Intel Arc
Avatar

اینتل با پردازنده گرافیکی Arc به جنگ AMD و انویدیا می‌رود

محمد مهدی تاج الدینی 31 مرداد 1400 بدون دیدگاه
322 بازدید

اینتل سرانجام بطور رسمی از نخستین پردازنده گرافیکی مجزای گیمینگ خود برای کامپیوتر رونمایی کرد. پردازنده گرافیکی جدید اینتل که Arc نام دارد از معماری Xe-HPG استفاده می‌کند و در سه ماهه‌ی اول سال 2022 برای لپ‌تاپ و رایانه های شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت.

اطلاعات بسیار کمی در مورد مشخصات فنی Arc وجود دارد اما می‌دانیم که  ترکیبی از  قابلیت‌های گرافیکی ماند Mesh Shading، نرخ سایه‌ نگاری متغیر (Variate Rate shading)، ارتقای کیفیت ویدیویی، ری تریسینگ و تغییر رزولوشن آنی با فناوری هوش مصنوعی که مشابه فناوری DLSS انویدیا است را شامل می‌شود. این بدان معناست که انویدیا و اینتل هر دو از فناوری ارتقای کیفیت مجهز به هوش مصنوعی برخوردارند، درحالی‌ که قابلیت ارتقای کیفیت گرافیکی FidelityFX Super Resolution شرکت AMD با هوش مصنوعی سازگار نیست. راجر چندلر از اینتل در بیانیه‌ای می‌گوید:

راه‌اندازی برند Intel Arc و رونمایی از نسل آینده‌ی سخت‌افزارها، نشان‌ دهنده‌ی تعهد عمیق و ادامه‌دار اینتل به گیمرها و سازندگان بازی در سراسر دنیاست. ما تیم‌هایی داریم که در حال انجام کارهای خارق‌العاده‌ای هستند تا اطمینان کامل حاصل کنند که در زمانی که این محصولات اوایل سال آینده به بازار عرضه می‌شود کاملا درجه یک و بدون مشکل باشند.

اینتل Arc

اجرای تمامی بازی‌های روز با اینتل Arc

اینتل برای اثبات توانایی‌ها و قابلیت‌های Arc تریلری منتشر کرده که در آن سیلیکون پیش‌تولید این محصولات را در حال انجام بازی‌های مختلفی مانند Forza Horzion 4، Crysis Remastered، Psychonauts 2، Days Gone، Metro Exodus و … می‌بینیم. به نظر می‌رسد که کارت گرافیک جدید اینتل از پس تمامی آنها برمی‌آید؛ اما مشخص است که ما تنها یک ویدیو کوتاه از اجرای این بازی‌ها دریافت کرده‌ایم و مشخصت سیستمی که بازی با آن اجرا شده، به صورت دقیق مشخص نیست.

نسل اول پردازنده‌های گرافیکی اینتل به‌عنوان «Alchemist» رمزگذاری شده؛ اما نسل‌های دیگری در راه هستند که قدرت‌ و توانایی بیشتری دارند. نسل‌های بعدی با اسامی جالب شامل عناوینی چون «Battlemage»  و «Celestial» و «Druid» خواهند بود. مطمئنا در آینده اطلاعات بیشتری در مورد هر یک از آن‌ها به‌دست خواهیم آورد.

برای بیان تاثیری که Arc روی بازار کنونی پردازنده‌های گرافیکی خواهد گذاشت هنوز زمان زیادی باقی مانده است. جایی‌که انویدیا به لطف کارت های گرافیک‌ سری RTX 30 جدید خود و پیشرفت‌های تکنولوژیکی که بطور مثال با DLSS داشته است، کنترل بازار را در اختیار دارد. با این وجود، رقابت همیشه چیز خوبی بوده و حالا هم اگر اینتل با کارت‌های گرافیکی که در نسل جدید به کاربران کامیپوتر ارائه می‌کند موجب ارتقای سطح آن شود، می‌تواند رقابت خوبی با انویدیا داشته باشد و سهم قابل توجهی از آن‌ها را در بازار پرسود بازی های رایانه ای به خود اختصاص دهد.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.