بازی Resident Evil Village رزیدنت اویل ویلیج
محمد صادق شجاعی

آمار فروش بازی Resident Evil Village اعلام شد

محمد صادق شجاعی 24 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه
405 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، شرکت Capcom اقدام به اعلام آمار فروش بازی Resident Evil Village (رزیدنت اویل ویلیج) کرده است. به این واسطه مشخص شده که بیش از 6.1 میلیون نسخه از این اثر در سراسر جهان به فروش رسیده است.

شرکت Capcom، ناشر مجموعه‌هایی از جمله Resident Evil ،Monster Hunter ،Street Fighter ،Mega Man و Devil May Cry، اخیرا تازه‌ترین گزارش مالی خود را منتشر کرده است. در قالب این گزارش اعلام شد که فروش جهانی بازی Resident Evil Village بیش از 6.1 میلیون نسخه بوده است.

در چهار روز اول انتشار بازی رزیدنت اویل ویلیج، بیش از سه میلیون نسخه از این اثر به فروش رسید. این امر موجب شد که بازی Resident Evil Village به سومین اثر موفق سری Resident Evil از نظر سریع‌ترین فروش تبدیل شود. اثر مذکور از این لحاظ با بازی Resident Evil 2 که در سال 2019 منتشر شد، برابری می‌کند. آمار فروش بازی Resident Evil Village در ماه جولای به 4.5 میلیون نسخه رسید و سه ماه بعد به پنج میلیون نسخه افزایش پیدا کرد. علاوه بر این، بازی رزیدنت اویل ویلیج به عنوان موفق‌ترین اثر منتشر شده از سری رزیدنت اویل روی فروشگاه Steam محسوب می‌شود.

در بخشی از گزارش مالی شرکت کپکام مشخص شده که مجموع فروش بازی‌های سری Resident Evil از زمان انتشار اولین اثر آن، برابر با 125 میلیون نسخه بوده است. در سال 1996 اولین بازی از این مجموعه با کارگردانی شینجی میکامی و تهیه‌کنندگی توکورو فوجیوارا روی کنسول پلی استیشن منتشر شد.

بازی Resident Evil Village رزیدنت اویل ویلیج

در بازی Resident Evil Village باری دیگر ایتن وینترز را کنترل می‌کنید

استقبال بازیکنان از رزیدنت اویل باعث شده که این سری لقب پر‌فروش‌ترین مجموعه تاریخ شرکت Capcom را به دست بیاورد. علاوه بر این، سری Resident Evil هم‌اکنون به عنوان پر‌فروش‌ترین مجموعه تاریخ ویدیو گیم در سبک ترسناک شناخته می‌شود. شهرت و محبوبیت این سری شرکت‌های فعال در حوزه فیلم و سریال را مجاب به ساخت آثار اقتباسی از آن کرده است. تا‌کنون آثار مختلفی از جمله مجموعه فیلم‌های Resident Evil با بازی میلا یوویچ ساخته و اکران شده است. همچنین شبکه نتفلیکس سریالی را با اقتباس از سری رزیدنت اویل ساخته که در ماه جولای از این شبکه پخش خواهد شد.

پس از Resident Evil، در جدول پر‌فروش‌ترین مجموعه‌های شرکت کپکام سری بازی‌های Monster Hunter و Street Fighter به ترتیب با فروش کلی 80 میلیون نسخه و 47 میلیون نسخه قرار دارند. مجموعه‌های Mega Man (37 میلیون نسخه)، Devil May Cry (25 میلیون نسخه) و Dead Rising (15 میلیون نسخه) رتبه‌های چهارم تا ششم این جدول در اختیار دارد. لازم به ذکر است که فروش بازی Monster Hunter Rise از مرز 9 میلیون نسخه عبور کرده است.

نظر شما در مورد آمار فروش بازی Resident Evil Village چیست؟ آیا عملکرد این اثر در حد انتظارات بوده یا فروش بیشتری را پیش‌بینی کرده‌اید؟ به نظر شما این اثر تا چه اندازه در جلب نظر بازیکنان موفق بوده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.