کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا
محمد صادق شجاعی

کارت گرافیک RTX 4090 دو برابر قدرتمندتر از RTX 3090 خواهد بود

محمد صادق شجاعی 20 اسفند 1400 1 دیدگاه
768 بازدید

طبق تازه‌ترین اخبار بازی، کانال Moore’s Law Is Dead در یوتیوب به نقل از منابع آگاه اعلام کرده که قدرت جدید‌ترین کارت گرافیک شرکت انویدیا یعنی RTX 4090 دو برابر بیشتر از کارت گرافیک RTX 3090 است.

بدون شک شرکت Nvidia در هر سری قدرت کارت‌های گرافیک خود را افزایش می‌دهد. کارت گرافیک‌های Lovelace نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مسلما قدرتی به مراتب بالاتر از همتایان خود در سری Ampere خواهند داشت. با این وجود میزان دقیق قدرت بیشتر نسل جدید کارت‌های گرافیک شرکت اندیویا مشخص نیست. هر چه به زمان عرضه کارت گرافیک‌های سری RTX 4000 نزدیک می‌شویم، اطلاعات تازه‌ای از آن‌ها در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود. گزارشاتی که به تازگی مخابره شده‌اند، از جهشی بزرگ در کارت گرافیک RTX 4090 نسبت به کارت گرافیک پرچمدار فعلی شرکت Nvidia یعنی RTX 3090 خبر می‌دهند.

منابع نزدیک به Moore’s Law Is Dead (به اختصار MLID) اعتقاد دارند که کارت گرافیک RTX 4090 ساخته شده با پردازنده گرافیکی AD102، به واسطه استفاده از 80 تا 110 درصد شطرنجی‌سازی (Rasterization)، نرخ فریم بالاتری نسبت به کارت گرافیک RTX 3090 ارائه می‌دهد. همچنین انتظار می‌رود که عملکرد ری تریسینگ (Ray Tracing) حداقل دو برابر بهتر از قبل باشد. MLID از ارائه آمار و ارقام دقیق خودداری کرده است.

شرکت انویدیا مطمئنا در قالب کارت گرافیک جدید خود تلاش می‌کند تا قوی‌ترین کارت گرافیک سری Lovelace را ارائه کند. بنابراین احتمالا TDP کارت گرافیک مذکور به شدت بالا و بین 450 تا 600 وات خواهد بود. به همین دلیل اگر برای استفاده از کارت گرافیک RTX 4090 وسوسه شده و قصد دارید از قوی‌ترین کارت گرافیک بازار بهره ببرید، لازم است که سیستم خود را ارتقا داده و یک پاور گران‌قیمت تهیه کنید.

کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا

پیش‌نیاز کارت گرافیک RTX 4090 در اختیار داشتن پاور قوی است

MLID در گزارش خود اعلام کرده است که شرکت انویدیا کنترلگر‌های حافظه کارت گرافیک‌های سری RTX 4000 را به شکل قابل‌توجهی بهبود بخشیده است. این شرکت کنترلگر‌های حافظه را به گونه‌ای طراحی کرده که از GDDR7 پشتیبانی کنند. در حال حاضر شرکت Micron به طور کامل مشخصات GDDR7 را نهایی نکرده است.

کارت گرافیک‌های سری RTX 4000 دارای 71 درصد هسته CUDA بیشتر بوده و کش L2 آن‌ها ارتقا یافته است. شرکت Nvidia قصد دارد در قالب این کارت گرافیک‌ها، رقیبی برای کارت گرافیک‌های RDNA 3 شرکت AMD و Arc Alchemist شرکت Intel معرفی کند. بدون شک عرضه هر سه این کارت گرافیک‌ها رقابتی هیجان‌انگیز را پدید می‌آورد که در نهایت به سود کاربران تمام خواهد شد.

نظر شما در مورد کارت گرافیک RTX 4090 و قدرت بالاتر آن نسبت به کارت گرافیک RTX 3090 چیست؟ آیا شرکت انویدیا با سری RTX 4000 موفق به شکست رقبایش خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: PCGamesN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    عرفان محسنی

    مهمان

    ممنون بابت مقاله مفیدتون
    3090 تقریبا 70 میلیون و اینطور ها قیمتش بود این با این قدرتش چقدر میتونه قیمت داشته باشه 😐

    پاسخ دهید