کارت گرافیک RTX 4090
یحیی رحیمی

کارت گرافیک RTX 4090 نیاز به 600 وات توان از پاور دارد

یحیی رحیمی 24 اسفند 1400 بدون دیدگاه
525 بازدید

شرکت انویدیا در حال آماده‌سازی برای رونمایی از نسل جدید کارت گرافیک های گیمینگ است. در حالی که موجودی مدل‌های RTX 30 در سراسر جهان به شدت محدود است؛ انویدیا همچنان به برنامه‌های خود پایبند است و نسل جدید را در اواخر سال میلادی معرفی می‌کند. بنابر آخرین اخبار سخت افزار و اطلاعات فاش شده، کارت گرافیک RTX 4090 نیازمند 600 وات توان از پاور سیستم است و درنتیجه باید یک پاور با توان 850 تا هزار وات برای نسل جدید تهیه شود.

شایعات و گزارش‌های مختلفی در مورد قدرت کارت گرافیک RTX 4090 در طی هفته‌های اخیر منتشر شده است. گزارش پیشین نشان داد که قدرت مدل RTX 4090 دو برابر بیشتر از RTX 3090 است و همین باعث شده تا نیازمند یک پاور قدرتمند برای نسل جدید باشیم. kopite7kimi از جمله افشاگران معروف اخبار سخت‌افزار بنابر منابع آگاه نوشته است که کارت گرافیک نسل جدید شرکت انویدیا نیازمند 600 وات توان است. او در ادامه افزود که هنوز برای صحبت در مورد ارقام رسمی زود است و طراحی این مدل جدید نهایی نشده است.

توان کارت گرافیک RTX 4090

ویژگی‌های احتمالی کارت گرافیک RTX 4090

بدون شک کارت گرافیک RTX 4090 هنگام عرضه، رکوردهای باورنکردنی را ثبت خواهد کرد و رسماً بهترین کارت گرافیک گیمینگ موجود در بازار خواهد بود. قدرت این کارت گرافیک تمام صنعت تولید سخت‌افزار را به تکاپو خواهد انداخت تا بتوانند خود را با مشخصات این کارت تطبیق دهند. برای نمونه نیازمند یک مادربرد قدرتمند خواهیم بود و همچنین باید به فکر یک خنک‌کننده جدید باشیم و ممکن است مدل‌های موجود در بازار، توانایی خنک کردن چنین کارت گرافیکی را نداشته باشند. این باعث می‌شود تا قیمت نهایی یک سیستم با کارت گرافیک RTX 40 سر به فلک بگذارد.

با توجه به توان کارت گرافیک RTX 4090 باید به فکر افزایش فیش برق ماهانه باشید. کارکرد مداوم چنین قطعه‌ی سخت‌افزاری با توان 600 وات می‌تواند تأثیر جدی روی مصرف برق خانگی داشته باشد. در حال حاضر نمی‌توان در مورد زمان عرضه نسل جدید کارت گرافیک های انویدیا صحبت کرد و باید منتظر خبرهای رسمی باشیم. گفتنی است توان 600 برای این مدل جدید نیز توسط انویدیا تائید نشده است و احتمالا این کارت گرافیک با رابط PCiE نسل پنجم عرضه شود.

شرکت AMD رقیب انویدیا در حال طراحی نسل جدید کارت گرافیک‌ با معماری RDNA 3 است که می‌تواند روی سهم شرکت انویدیا از بازار کارت گرافیک تأثیر بگذارد. ممکن است که قدرت کارت گرافیک نسل جدید AMD بیشتر از انویدیا باشد و در عین حال، پاور با توان کمتری نیاز داشته باشد.

منبع: PCGamesN

راهنما و توضیحات
برچسب ها

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.