در نظر گرفته شده برای باتری‌ هر گوشی، استفاده مداوم تا ۴ ساعت است. هم‌چنین در تولید این محصول، از درایور داینامیک 13 میلی‌متری استفاده شده. هر دو گوشی آن، دارای میکروفون است و می‌توانید به راحتی مکالمه برقرار کنید. هم‌چنین بازه‌ی پاسخگویی فرکانس میکروفن‌های این محصول ۳۰۰ تا پنج هزار هرتز با نسبت سیگنال به نویز ۵۵ دسیبل است.

از دیگر قابلیت‌های این هندزفری می‌توان به دکمه قطع و وصل لمسی، قابلیت استفاده به‌صورت تک گوش و تعویض سری گوشی‌ها اشاره کرد. این هندزفری صدایی کاملاً شفاف و واضح را به گوش شما می‌رساند زیرا از میکروفون ارتقا یافته در ساخت آن استفاده شده است. از قابلیت‌های کاربردی و جذاب می‌توان به فناوری حذف نویز اختصاصی Hybrid Active Noise Cancellation  اشاره کرد. این هندزفری دارای میکروفون‌های درونی و بیرونی، با قابلیت حذف نویز است؛ که باعث می‌شود صدای خارج از هدفون و صدای داخل گوش شما را، تجزیه کند. با استفاده از اپلیکیشن این محصول، می‌توانید چک کنید که هدفون دقیق درون گوش شما قرار گرفته است یا خیر و هم‌چنین از بلوتوث نسخه ۵٫۱ نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت تقریبی بازار ایران : 6.5 میلیون تومان

هندزفری Mission V1

هندزفری بلوتوثی مانستر Mission V1

مانستر، یک برند جهانی است که فعالیت خود را از سال 1979 در کالیفرنیا آغاز نمود. این شرکت به دلیل آزمایش‌های خاصی که بر روی تجهیزات و لوازم صوتی انجام داده، همواره مورد توجه کارشناسان قرار گرفته و با اینکه تا کنون بیش از 6000 محصول تولید کرده است، بیشتر به خاطر محصولات صوتی خود در سایر نقاط جهان شناخته می‌شود. با گذشت سال‌ها، مانستر، بخش‌های جدیدی از جمله Monster Music، Monster Game، Monster Mobile، Monster و Monster Power را ایجاد و در سال 2008 نیز با شرکت Dr Dre در خصوص تولید هدفون همکاری نمود. این شرکت به جای صرف هزینه‌های گزاف تبلیغاتی، انگیزه‌هایی را در خرده‌فروشان ایجاد نموده تا بتوانند محصولاتش را به فروش برسانند.

هندزفری بلوتوثی مانستر Mission V1 نیز از جمله ایربادزهایی است که توانسته نظر بسیاری را به خود جلب نماید. یکی از بهترین گزینه‌ها با درایور 6 میلی‌متری و دارای قابلیت فرمان لمسی، دارای میکروفن Active Noise Canseling است. همچنین قابلیت شارژ کیس به‌صورت بی‌سیم و یا با فست شارژ با کابل Type-C نیز هست. دارای کلید مدیریت صدا و دارای قابلیت فرمان لمسی و همچنین دارای گواهی IPX5 ضدآب نیز هست که تمامی این موارد هندزفری مانستر میشن وی 1 را تبدیل به یکی از بهترین هندزفری‌های بلوتوث گیمینگ بازار کرده است.

قیمت تقریبی بازار ایران : 4.5 میلیون تومان

هندزفری Clarity HD Airlinks

هندزفری بلوتوثی مانستر  Clarity HD Airlinks

طراحی خاص و براق این هدفون و کیس شارژرش، آن را از سایر ایربادزهای موجود در بازار متمایز نموده و با برخورداری از حالتی ارگونومیک و وزنی سبک باعث شده به‌خوبی در گوش جای گرفته و در استفاده‌های طولانی‌مدت احساس راحتی داشته باشید. ایربادز مانستر New Clarity HD Airlinks از بلوتوث نسخه 5 برخوردار بوده و با یک‌بار pair شدن به‌محض خارج کردن از کیس شارژر به‌طور خودکار به دستگاه مدنظر متصل شده و ارتباط پایداری را ایجاد می‌نماید. این ایربادها در گوش دادن مداوم به موسیقی تا 5 ساعت شارژ داشته و با کیس شارژر می‌تواند تا 16 ساعت شارژ، برای مصرف یک روز کامل از آن را تأمین نماید. همچنین این هدفون در برابر آب و گرد و غبار مقاوم بوده و دارای استاندارد IPX5 هست که با این ویژگی در برابر شدیدترین تمرین‌های ورزشی مقاومت کرده، از گوش نمی‌افتد، عرق و باران بر روی آن تأثیری نخواهد داشت.

