چندنفره بازی Gears Of War گیرز اف وار
محمد صادق شجاعی

احتمال حذف بخش چندنفره بازی Gears Of War وجود داشت

محمد صادق شجاعی 12 خرداد 1401 بدون دیدگاه
166 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، یکی از کارکنان سابق شرکت Epic Games اخیرا فاش کرده است که سازندگان برای آن که بتوانند بخش چندنفره بازی Gears Of War (گیرز اف وار) را به تجربه‌ای سرگرم‌کننده تبدیل کنند، با مشکل رو‌به‌رو بوده و حتی چند ماه قبل از انتشار، قصد داشتند آن را به طور کامل حذف کنند.

سری گیرز اف وار همواره به واسطه حالت‌های آنلاین خود مورد استقبال بازیکنان قرار گرفته و حتی در کنار سری Halo به عنوان یکی از اصلی‌ترین تجربه‌های چندنفره پلتفرم ایکس باکس در سبک تیر‌اندازی شناخته می‌شود. با این حال تعداد محدودی از بازیکنان می‌دانند که سازندگان بازی Gears Of War نسبت به ضرورت وجود بخش چندنفره آن شک داشتند. طبق گفته لی پری، طراح ارشد مراحل بازی گیرز اف وار، استودیو سازنده این اثر در سال 2006 بسیار کوچک بود. به همین دلیل با وجود این که از همان آغاز ساخت این اثر سازندگان می‌خواستند بخش چندنفره را ارائه کنند، اما افراد کافی برای تمرکز روی این بخش وجود نداشت.

در نتیجه، تیم سازنده با فرض این که ساخت نقشه‌های بخش چندنفره ساده‌تر از نقشه‌های کمپین داستانی هستند، طراحی آن‌ها را به اواخر دوره تولید بازی Gears Of War موکول کرد. زمانی که نمونه‌سازی اولیه آغاز شد، تیم سازنده از مجموعه‌های مشهوری از جمله Counter-Strike و Unreal Tournament الهام گرفتند. سازندگان بازی گیرز اف وار به سرعت متوجه شدند که بخش چندنفره شرایط مناسبی ندارد. دلیل این امر گیم‌پلی متفاوت مجموعه‌های مذکور نسبت به بازی Gears Of War است. به جای نبرد‌های سریع، بازی گیر اف وار بیشتر روی جنگ‌های سنگین، تاکتیکی و درگیری‌های مبتنی بر کاور تمرکز دارد. بر این اساس، بخش چندنفره بازی Gears Of War باید با رویکرد دیگری ساخته می‌شد.

مشکل دیگر انتشار قریب الوقوع بازی گیرز اف وار بود که به موجب آن تیم سازنده برای ارائه حالت‌های رقابتی آنلاین مجبور به تحمل فشار کاری در فصل تابستان شدند. در مقطعی که شرایط بخش چندنفره بازی Gears Of War بهبود پیدا نکرد، سازندگان نسبت به آن دچار شک شده و حذف آن را بررسی کردند.

چندنفره بازی Gears Of War گیرز اف وار

اثر جدید سری Gears Of War احتمالا در حال ساخت است

خوشبختانه سازندگان بازی گیرز اف وار این تصمیم خود را عملی نکردند. تیم سازنده، طراحی مراحل بخش چندنفره را با امضای سری Gears Of War آغاز کرد. به این واسطه فضا‌های باز مختلفی ایجاد شد که بازیکنان می‌توانند در قالب آن‌ها کنترل اوضاع را در دست بگیرند. بخش چندنفره بازی مذکور به طور قابل‌توجهی گسترش یافته و هم‌اکنون به یکی از نقاط قوت سری گیرز اف وار تبدیل شده است.

بدون شک آگاهی از اینکه بازی Gears of War 6 در حال ساخت است، موجب شادی طرفداران سری Gears Of War خواهد بود. به نظر می‌رسد استودیو سازنده این اثر یعنی استودیو The Coalition، در حال جمع‌آوری داده‌های مربوط به بخش موشن کپچر برای استفاده در بازی گیرز اف وار 6 است. همچنین شایعاتی منتشر شده که از تصمیم شرکت مایکروسافت برای ساخت کالکشن ریمستر سری Gears Of War، مشابه بازی Halo: The Master Chief Collection، خبر می‌دهند.

نظر شما در مورد بخش چندنفره بازی Gears Of War چیست؟ آیا از تجربه بخش مذکور در سری گیرز اف وار لذت می‌برید؟ به نظر شما در صورت حذف بخش چندنفره از بازی مذکور، این مجموعه چه مسیری را پشت سر می‌گذاشت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.