پلی استیشن VR2
یحیی رحیمی

شایعه: عرضه پلی استیشن VR2 تا سال 2023 به تعویق افتاد

یحیی رحیمی 23 فروردین 1401 بدون دیدگاه
78 بازدید

به استناد آخرین اخبار بازی و گزارش تازه‌ای، عرضه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2 تا سال آینده میلادی به تعویق افتاده است. سونی اوایل سال جاری میلادی به معرفی هدست PlayStation VR2 در رویدادی زنده پرداخت و به تازگی از ظاهر این هدست رونمایی کرده است. در حالی که شایعات از برگزاری رویداد زنده‌ای با محوریت این هدست خبر می‌داد؛ تحلیل‌گر باسابقه صنعت بازی، نظر دیگری دارد.

به گزارش پارسی گیم، طرفداران سونی مدت‌هاست منتظر عرضه پلی استیشن VR2 و تجربه بازی‌های جدید با این هدست پیشرفته هستند؛ اما این افراد بهتر است اندکی بیشتر منتظر بمانند. طبق گفته راس یانگ، مدیرعامل شرکت مشاوره Display Supply (DSCC) معتقد است که سونی قادر به عرضه هدست PlayStation VR2 در سال جاری میلادی نیست. سونی تاریخ عرضه این هدست را مشخص نکرده است و در حالی که گزارش‌های اولیه از ورود محصول در آخر سال میلادی به بازار خبر می‌داد؛ گزارش جدید خلاف آن را بیان می‌کند.

پلی استیشن VR2

عرضه پلی استیشن VR2 در سال آینده

راس یانگ به تحلیل میزان فروش صفحه‌نمایش‌های واقعیت مجازی پرداخته است و گفته است که فروش این پنل‌ها در سال 2022 بیش از پنجاه درصد افزایش پیدا می‌کند و میزان تقاضاها برای آن‌ها علی‌رغم تأخیر محصولات اپل و سونی، همچنان زیاد است. مدتی پیش نیز شایعه‌ای منتشر شد که بر اساس آن، عرضه پلی استیشن VR2 به سال 2023 موکول شده است و این شایعه با صحبت‌های راس یانگ همخوانی دارد.

واضح‌ترین دلیل برای تأخیر عرضه هدست، کمبود تراشه در سراسر دنیا است و وضعیت ایجادشده پس از بحران کرونا، تأثیر شگرفی روی میزان عرضه و تقاضا گذاشته است. مدیران انویدیا و اینتل در طی ماه‌های اخیر به ادامه وضعیت کمبود تراشه اشاره کرده‌اند و همین مسئله، فروش پلی استیشن 5 را هم با مشکل مواجه کرده است. مشکل کمبود چیپ به‌زودی حل نمی‌شود و سونی به منظور جلوگیری از وضعیت پیش‌آمده برای کنسول‌های جدید، فعلاً عرضه هدست PlayStation VR2 را به تعویق انداخته است.

در حالی که فروش پلی استیشن 5 همچنان در بالاترین حد ممکن قرار دارد؛ اما کمبود چیپ تأثیر زیادی در عرضه محصولات گذاشته است و یافتن یک کنسول بازی در فروشگاه‌های اصلی به کار دشواری تبدیل شده است. اکثر دلال‌ها با خرید و فروش کنسول‌های سونی و مایکروسافت در حال کسب درآمد هستند و این مسئله، تهیه‌ی یک کنسول جدید را دشوار کرده است.

گفتنی است هدست PSVR2 نسبت به مدل پیشین، پیشرفت چشم‌گیری داشته است و سونی از فناوری‌های مختلفی از جمله عدسی‌های با وضوح بالا و دریچه‌های تهویه هوا استفاده کرده است.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.