کارت گرافیک RTX 4090
یحیی رحیمی

کارت گرافیک Nvidia RTX 40 ممکن است در تیر ماه عرضه شود

یحیی رحیمی 26 اردیبهشت 1401 2 دیدگاه
182 بازدید

شایعات در مورد معرفی و عرضه نسل جدید کارت گرافیک انویدیا با اسم احتمالی Nvidia RTX 40 در حال افزایش است و هر هفته، اطلاعات تازه‌ای در مورد این سری جدید فاش می‌شود. آخرین اخبار سخت افزار از عرضه نسل جدید کارت گرافیک انویدیا در زودترین زمان ممکن می‌گویند و ممکن است شاهد عرضه اولین مدل در اواخر تیر ماه یا اواسط مرداد امسال باشیم.

به گزارش پارسی گیم، شایعه جدید از سوی یکی از افشاگران مشهور صنعت سخت‌افزار به نام Kopite7kimi منتشر شده است. وی مدتی پیش گفته بود که عرضه کارت گرافیک سری Nvidia RTX 40 در سه ماهه سوم سال 2022 اتفاق می‌افتد و حال می‌گوید که این اتفاق ممکن است در ماه ژوئیه رخ دهد. از آنجایی که رویداد گیمزکام در ماه اوت (اواخر مرداد) برگزار می‌شود؛ عرضه کارت گرافیک‌های جدید در این زمان ممکن است؛ اما این افشاگر معتقد است که نسل جدید زودتر عرضه می‌شود.

عرضه زود هنگام کارت گرافیک جدید انویدیا می‌تواند برگ برنده مهمی در رقابت با AMD باشد و حتی شانس شرکت اینتل برای ورود به رقابت با کارت گرافیک Arc را از بین ببرد. رویداد کامپیوتکس امسال برگزار خواهد شد و انویدیا نیز آماده برگزاری یک کنفرانس در تاریخ 23 مه است. یکی از سخنرانان مراسم نیز جف فیشر، معاون کل GeForce خواهد بود. بعید است که اطلاعات تازه‌ای در این رویداد از کارت گرافیک RTX 40 منتشر شود؛ اما احتمال پخش یک تیزر کوتاه یا تائید عرضه مدل جدید وجود دارد.

کارت گرافیک Nvidia RTX 40

مشخصات کارت گرافیک Nvidia RTX 40

طبق شایعات، مدل‌های قدرتمند ابتدا عرضه خواهند شد. برای نمونه RTX 4080 ممکن است اولین مدلی باشد که برای کامپیوترهای شخصی عرضه می‌شود. از آنجایی که مدل‌های قدرتمند باعث ایجاد سرتیترهای بهتری می‌شوند؛ معمولاً عرضه آن‌ها زودتر انجام می‌شود. کمبود چیپ‌های کامپیوتری باعث شد تا میزان تولید کارت گرافیک‌های گران قیمت با میزان تقاضا همخوانی نداشته باشد. در حال حاضر هیچ اطلاعات موثقی از نسل جدید در دست نیست و تنها چند اسم فاش‌شده و فهرست درز پیداکرده در اختیار داریم. بنابر این شایعات، قدرت RTX 4090 دوبرابر بیشتر از نسل قبل است.

تمامی شایعات به پرچم‌دار انویدیا با مدل AD102 اشاره می‌کنند. این مدل که با معماری Ada Lovelace طراحی شده؛ تفاوت قدرت زیادی با نسل قبل دارد. اگر چه گزارش‌های اولیه از نیاز به پاور 900 وات توسط RTX 40 خبر می‌داد؛ گزارش‌های جدید ارقام دیگری را نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد که کارت گرافیک Nvidia RTX 40 نیازمند 600 وات توان خواهد بود و از آنجایی که RTX 3090 Ti نیز با 450 وات عرضه شده، عجیب نیست که انویدیا به دنبال ارقام بالاتری باشد.

600 وات توان بدین معنی است که کارت گرافیک‌های جدید نیازمند رابط‌های 16 پین خواهند بود. از جمله مشخصات این کارت گرافیک باید به وجود 18432 هسته و میزان کش L2 برابر با 96 مگابایت اشاره کرد که نسبت به مدل‌های فعلی تفاوت زیادی دارد. استفاده از معماری جدید نیز باعث می‌شود تا RTX 4090 به یک غول سخت‌افزاری تبدیل شود که رقابت با آن بسیار سخت خواهد بود.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    Mohammad

    مهمان

    بغگعد از اجرا صفحه سیاه نشون میده میندازدتم بیرون کارت جرافیکم
    Gtx950m

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به Mohammad

      نویسنده

      در صفحه مربوط به بازی کامنت بگذارید