قیمت تقریبی بازار ایران : 2.5 میلیون تومان

هندزفری LP6 True Wireless

هندزفری بلوتوثی لنوو Lenovo LP6 True Wireless BT

هندزفری دوتایی LP6 از برند شناخته شده Lenovo در ظاهر منحصر به فرد و زاویه‌دار طراحی شده است که حس مناسب بودن برای انجام گیم را به کاربر القا می‌کند. این محصول از پلاستیک ABS ساخته شده و مقاومت مطلوبی در برابر ضربه و فشار ارائه می‌دهد. همچنین نورپردازی LED جذاب بر روی داک شارژ همراه و توگوشی‌ها در نظر گرفته شده که یکی دیگر از بخش‌های خاص طراحی هندزفری بلوتوث Lenovo LP6 است. ساخت In-Ear و ارگونومیک سری‌ها با روکش سیلیکونی موجب قرارگیری بهتر و فیکس شدن کامل آن‌ها شده و از افتادن در زمان انجام فعالیت بدنی و بروز خستگی در گوش کاربر هنگام استفاده مداوم از هندزفری جلوگیری می‌نماید به لطف بهره‌مندی هندزفری بلوتوث Lenovo LP6 از میکروفون داخلی باکیفیت، درایو صدای 10 میلی‌متری و پشتیبانی از کدک صوتی AAC انتقال صدا در زمان انجام مکالمه گروهی کاربر با هم تیمی‌ها و سایر مواقع به‌صورت شفاف و بدون نویز بوده و پخش انواع فایل صوتی به‌صورت استریو و شارپ انجام می‌گیرد.

این محصول همچنین از مود گیمینگ با تأخیر انتقال صوت حدود 65 میلی‌ثانیه‌ای برخوردار است که با کاهش زمان سینک شدن صدا و تصویر دریافتی بازی، واکنش هرچه سریع‌تر کاربر را برای داشتن بازی دقیق‌تر به همراه خواهد داشت. اتصال بی‌سیم و پایدار هندزفری لنوو LP6 به انواع گوشی موبایل و دستگاه هوشمند کاربران از طریق بلوتوث ورژن 5٫0 با فاصله ارتباطی 10 متر صورت می‌گیرد و با وجود قابلیت TWS موجود در این محصول امکان اتصال جداگانه‌ی هر گوشی به دو منبع بلوتوث و استفاده دوتایی یا تکی از آن‌ها میسر گشته است. هندزفری بلوتوث Lenovo LP6 دارای توگوشی با ظرفیت 40 میلی‌آمپر ساعت، ماندگاری شارژ حدود 6 ساعت هنگام مکالمه، بازی و پخش موسیقی و نیز حدود 180 ساعت در حالت استندبای است.

قیمت تقریبی بازار ایران : 2 میلیون تومان

هندزفری GM5 TWS

هندزفری بلوتوثی لنوو  GM5 TWS

 هندزفری بلوتوثی لنوو مدل GM5 که یک هندزفری مخصوص گیمینگ  به شمار می‌آید دارای امکانات بالقوه‌ای مانند دو حالت گیم/موسیقی، اتصال وایرلس بلوتوث، عمر باتری طولانی و کیفیت صدای عالی و بدون تأخیر است. هندزفری بلوتوثی لنوو مدل GM5، دارای درایور 13 میلی‌متری سیم‌پیچی شده دینامیک در هر کدام از گوشی‌های خود است که از کدک موسیقی ACC  پشتیبانی می‌کند. مشخصات فنی این هندزفری شامل پاسخ فرکانسی 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز است. هر میکروفون دارای فناوری کاهش نویز  یا  نویز کنسلینگ است که در هنگام مکالمه  باعث شفافیت و وضوح صدا می‌شود. کیفیت صدای این هندزفری HIFI و به‌صورت سه‌بعدی است که معمولاً در موقع بازی‌های جنگی بسیار کاربردی است. هندزفری بلوتوثی لنوو مدل GM5 دارای تراشه بلوتوث نسخه 5. 0 است که ارتباطی سریع و پایدار با گوشی هوشمند شما برقرار می‌کند و تأخیر صدا در حد 0. 06 ثانیه است که از مدل‌های مشابه 3 برابر سریع‌تر است و به شما امکان می‌دهد که در هنگام بازی به‌خصوص بازی‌های جنگی شما بتوانید بسیار سریع عمل کنید.

