کارت گرافیک اینتل Arc
یحیی رحیمی

اولین کارت گرافیک لپ تاپ اینتل Arc از پس انویدیا GTX 1650 برنیامد

یحیی رحیمی 17 فروردین 1401 بدون دیدگاه
248 بازدید

اینتل رسماً اولین کارت گرافیک لپ تاپ Arc را به بازار عرضه کرده است و لپ‌تاپ‌های جدید قرار است از این کارت گرافیک مجزا استفاده کنند. اینتل مدتی پیش از ورود به بازار رقابت با انویدیا و AMD با کارت گرافیک Arc 3 رونمایی کرد و بنابر بنچمارک ثبت‌شده توسط کانال یوتیوب Benchmark Lab، عملکرد تراشه Intel Arc A370M در ده بازی مختلف از کارت گرافیک GTX 1650‌ لپ تاپ انویدیا ضعیف‌تر بوده است.

بنابر آخرین اخبار سخت افزار، کارت گرافیک اینتل Arc با هدف غصب بازار شرکت انویدیا عرضه شده است و اینتل برای دیگر رقبا خط و نشان کشیده است. بنچمارک تراشه Intel Arc A370M نشان می‌دهد که این کارت گرافیک عملکرد مناسبی نسبت به GTX 1650 که در سال 2019 عرضه شده است؛ ندارد. آمار منتشرشده حاکی از فاصله 15 تا 20 درصدی میزان فریم در بازی‌های مختلف همانند ویچر 3 و شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت است.

مقایسه اینتل Arc با GTX 1650

عدم توانایی برای بوست فریم ریت از جمله مشکلات کارت گرافیک اینتل Arc است و بنابر صفحه کارت گرافیک در سایت اینتل، عملکرد پردازنده لپ تاپ این شرکت در بازی‌های جدید همچون Black Ops Cold War و Forza Horizon 5 مناسب نیست و اینتل نسبت به وجود لگ و کاهش فریم هشدار داده است. شرکت AMD نیز چند روز پیش به ضعف کارت گرافیک اینتل Arc نسبت به مدل‌های این شرکت اذعان کرد و بنچمارک رسمی تراشه Intel Arc A370M را منتشر کرد.

بنچمارک کارت گرافیک اینتل Arc

اولین نسل از کارت گرافیک اینتل Arc Alchemist همراه با لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 2 پرو عرضه می‌شود. این لپ تاپ از پردازنده اینتل Core i7-12700H پشتیبانی می‌کند که قرار دادن آن در کنار کارت گرافیک GTX 1650 می‌تواند عملکرد مناسبی در بازی‌ها ارائه دهد؛ اما استفاده از تراشه A370M باعث شده تا قدرت این پردازنده محدود شود و از تمام ظرفیت آن هنگام اجرای بازی استفاده نشود.

گفتنی است مشخصات سخت افزاری کارت گرافیک Intel Arc A370M چندان با انویدیا GTX 1650 همخوانی دارد؛ زیرا که مدل شرکت انویدیا دارای حافظه و سرعت بیشتر است. همچنین اینتل روزهای آغازین را در بازار کارت گرافیک گیمینگ طی می‌کنند و فناوری آپ‌اسکیل Intel XeSS AI تا تابستان سال جاری منتشر نمی‌شود. این فناوری به افزایش فریم و وضوح در بازی‌ها کمک می‌کند. شرکت اینتل چند ماهی تا برطرف کردن مشکلات این سخت‌افزار وقت دارد و فعلاً نیز از کارت گرافیک Ark کامپیوتر رونمایی نکرده است.

در خبر دیگری، انویدیا به دنبال معرفی Nvidia RTX 4000 در پاییز امسال است و به‌تازگی RTX 3090 Ti را با قیمت دو هزار دلار عرضه کرده است.

منبع: PCGAMESN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.