برای صرفه‌جویی در مصرف باتری هنگامی‌که در کیس بسته می‌شود ارتباط بلوتوث قطع می‌شود و وقتی درب کیس باز شود، هندزفری به‌طور خودکار به گوشی هوشمند شما متصل می‌شود. اگر اتصال با یک دستگاه دارای بلوتوث با موفقیت انجام شود، دفعه بعد که دستگاه بلوتوث را روشن می‌کند، جعبه شارژ به‌طور خودکار به دستگاه متصل می‌شود. هندزفری بلوتوثی لنوو مدل GM5 دارای باتری‌های 30 میلی‌آمپری در هر کدام از گوشی‌های خود است که می‌تواند تا 4 ساعت موسیقی پخش کند همچنین ظرفیت کیس شارژ برابر با 300 میلی‌آمپر است. مدت شارژ هر کدام از گوشی‌ها برابر با ا ساعت و کیس شارژ برابر با 1. 5 ساعت است.

قیمت تقریبی بازار ایران : 2 میلیون تومان

هندزفری TWS 30

هندزفری بلوتوثی ریمکس  TWS-30

هدفون بازی استریو بی‌سیم REMAX TWS-30، در طراحی منحصر به فرد خود توانایی استفاده در دو حالت گیمینگ (بازِی) و کاربری عادی برای مکالمه و پخش موزیک را دارد و به‌راحتی بین این دو حالت با دو بار لمس متوالی ایرپاد سوئیچ می‌شود. در این مدل با استفاده از سیم‌پیچ متحرک 8 میلی‌متری حداکثر شفافیت، کیفیت و عمق صدا را برای شما به اجرا گذاشته و باعث شده تا تأخیری دریافت صدا در حین بازی نداشته و به‌صورت واقعی آن را بشنوید. طراحی آرگونومیک گوشی‌ها به نحوی است که کاملاً در داخل گوش قرار گرفته و کمترین میزان نویز و صدای اطراف را از محیط اطراف می‌شنوید و به خاطر شکل آن حالت تو گوشی دارد و آن را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که با قرار دادن آن‌ها در گوش، حجم کوچکی از آن دیده می‌شود که همین امر نشان از فرم ساختاری بسیار مطلوب و ابعاد کوچک آن دارد؛ وزن هر کدام از ایرفون‌ها حدود 3. 8 گرم است.

محفظه شارژ دارای نمایشگری است که میزان شارژ را با به‌صورت درصد به شما نمایش می‌دهد. فناوری TWS نیز برای این هندزفری بی‌سیم در نظر گرفته شده است که امکان اتصال گوشی‌ها را به‌صورت جفتی و تکی به‌طور هم‌زمان برای دستگاه‌های مختلف فراهم می‌کند که این قابلیت علاوه بر اشتراک‌گذاری آهنگ موردعلاقه با دیگر افراد، باعث نگهداری شارژ یک سری برای استفاده در مواقع اضطراری شده بدون اینکه نگرانی بابت اتمام انرژی باتری در مصارف روزانه نیز وجود داشته باشد. در هدست بازی استریو بی‌سیم REMAX TWS-30، استفاده از ال ‌ای دی های رنگی در دو طرف محفظه شارژ باعث ایجاد ظاهری بسیار زیبا و پرهیجان برای آن شده است.

قیمت تقریبی بازار ایران : 2 میلیون تومان

جمع بندی

نکات مهم برای خرید بهترین هندزفری‌های گیمینگ بازار را معرفی و بررسی کردیم. هندزفری‌ بلوتوث گیمینگ تنها برای بازی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و به‌واسطه میکروفون خوب و درایو‌های قدرتمند می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای مکالمه و موسیقی نیز باشند. به دلیل کمبود هندزفری‌های گیمینگ در بازار ایران ممکن است برخی از فروشندگان محصولات را با قیمت‌های نجومی و بسیار بیشتر از معادل دلاری عرضه کنند از این رو در هنگام انتخاب دقت کنید.

بنظر شما بهترین هندزفری بلوتوث گیمینگ موجود کدام است؟ آیا خرید هندزفری مخصوص بازی منطقی است یا با هندزفری‌های معمولی هم می‌توان به گیم پرداخت؟ نظرات و پیشنهاد‌ها خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

مزیت هندزفری‌های بلوتوثی نسبت به سایر هندزفری‌ها کدام هستند؟

علاوه بر کاربردهای مختلفی مانند موسیقی، گیمینگ و ... دارا بودن کیفیت ساخت بالا، سادگی حمل و نقل و همچنین عدم وجود مشکلات نسخه‌های سیمی این هندزفری‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای طیف گسترده‌ای از افراد تبدیل کرده است.

۱
کدام ویژگی‌ها را باید در خرید هندزفری‌های بلوتوث بررسی کرد؟

کیفیت صدا، باتری و شارژدهی، میزان تاخیر، ساختار ارگونومیک و حساسیت صدا

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.